AndroidHealthClinic

te hard trainen ?

haaii

Freaky Bodybuilder
Waardering
775
ik heb op gelezen op deze site (weet niemeer precies waar) dat je spieren sterker moeten aanvoelen als je ze traint en niet slap en trillerig.

nu is mijn simpel vraagje ik heb altijd een slap gevoel na de training en wil nu minder hard gaan trainen hoe moet ik dat doen minder gewicht pakken en me inhouden of minder oefeningen / sets doen ?

alvast bedankt.

hoelang heb je spierpijn achteraf?

denk niet dat het veel kwaad kan, heb ik ook atlijd na de training, het slappe gevoel komt omdat je spieren zijn uitgeput van je training, net zoals je moe bent na het hardlopen bijv. groetjes,

beter eten voor je training mss?
of anders tijdens je training extra glucose innemen?

Zit je op een plateau dan? Bekijk eerst je training en of er genoeg rust is. Vele beginners gaan als een malle tekeer en trainen alles 2x per week voluit. En hoe is je voeding?
Ben je ook vaak vermoeid?

• Topic Starter Topic Starter
ja ik ben vaak vermoeid daarom dat ik het vroeg. maar ik train alles 1 keer per week maar.

ik heb 2 dage toch deftig spierpijn en daarna soms nog 1 dag lichtjes. (bij het lopen heb ik laatste 3 dage hevig 2 dage lichtjes)

ik denk dat ik genoeg rust heb steeds 1 dag tusse me krachttrainingen (alleen train ik hier en daar nog is abs thuis)

ma vind 2 dage spierpijn toch vervelend dat zijn 6 dage in de week + me benen van het lopen kom ik aan zowat elke dag van de week

---------- Toegevoegd om 17:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:36 ----------

en ik eet altijd warm na het trainen

is bij 1 u krachttraining glucose iname nodig ?

Hier valt maar 1 ding op te zeggen namenlijk: ETEN

zet es neer wat je eet op een dag !

gwn antwoord op mijn vraag meer vraag ik niet :(

ahzo en is dat telang spierpijn 2 dage en soms ook nog een 3e dag heel licht of is dat normaal ?

wel mijn benen is een anderverhaal heb door cardio training al meer als een week spierpijn aan mijn bovenbenen door 2.4km te lopen :s enige wa ik kan doen is niet cardioen maar mijn conditie gaat zo sneller achteruit dan vooruit op die manier krijg ik zin om het optegeven en gwn te stoppen met alles!!!!!

en die spierpijn is ook vreselijk vermoeiend om op school zo een heledag rond te lopen

hoelang train je al? Je bent nog maar net bezig?
Als je je benen goed aanpakt voel je ze soms wel 4-5 dagen. Zeker in het begin.

Sommige spieren voelen gewoon slap na de training zoals borst.
Biceps daarentegen zijn dan heel hard opgepompt.

Ga niet uit de spanningszone..
maak dat uw spier dat je traint constant gespannen is :)( Niet zelf aanspanne maar door het gewicht dan voelt uw spier aangespanne)

het gaat over cardio had steeds lang spierpijn en nu na wedstrijd wou ik ff ruste ma na dikke week heb ik nog spierpijn door dat lopen van een week gelede das meer dan 4 dagen.

ik loop ongeveer 3 maand nu en int begin kon ik zelfs elke dag lopen als ik dat wou =s

Oke kan aan verschillende factoren liggen....

Zorg dat je bij trainingsschema geen spieren overbelast!

Zorg dat je voldoende eet!

Rust voldoende uit!

Als dit op orde is gaat het al stukken beter, mocht dit nu nog niet werken ga je gewoon hersteltrainingen inlassen ga is lekker zwemmen waardoor alles lekker doorbloed en sneller herstelt

succes

3keer in de week met dus steeds 1 dag rust ertusen is meer als genoeg :rolleyes:

maar mijn benen snap ik gwn niet

3keer in de week met dus steeds 1 dag rust ertusen is meer als genoeg :rolleyes:

maar mijn benen snap ik gwn niet

Wat is er met je benen je voelt dat je ze getraint hebt, of je hebt spierpijn dag of 3 en;) is toch een teken dat je ze belast pak ze volgende keer net iets minder hard of net zo hard aan en kijk of het beter gaat....

Wat doe je voor je benen dan? welke oefeningen plus setjes?

een week erna vol ik nog dat ik me benen gebruikt heb het kwam niet van trainen maar van lopen heb benen niet meer getraint sinds ik me benen zo voel

trainen wnr ze nog pijn hebbe vermoeidzijn is toch nooit goed ?

Terug
Naar boven