XXL Nutrition

Test e kuur 1 bal herstel

hans532

Novice
Waardering
1
Lengte
1m76
Massa
75kg
Beste leden, ik ben een man van 25 en train al ongeveer 5 jaar natuurlijk. Nu wil ik samen met een maat een test e kuur starten van 12 weken 350mg per week met als nakuur enclomiphene. Nu is er nog 1 ding waar niks over te vinden is. Ik heb 1 testikel, hoe zit het met herstel vergeleken met iemand met 2 testikels.

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik na 12 weken zo goed mogelijk wil herstellen.

Iemand hier ervaring mee?

• Topic Starter Topic Starter
Iemand die ervaring heeft met het herstel na een test kuur met 1 testikel?

Gaat dit hetzelfde als iemand met 2?

Bal functioneerd goed totaal test 24nmol. Dus inprincipe zou herstel dus zelfde moeten lopen? Lees op verschillende plekken namelijk dat herstel kans 30% minder is
Er is altijd risico. Wellicht wijsheid om HCG tijdens je kuur mee te laten lopen maar ik ben geen arts of endocrinoloog dus kan je daar geen advies over geven.

Wellicht kant @Galen je hierin van antwoord voorzien.

Theoretisch gezien gaat je herstel minder vlot verlopen. Waarom? Omdat dit de zwakste schakel is. LH secretie gaat zeer vlug herstellen. Het zijn de testikels die heel traag op gang komen. Aangezien er in normale omstandigheden 2 zijn die moeten recupereren gaan ze mekaar bijstaan in dit proces. In het geval van 1 testikel gaat die het alleen moeten doen. Hieronder kan je dat proces volgen en kan je zien dat LH in tegenstelling tot de testikels zeer vlug recupereert. Daarom is Enclomipheen geen goed idee. HCG activeert de testikels.

Post cycle Testosterone and LH levels.png

Bal functioneerd goed totaal test 24nmol. Dus inprincipe zou herstel dus zelfde moeten lopen? Lees op verschillende plekken namelijk dat herstel kans 30% minder is
Ik zou niet gaan kuren. Probeer eerst je natural max te behalen, en dat is niet 74kg bij 1.76m