AndroidHealthClinic

Terugval na maand geen training

nthalensis

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
Beste forumleden.

Ik heb een vraag. Na een maand in Engeland te zijn geweest, slecht te hebben gegeten en niet te hebben gesport was ik vorige week weer begonnen met trainen. In één maand was ik van 18.2 naar 19.1% vetpercentage gegaan. Opzich viel dat nog wel mee.
Vandaag echter, 8 dagen na m'n herstart zit ik ineens op 21.1% vetpercentage. Kan dit komen doordat ik weer ben begonnen met m'n vaste eetschema? (15% onder onderhoud, 40-20-30, 6 maaltijden) waardoor m'n stofwisseling weer op gang moet komen zegmaar? Verder is alles nml hetzelfde gebleven kwa sporttoeslag en eetschema (en het werkte: ik ging in 2.5 maanden van 23 naar 18%).

Ben even erg bang dat ik weer helemaal terug bij af ben.
Ik snap trouwens dit dit aan meerdere dingen kan liggen, maar ik moet even weten wat het allemaal kan zijn, misschien zie ik wat over het hoofd.

Hoe is je V% opgemeten?

Ben even erg bang dat ik weer helemaal terug bij af ben.

Denk dat je je niet zo druk moet maken en je niet blind moet staren op vetpercentages. Als je een maand niet traint en, zoals je zelf aangeeft, slecht eet dan kan je op 1 vinger natellen wat de consequenties daarvan zijn.

Gewoon je training en voeding weer oppakken en waar nodig naar boven of beneden bijstellen. Je zit zo weer op je oude niveau.

• Topic Starter Topic Starter
gekte zei:
Met zo'n Tanita meetsysteem. Opzich niet echt heel nauwkeurig natuurlijk, maar geeft wel de grote lijnen weer.

jordees zei:
Denk dat je je niet zo druk moet maken en je niet blind moet staren op vetpercentages. Als je een maand niet traint en, zoals je zelf aangeeft, slecht eet dan kan je op 1 vinger natellen wat de consequenties daarvan zijn.

Gewoon je training en voeding weer oppakken en waar nodig naar boven of beneden bijstellen. Je zit zo weer op je oude niveau.

Ja ik denk het ook. Maar vind het zo vreemd dat ik direct na die maand op 19.2% zat en na een week trainen (en goed eten) op 21..
Zie nu trouwens dat het wel ruim 1.5KG lichaamsvocht scheelt, nu dus 1.5KG minder dan bij die 19.2%. Denk dat dat wel heel veel uitmaakt :)

Edit: Dat lager vochtpercentage heeft natuurlijk te maken met het feit dat ik bijna 1.5 KG spiermassa kwijt ben :(

Bedankt voor jullie reacties!

Laatst bewerkt:
Dit Tanita apparaten zijn voor geen meter te vertrouwen. Heb al vaker meegemaakt dat het 10+% scheelt in twee dagen tijd.
Wat maakt het uit wat zo'n onbetrouwbaar machientje zegt? Kies voor nauwkeurigere meetmethoden of ga gewoon uit van de spiegel.

• Topic Starter Topic Starter
Dit Tanita apparaten zijn voor geen meter te vertrouwen. Heb al vaker meegemaakt dat het 10+% scheelt in twee dagen tijd.
Wat maakt het uit wat zo'n onbetrouwbaar machientje zegt? Kies voor nauwkeurigere meetmethoden of ga gewoon uit van de spiegel.

Klopt, hoorde al vaker dat ze niet nauwkeurig zijn. Toch hebben ze mij in 2,5 maand tijd van 23 naar 18% weten te begeleiden. Het gaat mij niet om de decimalen ofzo, maar meer om hoe ik m'n tain- en voedingsschema kan aanpassen. Maar julie hebben gelijk... ik zal het even naast me neer leggen en gewoon doorgaan met trainen en zien wat er gebeurd over een paar weken.

digitale meters zijn idd k*t, ik stond er een keer op toen was vetpercentage 8% toen twee dagen later 10%

Terug
Naar boven