Fitness Seller

Tanita weegschaal

• Topic Starter Topic Starter
Hangt ook af op welke tijdstippen van de dag je een meeting doet , ze raden aan elke dag op hetzelfde tijdstip een meting te doen zei zeggen: voor het avond eten.

Ik doe 2 metingen: voor ik naar bed ga en als ik wakker word. Ik heb op beide momenten wel eens beide (21.5% en ong. 20.0%) gehad. Dus dat is erg raar..
Wellicht maar even aankijken hoe dit zich ontwikkeld in de cutperiode waar ik nu in zit.

• Topic Starter Topic Starter
Doe je een meting als man of als man + atleet want dat scheelt zich wel :)

Vandaag staat er weer 1 op Ibood.com voor 29,95......

Op de sportschool hebben ze ook zo'n ding. Dat vertelde me dat ik 4.9% BF had, wat volgens mij niet echt is.

Ik vertrouw toch niet echt op dergelijke metingen, maar eerder wat ik in de spiegel zie.

De enige betrouwbare waarden je met deze weegschaal kunt meten zijn je gewicht en de hoeveelheid geld die je daar aan uitgegeven hebt.

Ik denk eerder rond de 10-11 of zo. 4 zou wel heel droog zijn. :D

Als je deze weegschaal aanhoud is het toch goed,je hebt dan gegevens waar je aan kan werken.

Resultaat zie je wel in de spiegel. ;)

Het klinkt logisch wat je zegt, maar er is een maar....
Zelf heb ik nog een duurdere Tanita waar je ook leeftijd en lengte moet invoeren.
Je kan alleen het verschil in vetpercentage zien wanneer je vochtgehalte gelijk is met de vorige meting, anders klopt er nl geen donder van:D
Helaas is dit vaak heel erg afwijkend, dus meestal zie ik een exact vochtgehalte 1x per 2 tot 2,5 week.
Je vetpercentage is volgens de gebruiksaanwijzing het meest accuraat voor je avondeten.
's Morgens valt het hoger uit omdat je natuurlijk door de nacht niets gedronken hebt.
Zelf kwam ik met de tangmeting 2% hoger uit...:eek:

Zelf heb ik net de tanita bc 543 [niet de goedkoopste] genomen om lekker thuis te meten want meten is weten
Okee al zal het niet percies zijn het is een goeie indicatie denk ik en in elk geval een goeie weegschaal.
en je kan het verschil goed zien en je moet gewoon zorgen dat je elke keer op de zelfde momenten gaat wegen.
zelf zat ik op 17.6 op de weegschaal en 23.5 met de plooimeting.en dat vond ik een tegenvaller omdat ik al wat buis kwijt ben en ik het vermoeden ook heb dat een plooimeting ook niet perfect is of weet iedereen de juiste plek te vinden.
en zo hoef ik niet steeds te vragen voor de weegschaal gewoon lekker thuis.
Zelf ben ik 185cm en weeg 77.1 kg en vetp. 17.6 en spiermassa 62% wel begin middag gemeten.[op de tanita 543 gemeten]
Trouwens ook eens door een ander apparaat laten meten en dat kwam toen met de zelfde getallen uit!!!!!!
Zelfs mijn vrouw moet er nu op en kan nu verder kijken dan alleen de kg dus leuk om vooruitgang te zien.[ook motiverend]
Dus 100% zal hij niet zijn maar wel handig en beter dan een weegschaal van een paar euro lijkt mij
ga voor de 75 kg en 15% vet en 1 vetrandje minder haha

Zelf heb ik net de tanita bc 543 [niet de goedkoopste] genomen om lekker thuis te meten want meten is weten
Okee al zal het niet percies zijn het is een goeie indicatie denk ik en in elk geval een goeie weegschaal.
en je kan het verschil goed zien en je moet gewoon zorgen dat je elke keer op de zelfde momenten gaat wegen.
zelf zat ik op 17.6 op de weegschaal en 23.5 met de plooimeting.en dat vond ik een tegenvaller omdat ik al wat buis kwijt ben en ik het vermoeden ook heb dat een plooimeting ook niet perfect is of weet iedereen de juiste plek te vinden.
en zo hoef ik niet steeds te vragen voor de weegschaal gewoon lekker thuis.
Zelf ben ik 185cm en weeg 77.1 kg en vetp. 17.6 en spiermassa 62% wel begin middag gemeten.[op de tanita 543 gemeten]
Trouwens ook eens door een ander apparaat laten meten en dat kwam toen met de zelfde getallen uit!!!!!!
Zelfs mijn vrouw moet er nu op en kan nu verder kijken dan alleen de kg dus leuk om vooruitgang te zien.[ook motiverend]
Dus 100% zal hij niet zijn maar wel handig en beter dan een weegschaal van een paar euro lijkt mij
ga voor de 75 kg en 15% vet en 1 vetrandje minder haha

Als hij ook je vochtpercentage en vvm meet dan heb je wel een redelijk vergelijk met vorige metingen.

soort gelijke schalen liggen nu bij de LIDL.
25 euro.
vocht %
vet %
gewicht

volgens mij ook met atleetstand, denk dat ik er vanmiddag eentje op haal. Just for fun, het echte meten doe ik wel op de sportschool.

Terug
Naar boven