XXL Nutrition

Tegenstrijdig gevoel

Infidelius

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
77kg
Vetpercentage
14%
Goedemiddag mensen,

VOlgens mijn onderhoud moet ik 2712 calorieen per dag binnenkrijgen.
Echter, heb ik begrepen dat je wat meer moet eten dan je onderhoud. Daarom probeer ik sinds kort ongeveer 3000 calorieen per dag binnen te krijgen. Tot voor kort sportte ik 2 a 3 keer per week maar ik wil consequent naar 4x per week met een 4 split schema.

Echter, het vele eten ( vind ik ) voelt een beetje tegenstrijdig gezien ik nog geen absoluut laag vetpercentage heb ( het schommelt rond de 15 % ). Ik wil gewoon even zeker weten of het aantal calorieen dat ik per dag naar binnen werk op basis van mijn activiteitsniveau ( 4x sporten, puur kracht alleen kwartiertje cardio per keer voor warming up ) er niet "aan blijven zitten". Kan iemand mij vertellen wat het gemiddelde calorieverbruik is bij een 60-75 minuten krachttraining ? Dus gewoon een goed intensiteitsniveau ( tot aan spierfailure toe bij sommige oefeningen ).

Alvast bedankt !

Laatst bewerkt:
Je weet dus niet eens waarom je er boven zit.
Nou mijn jong, dat is voor bulken.
Kun jij beter niet aan beginnen.
Ga eerst maar gewoon eten wat je nodig hebt. Heb je dit trouwens berekent op basis van activiteit factor?
Ga maar lekker op je onderhoud zelf zitten kijken of je groeit en je buikomtrek in de gaten houden en zo ff kijken met van die bereken sites of je vet aankomt of dat je spier aankomt. Op basis van die info die je dan krijgt speel je weer in met je eten, dit word dan meer of minder.
Het is een lang proces om alles te leren, maar je komt er wel uit :)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de tips.

JA dat het voor bulken was dat weet ik. Echter heb ik begrepen dat als je alleen je onderhoud aan calorieen per dag nuttigt er niet echt een grote toename in spierweefsel te behalen is. Tenminste, dat begreep ik. Mag ik dan vragen waarom je mij adviseert gewoon mijn onderhoud aan calorieen binnen te krijgen ?

Terug
Naar boven