AndroidHealthClinic

Te weinig rust?

Teaz-R

Novice
Waardering
0
Hoi

Ik heb een vraag ivm rustdagen.

Een normale trainingsweek ziet er momenteel zo uit:

Maandag: Borst/biceps (3oef borst/3oef biceps)
Dinsdag: Benen (6oef)
Woensdag: Schouders/triceps (3oef schouders/3oef triceps)
Donderdag: Buik (6oef)
Vrijdag: Rug (6oef)
Zaterdag en Zondag: Rust

Nu is mijn vraag of die 2 rustdagen in het weekend voldoende zijn of dat ik door de week nog een extra rustdag erbij moet nemen.

gr

zelf heb ik liever de woensdag& zondag een rustdag in m'n 5daagse split. Werkt bij mij beter, al dan al gezien hoe jouw planning in het dagelijkse leven er uit ziet

• Topic Starter Topic Starter
zelf heb ik liever de woensdag& zondag een rustdag in m'n 5daagse split. Werkt bij mij beter, al dan al gezien hoe jouw planning in het dagelijkse leven er uit ziet

Ja ik heb een fitnessabonnement in een gym in Antwerpen omdat ik hier studeer. Daarom is het ook moeilijk voor mij om in het weekend te trainen aangezien mijn abo bij de gyms in mijn woonomgeving niet geldig is.

Als je je aan dit schema wilt houden zou ik lekker donderdag rust nemen en na je benen wat buik trainen. Buiten je vraag om zou ik eerder naar een ub-lb of zelfs fullbody schema kijken als ik jou was

Als je je aan dit schema wilt houden zou ik lekker donderdag rust nemen en na je benen wat buik trainen. Buiten je vraag om zou ik eerder naar een ub-lb of zelfs fullbody schema kijken als ik jou was

Thnx voor je reactie!

Indien ik benen en buik samen neem op dinsdag, hoeveel oefeningen raad je dan per spiergroep aan?

Thnx voor je reactie!

Indien ik benen en buik samen neem op dinsdag, hoeveel oefeningen raad je dan per spiergroep aan?
Ik weet niet hoe je met de rest van je schema zit, pak je deadlift bij rug? Als je dit niet doet zou je iets van squat, deadlift, lunges en 1 a 2 kuitoefeningen kunnen doen. Vervolgens ab rollout en hanging leg raise oid. Het liefst squat en deadlift gescheiden per dag, maar aangezien je 1x pw benen traint zou ik er zoiets van maken

Thnx voor je reactie!

Lijkt me voldoende rust hoor. Die buiktraining zal niet veel zoden aan de dijk zetten. Lijkt me prima, al kan je ook buik elders plaatsen.

Lijkt me voldoende rust hoor. Die buiktraining zal niet veel zoden aan de dijk zetten. Lijkt me prima, al kan je ook buik elders plaatsen.
Is idd al voldoende rust, maar omdat ik geen meerwaarde zie in de buiktraining zou je daar evt een extra rustdag kunnen plaatsen. Zal hij meer aan hebben dan die buikdag :)

Is idd al voldoende rust, maar omdat ik geen meerwaarde zie in de buiktraining zou je daar evt een extra rustdag kunnen plaatsen. Zal hij meer aan hebben dan die buikdag :)
Eens, ook afhankelijk hoeveel tijd iemand heeft op een trainingsdag. Stel jij moet binnen 1 uur klaar zijn dan kan buik net teveel zijn.

Ik weet niet hoe je met de rest van je schema zit, pak je deadlift bij rug? Als je dit niet doet zou je iets van squat, deadlift, lunges en 1 a 2 kuitoefeningen kunnen doen. Vervolgens ab rollout en hanging leg raise oid. Het liefst squat en deadlift gescheiden per dag, maar aangezien je 1x pw benen traint zou ik er zoiets van maken

Ok, thnx man!

Op donderdag alleen buik? Persoonlijk zou ik niet 1 dag wijden aan buik trainen. Het is maar een vrij kleine spier die je eigenlijk iedere dag er een beetje bij kan pakken.
Daarnaast vind ik persoonlijk fijn om na iedere 3 dagen trainen 1 dag rust te nemen.

je neemt veel te veel rust. Een hele week voordat je dezelfde spiergroep weer pakt...

Het kan prima zo, je traint alles 1x per week.

Zou dit alleen aanpassen:
Maandag: Borst/biceps (4oef borst/2á3oef biceps)
Dinsdag: Benen (5oef bovenbenen en 2oef kuiten)
Woensdag: Schouders/triceps (4oef schouders/3oef triceps)
Vrijdag: Rug (5oef)

Google naar dynobet ub/lb, ideaal schema.

Het kan prima zo, je traint alles 1x per week.

Zou dit alleen aanpassen:
Maandag: Borst/biceps (4oef borst/2á3oef biceps)
Dinsdag: Benen (5oef bovenbenen en 2oef kuiten)
Woensdag: Schouders/triceps (4oef schouders/3oef triceps)
Vrijdag: Rug (5oef)

dus jij vind dat je meer oefeningen voor je buik moet doen dan voor je rug?

Als jij je fijn voelt bij dit schema kun je het makkelijk aanhouden. Per spiergroep neem je voldoende rust.

edit: ik vind 3 oefeningen voor je schouders wel wat weinig (er vanuit gaande dat je 3 sets per oefening doet)

Als jij je fijn voelt bij dit schema kun je het makkelijk aanhouden. Per spiergroep neem je voldoende rust.

edit: ik vind 3 oefeningen voor je schouders wel wat weinig (er vanuit gaande dat je 3 sets per oefening doet)

Thnx voor de reactie!

Ik doe 4 sets en heb daar eigenlijk nog een vraag bij.

Ik doe 2 sets van 12 herhalingen, dan 1 set van 10 herhalingen en vervolgens nog 1 set van 8 herhalingen. Ik bouw hierbij op qua gewicht.

Bijvoorbeeld:

incline chest press: 2x12 (7,5kg), 1x10 (10kg), 1x8 (12,5kg)

Is het ok om het zo te doen?

Gr

Ja hoor, als de (laatste) reps maar een hoge intensiteit hebben.

Terug
Naar boven