AndroidHealthClinic

Ter beoordeling: mijn voedingsschema

Metropole

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m84
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Ben zes keer per week in de sportschool te vinden (4x krachttraining, 2x cardio HIIT) om 7h00, weeg 84kg en meet 1,84m.
Geen gedoe met Excelletjes of bijlagen, dus bij dezen:

6:00 Ontbijt: Whey, banaan, 100g havermout, banaan, 500ml halfvolle melk

7:00 training

8:00 P/WO: Shake: 30g whey & 30g Brinta

9:00 Bruin volkoren brood (3 sneden) met 100g kipfilet of mager vleesbeleg

11:00 200ml magere kwark

13:00 Lunch: meestal kipfilet (rond de 150g), tonijn (130g) of mager rundvlees(rond de 150g) met zilvervliesrijst (60g) of volkoren pasta (60g) & groente

15:00 Bruin volkoren brood (1 snee), appel, 30g whey shake

17:00 250ml magere kwark

19:30 Diner: Mager rundvlees & groenten (zero carbs)

22:00 500ml magere kwark

Genoeg groenten, genoeg fruit. Neem trouw mijn time-released multivitaminen.
Maar toch: één en ander kan flink verbeterd worden..?

Laatst bewerkt:
ziet er best redelijk uit, maar het is niet echt gevarieerd hoor, eet je nooit een warme maaltijd s'avonds? en volgens mij eet je wel heel veel eiwit, als ik even snel tel zit je tegen de 300, onder de 200 is voor jou gewicht ook goed!

• Topic Starter Topic Starter
hehehe eet jij je pasta of zilvervliesrijst koud? ;-)

sorry man niet goed gezien, keek bij verkeerde maaltijd.

Ik bump dit topic schaamteloos nu, maar de laatste tijd begin ik toch weer te twijfelen.
Doe nu 2x per week cardio (35 mins, HIIT) maar houd nog altijd vocht of vet vast (ik kan zo gauw niet beoordelen wat, wat is)..

Tips worden zéér gewaardeerd

Hm.. 40 views verder en niemand ziet iets wat beter kan?

ziet er goed uit maar waarom : Bruin volkoren brood (1 snee), pak tomaat,komkommer, zou beter zijn.

Hoeveel kcal is dit dieet? Wat zijn die EKV verhoudingen? Zo op het eerste oog zeg ik te veel eiwitten en te weinig koolhydraten, maar die verhoudingen zal je vast berekend hebben? Waarom eet je de ene maaltijd wel koolhydraten en de ander niet? Wat is je doel?

denk dat het aan zijn casseine ligt, omdat die toch aardig wat zuivel binnen krijgt, misschien moet je dit beperken en kijken hoe je lichaam er dan op reageert:)

ziet er goed uit maar waarom : Bruin volkoren brood (1 snee), pak tomaat,komkommer, zou beter zijn.

Hmm kun je me ook vertellen waarom? :-)

---------- Toegevoegd om 10:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:15 ----------

Hoeveel kcal is dit dieet? Wat zijn die EKV verhoudingen? Zo op het eerste oog zeg ik te veel eiwitten en te weinig koolhydraten, maar die verhoudingen zal je vast berekend hebben? Waarom eet je de ene maaltijd wel koolhydraten en de ander niet? Wat is je doel?

Ik heb echt het idee dat ik onwijs aanzet van carbs, dus ik probeer dat vooral rond de training te houden. Doel is natuurlijk groter worden; droge massa.

---------- Toegevoegd om 10:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:16 ----------

denk dat het aan zijn casseine ligt, omdat die toch aardig wat zuivel binnen krijgt, misschien moet je dit beperken en kijken hoe je lichaam er dan op reageert:)

Waar zou jij wat zuivel weghalen? En moet er iets voor in de plaats?

9:00 Bruin volkoren brood (3 sneden) met 100g kipfilet of mager vleesbeleg)
--> zou hier eventueel 4 sneden van maken en een stuk fruit toevoegen)

11:00 200ml magere kwark (houden dit voor savonds en vervang het door een fatsoenlijke maaltijd)

15:00 Bruin volkoren brood (1 snee), appel, 30g whey shake) --> veel te weinig. op zen minst 3-4 sneden eten.17:00 250ml magere kwark --> zelfde opmerking als maaltijd om 11.00 250 gr kwark is geen maaltijd, das een desertje ofzo bij een maaltijd

rest ziet er goed uit. mss dat je aantal kcals, en E/K/V verhouding kan vermelden, dat is makkelijker om je dan te helpen

Hmm maar naar mijn idee zet ik juist erg snel aan rondom m'n middel van de carbs. Ben huiverig voor extra brood

ziet goed uit zover ik andere schema's heb gezien

Laatst bewerkt:
Als je minder vocht wilt en minder vet zal ik nog lager in carbs gaan en hoger in je vette. Eiwitten zit wel goed.. Trouwens kan je niet uitrekenen hoeveel kcals je binnenkrijgt hoeveel eiwitten, kh en vetten. Kan iedereen beter oordelen en tips geven. En krijg je denk ik ook meer inzicht zelf..

@domigo: ik zal eens de calculator er bij pakken.. :-)

Terug
Naar boven