MuscleMeat

Tepel probleem / vraagje

TimVerhaegen

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
96kg
Vetpercentage
12%
Hey
Heb nog nooit gekuurd, wel al een maand of 6 geleden PH's genomen.
Sinds een week of 2 heb ik echt een verharde bol onder beide tepels. de eene meer dan de andere.
Is dit Gyno?? Het doet pijn als ik er redelijk hard over wrijf. het is wel niet echt zo zichtbaar denk ik. Hoe kan ik nu Gyno krijgen als ik niet gekuurd heb :s

Als ik aan mijn tepel nijp, komt er ook een vloeibaar iets uit, is dat melk??? :s

Maak mij wel zorgen...

• Topic Starter Topic Starter
ja, maar het is wel degelijk vocht dan. Ik las nochtans dat mannen ook een melkklier hadden...
Doet er eigenlijk niet toe. Wat is het juist dat ik heb??

Ik heb dit verschijnsel bij meerdere mensen gezien, die ook niet hebben gekuurd, ze zijn eraan geopereerd en hebben nu weer normale tepels.
Ik weet niet of het melk is, of dat jij ook geopereerd moet worden, ik zou als ik jou was langs de dokter gaan, die weet er wat meer van.
succes ermee jongen!

Idd, ga even naar de dokter...klinkt wel als gyno.

dit las ik vanmiddag nog in een boekje:

BLABLABLA zwelling van borstklieren: Gynaecomastie (Gyno), soms zelfs met afscheiding uit de tepels van een melkachtige vloeistof.

www.eigenkracht.nl/publicaties/sportfitness/mannentepels

De oorzaken van gynaecomastie
In een kwart van de gevallen is niet bekend waardoor gynaecomastie optreedt. In de medische literatuur worden de volgende oorzaken genoemd: puberteit, medicijngebruik (bijvoorbeeld anabolen, pro-hormonen), levercirrose (leververschrompeling), ondervoeding, hypogonadisme (tekort aan mannelijke geslachtshormonen), tumoren van de testikels, te snel werkende schildklier en nieraandoeningen. In al deze gevallen ontstaat er een disbalans in mannelijke en vrouwelijke geslachtshormonen, waardoor er relatief meer oestrogenen in het lichaam aanwezig zijn. Deze 'overmaat' aan oestrogenen zorgt dus voor de ongewenste borstgroei. Andere effecten van een teveel aan oestrogenen zijn het meer vasthouden van vocht en meer vetopslag.

ow nog 1 belangrijke link:
[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven