AndroidHealthClinic

Test-E + Winny voorstel + voedingmacro's

Rubbish

Cool Novice
Waardering
0
Hey,

Ik was van plan om in januari een eerste kuurtje te volgen. Allereerst heb ik mij ingelezen d.m.v.William Llewellyn's Anabolics en de sticky's/wiki's op dit en andere fora. Na een bloedonderzoek bij de dokter en de voor- en nadelen van verschillende AAS af te wegen dacht ik er aan om het volgende te doen:
- Wk 1-10 Test E 500 mg: EW
- Wk 1-6: Winny 50 mg: ED
- Wk 7-8: Mariadistel: ED
- Wk 9-11: HCG 750 UI EOD
- Wk 12 & 13: Nolva 50 mg ED
- WK 14 & 15: Nolva 20 mg ED.

Mijn voedingsmacro's zijn 32/48/20% (Pro/KH/Vet). Kcal was ik van plan ergens tussen 500 en 1000 kcal boven onderhoud te houden. Afhankelijk van de resultaten pas ik dit aan gedurende de kuur.

Ik train ondertussen al een vijftal jaren, waarvan de laatste 3 jaren serieus met een strikt voedingsschema. Ik heb er dus geen problemen mee om mij aan een bepaalde voeding te houden gedurende de kuur.
Het doel van de kuur zou zijn om wat extra droge massa op te bouwen in de koude maanden voor ik aan de cut begin voor de zomer. Ik hoop hiermee een zestal kilo te behouden aan het einde van de kuur.

Ik had echter dus nog volgende vragen waar ik graag jullie advies over zou krijgen:
- Test verlengen naar 12 weken aangezien ik dit best wel vaak zie terug komen op het forum?
- Zou de HCG nodig zijn bij deze kuur of is Nolva alleen genoeg?
- Voedingsmacro's/kcal aanpassen?

Alvast bedankt voor jullie reactie/mening!

Wat is Mariadistel eichenlijk ??
Mischien stomme vraag maar nog nooit van gehoord

Hey,

Ik was van plan om in januari een eerste kuurtje te volgen. Allereerst heb ik mij ingelezen d.m.v.William Llewellyn's Anabolics en de sticky's/wiki's op dit en andere fora. Na een bloedonderzoek bij de dokter en de voor- en nadelen van verschillende AAS af te wegen dacht ik er aan om het volgende te doen:
- Wk 1-6: Winny 50 mg: ED
- Wk 7-8: Mariadistel: ED
- Wk 9-11: HCG 750 UI EOD
- Wk 12 & 13: Nolva 50 mg ED
- WK 14 & 15: Nolva 20 mg ED.

Mijn voedingsmacro's zijn 32/48/20% (Pro/KH/Vet). Kcal was ik van plan ergens tussen 500 en 1000 kcal boven onderhoud te houden. Afhankelijk van de resultaten pas ik dit aan gedurende de kuur.

Ik train ondertussen al een vijftal jaren, waarvan de laatste 3 jaren serieus met een strikt voedingsschema. Ik heb er dus geen problemen mee om mij aan een bepaalde voeding te houden gedurende de kuur.
Het doel van de kuur zou zijn om wat extra droge massa op te bouwen in de koude maanden voor ik aan de cut begin voor de zomer. Ik hoop hiermee een zestal kilo te behouden aan het einde van de kuur.

Ik had echter dus nog volgende vragen waar ik graag jullie advies over zou krijgen:
- Test verlengen naar 12 weken aangezien ik dit best wel vaak zie terug komen op het forum?
- Zou de HCG nodig zijn bij deze kuur of is Nolva alleen genoeg?
- Voedingsmacro's/kcal aanpassen?

Alvast bedankt voor jullie reactie/mening!

Ik zou gewoon 10 weken test 500 doen
Lekker simpel is je eerste kuur kan je eens kennis maken
Eventueel winny als kickstart
Nolva zoiezo op 20 houden 50 is overkill nergens goed voor
Suc6

Zou het gewoon bij 500mg test houden, kijken hoe je reageert. 10 weken en eventueel 12 als je goed gained nog rond week 10.

hcg dien je gedurende je kuur te nemen, zodat de ballen op formaat blijven (2 injecties van 250iu per week is vaak genoeg).
ook is een dosering van 50mg nolva overdreven. nolva is effectief, en 20mg voldoet.

ik zou het zo doen;

- Wk 1-4: Winny 40 mg: ED
- Wk 12-15: Nolva 20 mg ED
- Wk 1-10: HCG 500 UI EW (2x 250)

Laatst bewerkt:
hcg dien je gedurende je kuur te nemen, zodat de ballen op formaat blijven (2 injecties van 250iu per week is vaak genoeg).
ook is een dosering van 50mg nolva overdreven. nolva is effectief, en 20mg voldoet.

ik zou het zo doen;

Dit ziet er veel beter uit..

ik zou het zo doen;

Wat voegt de winstrol eigenlijk toe? Ik wil mijn eerste kuur sowieso met 500mg test doen maar zit nog te twijfelen of het daarbij blijft of dat ik een kickstart toevoeg.

Wat voegt de winstrol eigenlijk toe? Ik wil mijn eerste kuur sowieso met 500mg test doen maar zit nog te twijfelen of het daarbij blijft of dat ik een kickstart toevoeg.

krachttoenname in de eerste weken (want de lange esters van testosteron moeten nog inkicken).

• Topic Starter Topic Starter
@ H4rdstyle21: Winstrol als kickstart voor krachttoename in de eerste weken. Ik kies voor Winny ipv Dianabol vanwege het feit dat je met Dianabol makkelijk meer vocht vasthoudt en ik dit wil beperken omdat ik dit van nature reeds doe.

@ kix: Ok, Nolva gewoon op 20mg. Ik had het starten met 50mg en daarna overgaan op 20mg overgenomen uit de sticky's (http://forum.dutchbodybuilding.com/...en-faq-kijk-hier-eerst-voor-vraag-stelt-1617/), net als de dosering van HCG.
Waarom al starten vanaf week 1 met HCG? In bovenstaande sticky en in de wiki (http://wiki.dutchbodybuilding.com/HCG) wordt aangeraden om op het einde van de kuur pas te starten met HCG?

@Rubbish, die stickys zijn voor een deel verouderd en achterhaald, vandaar
hcg tijdens kuur zodat je atrofie voorkomt, in pct heeft dat geen zin meer.

Ok, dus HCG vanaf het begin laten meelopen. Dan zou het dus normaal gezien goed moeten zijn.
Ik had alleen nog de vraag waar ik dan bacterievrij water kan verkrijgen? Is dit gewoon bij de apotheker verkrijgbaar of moet je hier een voorschrift voor hebben?

Ok, dus HCG vanaf het begin laten meelopen. Dan zou het dus normaal gezien goed moeten zijn.
Ik had alleen nog de vraag waar ik dan bacterievrij water kan verkrijgen? Is dit gewoon bij de apotheker verkrijgbaar of moet je hier een voorschrift voor hebben?

http://www.bacteriostatic-water.co.uk/sodium-chloride-for-injectionsterile-injection-water-16-c.asp

misschien ook handig om een lege (steriele) vial aan te schaffen, maakt t mixen een stuk prettiger :>

@ Kix: bedankt voor de tip :)!

Om nog even terug te komen op HCG gedurende/na de kuur heb ik nog eens nagekeken wat William Llewellyn schrijft in zijn boek Anabolics. Hij raadt aan om HCG na de kuur te gebruiken, op volgende manier:
- Ofwel in combinatie met Nolva en Clomid waarbij met de 3 producten gelijktijdig wordt begonnen ("PoWeR PCT Program" van Dr. Michael Scally), nl.:
* 2500 IU hCG om EOD gedurende 16 dagen
* 50 mg Clomid 2x per dag gedurende 30 dagen
* 20 mg Nolva ED gedurende 45 dagen.
- Ofwel 1500 - 4000 IU hCG om de 4 à 5 dagen gedurende 2 à 3 weken (eigen advies van Llewellyn), dit in combinatie met Nolva of Clomid.
Als reden om HCG niet gedurende de cycle te gebruiken zegt hij het volgende: "It is important to remember that the dosage needs to be carefully monitored with this type of use, as high levels of hCG may cause increased testicular aromatase expression (raising estrogen levels), and also desentisize the testes to LH. As such the drug may actually induce primary hypogonadism when misused, greatly prolonging, not improving, the recovery window.".

Enige reactie op het bovenstaande?

Zelf lijkt het PoWeR Program mij overigens wel een erg dure zaak.

Terug
Naar boven