MuscleMeat

tenniselleboog..

wimmos

Huge Freak
Waardering
198
Beste DBB'ers,

Door mijn (poging tot) 100 reps benchen heb ik me blijkbaar geblesseerd. Na veelvuldig maal tot failure te gaan in die oefening (waarbij mijn rechterarm het altijd minder lang hield dan mn linker) was ik van plan een week uit te rusten en mn tijd te besteden aan de examens..

Echter de dag erop (gisteren) was ik natuurlijk über stijf en pijn in triceps, ook bij plooien van de rechterarm en bij het strekken tot 180 graden. Tegen de avond was het beter..

Vanmorgen echter kon ik echter mn elleboog niet verder naar binnen plooien dan 90 graden hoek (met pijn), en 180 graden deed ook pijn, dit in de rechterarm, linkerarm lijkt gewoon stijf te zijn.

Kwam tot het besef dat het wellicht een tenniselleboog is, en op wikipedia vond ik dat dit meestal is door
De oorzaak van de klachten is niet bekend. Soms lijken de de klachten te zijn veroorzaakt door:

* Kortdurende overbelasting van de betrokken spieren (zelden)
* Langdurige aanhoudende repetitieve belasting van de handstrekkers (meestal). Hiervan is veelal sprake bij tennissers, vandaar ook de naam. Een tenniselleboog is echter ook bij mensen die nooit tennissen een veel voorkomende aandoening.

Ik blijk dus een zeldzaam geval te zijn.. wat me ook doet twijfelen of het weldegelijk een tenniselleboog is..

Daarom ook de vraag: zijn er nog mensen die dit hebben gehad door het uitoefenen van krachttraining, en hoe vlug dat ongeveer over gaat? Via de search vond ik heel diverse antwoorden, maar meeste waren niet van krachttraining..

Ik zou denken dat aangezien het heel plots opkwam, het ook vlugger weggaat dan als het al jaren lichtjes aansleept.

Thx.

Ik heb geen sportschool maar als ik die had en een of andere sukkel wou 100 keer bankdrukkken zou ik 'm de deur wijzen
Wat heeft dat voor zin?
Je kan er alleen maar blessures door krijgen
In jouw geval veel strekken en snel naar de phisiotherapeut

• Topic Starter Topic Starter
Nou je ziet wat 't resultaat kan zijn!
Luister mensen zoek het niet te moeilijk
Je moet gewoon trainen!

100 keer wat bezielt jou dan rust en rust haha???

Ik heb geen sportschool maar als ik die had en een of andere sukkel wou 100 keer bankdrukkken zou ik 'm de deur wijzen
Wat heeft dat voor zin?
Je kan er alleen maar blessures door krijgen
In jouw geval veel strekken en snel naar de phisiotherapeut

Gast, sorry hoor maar wat is dit nu weer voor spelling?
F Y S I O T H E R A P E U T. :rolleyes:

@ Wimmos: dit is zeker weten geen tenniselleboog, daar je die spieren die daarbij betrokken zijn, nauwelijks gebruikt met bankdrukken. ;)

Gast, sorry hoor maar wat is dit nu weer voor spelling?
F Y S I O T H E R A P E U T. :rolleyes:

@ Wimmos: dit is zeker weten geen tenniselleboog, daar je die spieren die daarbij betrokken zijn, nauwelijks gebruikt met bankdrukken. ;)

gewoon een overbelaste pees dan? Vandaag is het al STUKKEN beter, omdat ik er gisteren mee zitten rekken heb, langzaamaan een kleinere hoek maken en altijd doet het wat minder pijn.. Zo blijven voortdoen? Jij bent toch fysio zelf he, dacht dat ergens afgeleid te hebben in een oud topic over tennisellebogen :D

Kerel, je hebt gewoon pech gehad ... neem gewoon je rust, blijven rekken dan, aangezien het nu beter gaat.

Beterschap!

Kerel, je hebt gewoon pech gehad ... neem gewoon je rust, blijven rekken dan, aangezien het nu beter gaat.

Beterschap!

Wat masallah zegt, rustig rekken (niet verend, gewoon rustig de rek opbouwen en even vasthouden) gewoon gaan trainen, alleen de komende week met het bovenlijf alleen licht werk doen. :thumb:

Ok bedankt jongens. Was gewoon nogal radeloos aangezien men op Wikipedia en hier in andere dergelijke topics sprak over maanden aanhoudende pijn.

Karmarondje voor de helpende handen :cool:

Dude... was gelijk met je probleem naar mij gekomen...

je heb zeker geen tennis elleboog.. wil je dit verhelpen begin met eno/exo rotaties!! zorg in ieder geval dat je ook die 100 Rows nog maakt..

Terug
Naar boven