Fitness Seller

Supplementen voor mijn kracht- en voetbaltrainingen

Creatine dagelijks (verder zoals aangegeven op de verpakking!)
Muscleprotect voor de training (op maandag de portie verdelen)
Vitargo 's morgens en extra portie op maandag na de training.

Vervang de ethyl ester door gewoon creatine monohydraat, dat is het goedkoopste creatine product, en ook heel erg degelijk :)

P.S.: Denk eraan dat een goed voedingsschema meer wonderen verricht dan supps, wat ze je ook beloven ;)

• Topic Starter Topic Starter
Dank voor jullie reacties.

De reden dat ik voor creatine ethyl esther kies ipv monohydraat:

Creatine ethyl ester voor minder verzuring

Creatine wordt al decennia toegepast voor krachttoename door duizenden, misschien wel miljoenen sporters wereldwijd. Om de simpele reden dat het werkt. Nu heb je tegenwoordig verschillende variaties op creatine. De oudste variant is creatine monohydraat, welke nog steeds veel toegepast wordt door krachtsporters vanwege de spierpomp en vocht retentie. Dit laatste maakt deze variant minder geschikt voor interval sporters, immers door de vochtretentie wordt je niet alleen zwaarder, wat je langzamer maakt, maar tevens kan je problemen ondervinden met je vocht huishouding tijdens sporten. Een betere creatine variant voor intervallers is creatine ethyl ester (CEE). In essentie is dit creatine monohydraat gekoppeld aan een ethyl ester molecuul. Het voordeel hiervan is dat dit complex sneller wordt opgenomen en directer naar je spieren gaat. Hierdoor hoef je ook minder CEE te doseren in vergelijking met de monohydraat. Wel is CEE erg zuur van smaak, dus de capsule variant is zeker aan te bevelen.

Dit stukje kwam ik tegen op internet. Ik weet verder niet in hoeverre dit klopt.

Ik dacht trouwens dat vitargo, creatine en de muscle protector alledrie voor en/of na de training ingenomen moest worden, maar dit kan dus ook op een andere manier?

Mijn doel is om met de krachttraining atletischer en sterker te worden (zeg maar a la cristiano ronaldo als voorbeeld en niet zoals micah richards), zijn deze supplementen daar een toevoeging voor? Of zouden jullie nog andere supplementen aan raden (ter vervanging)?

Uiteraard weet ik dat ik ook goed zal moeten eten en trainen voor resultaat.

Het enige supplement uit dit rijtje met toegevoegde waarde voor je doelen is creatine, en zelfs dit supplement zal maar een heel klein beetje toevoegen. Dat creatine ethylester minder vocht aanzet als creatine monohydraat is puur een marketing truc om duurdere creatine aan de man te brengen. Het hele werkzame effect van creatine draait om het verhogen van de creatine depots in de spier, en aangezien creatine vocht vasthoudt is extra vochtretentie onvermijdelijk. Als je creatine wil pakken zou ik dus voor de goedkoopste variant gaan.

Eiwitpoeder zal geen meerwaarde bieden tav. je doelen als je normale voeding al gebalanceerd en gevarieerd is. Als je toch graag eiwitpoeder wil proberen zou ik zeker niet voor zo'n vies smakend aminopoeder kiezen, maar eerder een wei of caseine-concentraat, welke beter smaakt en beter geprijst is.

Vitargo is al helemaal waardeloos aangezien er voor koolhydraten genoeg goedkope/lekkere alternatieven zijn.

Terug
Naar boven