Fitness Seller

Terminator stelt veto tegen homohuwelijk

Diabolic

Ripped Bodybuilder
Waardering
7
SACRAMENTO - De Californische gouverneur Arnold Schwarzenegger heeft gisteren zijn veto gesteld tegen een wet die het homohuwelijk in de Amerikaanse staat rechtsgeldig zou maken.
Het Californische parlement keurde begin september als eerste Amerikaanse staat het homohuwelijk goed, maar Schwarzenegger liet toen al weten dat hij zijn veto zou stellen. Door het veto wordt de kwestie van het homohuwelijk nu overgelaten aan de kiezers en de rechters. Zij spreken zich mogelijk volgend jaar uit over het controversiële onderwerp.

Schwarzenegger verklaarde wel voorstander te zijn van ,,domestic partner laws'', die koppels met partners van hetzelfde geslacht gelijkaardige rechten en plichten geven als gehuwde koppels.

Conservatieve groeperingen ijveren er echter voor de rechten van homocoïtusuelen en lesbiennes tegen de volgende verkiezingen in 2006 af te bouwen.

Ontgoocheld

De Democraat Mark Leno, die het wetsvoorstel indiende, reageerde ontgoocheld op het veto van Schwarzenegger en stelde dat de gouverneur ,,een historische kans heeft gemist om op te komen voor de rechten van alle Californiërs''.

Schwarzenegger bevestigde evenwel zijn standpunt en verklaarde dat niet de politici, maar de rechters en kiezers moeten beslissen over de legalisering van homohuwelijken. In 2000 spraken de kiezers in Californië zich overigens al eens uit tegen het homohuwelijk. ,,De wil van het volk moet gerespecteerd worden'', zei Schwarzenegger.

bava (belga)

Wat vinden jullie? Moet het homohuwelijk overal toegelaten worden? Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in België is het wettelijk toegelaten. Nu beginnen ze (de holibifederaties) ervoor te ijveren dat homo-en lesbienneparen kinderen moeten kunnen adopteren.

Ik sta er weigeachtig tegenover, tegen het huwelijk en zeker tegen adoptie omdat ik nog steeds twijfel aan de genetische oorsprong van homocoïtusualiteit. Ik denk dat beïnvloeding er ook veel mee te maken heeft.

Het boeit me geen zak, als homo's willen trouwen moet ze dat vooral doen.

Ik vind het prima, niks mis mee, die Amerikanen moeten eens wat minder conservatief gaan denken!!

grrr Ahnuld does not impwresss me wiz zis shit....

gedoe iedere keer tegenover homo's. Zoek een hobby

Iedereen lekker in hun waarde laten. Homohuwelijk ofniet, lekker boeiend allemaal. Zolang ze niet voor me neus gaan reetnken, vind ik alles best.

Een huwelijk is een verbintenis tussen twee mensen die van elkaar houden. Dan maakt het mij niet uit of dat een man en een vrouw, twee mannen of twee vrouwen zijn.

Dat huwelijk zorgde er ook voor dat nageslacht van die twee mensen erkend zouden worden.

Als twee mannen of vrouwen heel veel van elkaar houden en samen een gezin willen stichten, is dat toch prima? Er zijn nog steeds weeshuizen genoeg met genoeg kinderen die liefhebbende ouders nodig hebben. Anders proberen ze het wel op andere manieren, zoals zaad-donoren en draagmoeders.
Een man-vrouw echtpaar mag toch ook zomaar kinderen krijgen. Behalve zwanger worden, hoeven ze daar niet veel voor te doen... Geen formulieren, geen aanvragen, geen comissies, geen keuringen (die bij adopties dus wel verplichte kost zijn).

Volgens mij heb je het als kind ook een stuk beter bij twee liefhebbende ouders, die je graag willen opvoeden (al zijn ze dan van hetzelfde geslacht), dan als ongewild kind in een huwelijk dat op springen staat.

Dus: als twee mannen of twee vrouwen willen trouwen, prima! Als ze kinderen willen adopteren: mijn zegen hebben ze!

SlettieBettie zei:
Dus: als twee mannen of twee vrouwen willen trouwen, prima! Als ze kinderen willen adopteren: mijn zegen hebben ze!
Zolang wij het maar niet doen! :P

Maar inderdaad: Een hoog opgeleid en trouw homo-stel zou geen kinderen mogen adopteren, maar de Tokkies en soortgelijk schuim kan zonder problemen fokken tot ze er bij neervallen... EN krijgen er nog kinderbijslag voor ook!

Weigeren van adoptie door niet-hetero's is discriminatie. Ik vind trouwens dat iedereen (van welke geaardheid dan ook) die kinderen wil, eerst zal moeten bewijzen redelijkerwijs in staat te zijn een kind ook goed op te voeden. Geen opvoedcursus na de geboorte, maar een kinderexamen voordat er überhaupt aan conceptie gedacht mag worden.

wat een anus!

gelukkig dat trouwen toch maar iets achterlijks is dat stamt uit de prehistorie.
net zoals het waanidee dat enkel mannen en vrouwen samen kunnen zijn.

oh trouwens over adoptie:

moet er niet aan denken dat ik opgevoed zou zijn door twee potten. Ken wel iemand waar dat dus wel gebeurd is en die is niet goed wijs hoor!

jaaaaah ik merk amerika standpunt wel
stelletje t*ring hypocrieten
ze vallen landen aan met het idee vrijheid voor iedereen
komt het daarop aan blijkt maar weer die de grootste hypocriet is

boogie zei:
oh trouwens over adoptie:

moet er niet aan denken dat ik opgevoed zou zijn door twee potten. Ken wel iemand waar dat dus wel gebeurd is en die is niet goed wijs hoor!
Ik ken heeeeel erg veel mensen die niet goed wijs zijn, de "gewoon" door een hetero echtpaar zijn opgevoed. Dat bewijst dus ook dat hetero's geen kinderen kunnen opvoeden?

• Topic Starter Topic Starter
dj_phreak zei:
Ik vind trouwens dat iedereen (van welke geaardheid dan ook) die kinderen wil, eerst zal moeten bewijzen redelijkerwijs in staat te zijn een kind ook goed op te voeden. Geen opvoedcursus na de geboorte, maar een kinderexamen voordat er überhaupt aan conceptie gedacht mag worden.

Zo zou het idd moeten zijn, helemaal mee eens. Dan zouden er veel minder idioten rondlopen op deze wereld.

oh vast en zeker. maar zou jij wel door 2 potten opgevoed willen worden?
als man zijnde zou ik me daar niet prettig bij voelen, vrees ik hoor.

boogie zei:
oh vast en zeker. maar zou jij wel door 2 potten opgevoed willen worden?
als man zijnde zou ik me daar niet prettig bij voelen, vrees ik hoor.
Want? Geef eens een reden. Zou je het eng vinden? Nee, want je zou niet beter weten.

boogie zei:
haha sorry
kijk ik bedoel ze vallen landen aan met het idee we komen vrijheid brengen voor iedereen
met deze gedachte in het achterhoofd terwijl ze daar mischien niet eens op zitten te wachten
maar in eigen land stellen ze veto's op tegen homos die willen trouwen
nou dat noem ik dus geen vrijheid dat noem ik hypocriet zijn

dj_phreak zei:
Want? Geef eens een reden. Zou je het eng vinden? Nee, want je zou niet beter weten.
helemaal waar!!
ik zag laatst een docu over 2 homos die een meisje opvoeden
en ik kan zonder aarzelen te zeggen dat die echt zeer geschikt waren als ouder

dj_phreak zei:
ja maar dat is hetzelfde als dat je elke dag een flink pak rammel van je vader krijgt, dat is ook niet normaal, maar je zou niet beter weten.
k*targument dus :D

ik ben trouwens wel voor adoptie door homo's en potten etc.
laat dat even duidelijk zijn. Alleen ik vind potten gewoon beangstigend op de één of andere manier.

• Topic Starter Topic Starter
spiertje16 zei:
helemaal waar!!
ik zag laatst een docu over 2 homos die een meisje opvoeden
en ik kan zonder aarzelen te zeggen dat die echt zeer geschikt waren als ouder

Ik zag ook eens zo'n reportage maar daar ging het over het feit dat die kinderen op school scheef werden bekeken omdat ze afgehaald werden door "2 papa's."

SlettieBettie zei:
Een huwelijk is een verbintenis tussen twee mensen die van elkaar houden. Dan maakt het mij niet uit of dat een man en een vrouw, twee mannen of twee vrouwen zijn.

Dat huwelijk zorgde er ook voor dat nageslacht van die twee mensen erkend zouden worden.

Als twee mannen of vrouwen heel veel van elkaar houden en samen een gezin willen stichten, is dat toch prima? Er zijn nog steeds weeshuizen genoeg met genoeg kinderen die liefhebbende ouders nodig hebben. Anders proberen ze het wel op andere manieren, zoals zaad-donoren en draagmoeders.
Een man-vrouw echtpaar mag toch ook zomaar kinderen krijgen. Behalve zwanger worden, hoeven ze daar niet veel voor te doen... Geen formulieren, geen aanvragen, geen comissies, geen keuringen (die bij adopties dus wel verplichte kost zijn).

Volgens mij heb je het als kind ook een stuk beter bij twee liefhebbende ouders, die je graag willen opvoeden (al zijn ze dan van hetzelfde geslacht), dan als ongewild kind in een huwelijk dat op springen staat.

Je hebt helemaal gelijk. Alleen de wereld is daar dus niet aan toe. Ik vind het ook prima, maar bedenk eens wat een jeugd zo een kind moet doormaken. Denk bijvoorbeeld eens aan de basisschool; kinderen van die leeftijd kunnen behoorlijk wreed zijn. Zo een kind wordt volledig weg gepest (of erger). Ook volwassenen kunnen er een potje van. Die kunnen je werkelijk de grond in boren door over je te ouwehoeren en te roddelen.
Tegen de tijd dat je op de leeftijd bent dat dat je niks meer kan schelen, kan je al een behoorlijk trauma aangepraat zijn.

Nogmaals, dit zou geen reden mogen zijn voor een homopaar om geen kinderen te adopteren, maar de wereld is nog lang niet klaar voor deze situatie. Ik betwijfel of deze wereld dat trouwens ooit zal zijn.

Terug
Naar boven