AndroidHealthClinic

Test/Mast/Winny

Brett2017

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
94kg
Vetpercentage
8%
Hallo,
Ik ben momenteel aan het cutten en weeg 94 kg op 8% bf. Ik wil deze zomer mijn 2e kuurtje starten nadat mijn eerste kuur goed is bevallen vorig jaar. Ik heb toen 250 mg test gedaan 10 weken en 10 winny 3 tabs per dag.

Nu wil ik dezelfde kuur gaan doen wederom 10 weken, maar dan masteron er aan toevoegen voor extra hardheid. Ik wil niet meer zoon vochtkop zoals ik in mijn bulk had. Iemand die me hier advies over kan geven?

Alvast bedankt!

Je werd vochtig op 250test en winny?
Dan is iets goed mis met je voeding denk ik. Wat is je voedingsschema

• Topic Starter Topic Starter
Yes, klopt. Ik vond het zelf wel meevallen, maar kreeg commentaar dat ik een "dikke" kop had haha. Ik at 5800 kcal op de dagen dat ik krachttraining deed en 4200 kcal op de dagen dat ik voetbaltraining/wedstrijd had.

Achteraf viel ik maar 2,5 kg vocht af en de rest (10 kg) bleef plakken. Mijn vraag is dus eigenlijk als ik dezelfde kuur in mijn cut ga doen krijg ik dan weer zoon opgeblazen uiterlijk? En zou mast en winny daar evt tegen kunnen helpen.

Ik ben van plan om net iets boven onderhoud te gaan zitten voor deze kuur. Dus rond de 4600 kcal zal dat zijn.

Alvast bedankt voor je reactie.

als je boven onderhoud gaat zitten gaan het cutten flink tegen vallen.

hoe droger je wordt, hoe scherper je gezicht zal worden en vice versa. je vindt het vreemd dat je een dikke kop hebt 5800kcal? zelf zonder gear zou ik een ferme kop hebben met deze hoeveelheid.

Dikke kop= te veel zout en of niet schoon gegeten. Als je geen dikke kop wil zul je bepaalde dingen moeten laten.

Je moet eerst je eten wassen zodat het schoon wordt.

mensen die "schoon" eten kys

• Topic Starter Topic Starter
Ik at en eet nu nog steeds schoon, had een prima coach en dus een voedingsschema. Schema's van toen zal ik toevoegen in de bijlage ik voetbalde 3x per week en ging daarbij 6x per week naar de gym. Die 5800 kcal at ik omdat ik anders gewoon niet aankom. Ik moet dus gewoon enorm veel eten om uberhaupt wat grammetjes bij te komen. Vet was ik niet tijdens de kuur begon met 7,5% en eindigde op 10,5% waarbij er 12,5 kg bij was gekomen. Denk inderdaad dat het zout mee heeft gespeeld.

Kortom nogmaals de vraag: wat zouden jullie aanraden als kuur voor de zomer? Ik begrijp dus dat ik ook tijdens mijn kuur beneden onderhoud moet gaan zitten? Eiwitten doe ik wel een stuk hoger. Ik ben zelf aan het zoeken geweest en kom nu uit op test/mast/anavar. Iemand ideeën?

Bijlagen

Haha grapig man

e zegt dat hij niet schoon heeft gegeten. Dus wat moet hij dan doen? Z'n eten wassen natuurlijk, zodat het schoon wordt. Toch? Of wat bedoel je met schoon eten?

Nou ja bedoelde meer schoon in de zin van geen wit brood, mc d, snelle carbs.
Maar dat is dus geen goede benaming volgens jou...

Voor mij is schoon, geen rotzooi. Zoals ik net schreef... Maar is dat niet de juiste benaming?

Dus als iets geen snelle koolhydraten bevat is het schoon?

Als je aan de aas zit en serieus bezig met en goede kwaliteit spiermassa wilt opbouwen denk ik niet dat het idd verstandig is om veel snelle carbs te eten.
En nee schoon is niet perse alleen snelle carbs.

Als je aan de aas zit en serieus bezig met en goede kwaliteit spiermassa wilt opbouwen denk ik niet dat het idd verstandig is om veel snelle carbs te eten.
En nee schoon is niet perse alleen snelle carbs.
Kun je het wat beter definiëren? Fruit bevat ook snelle koolhydraten, is niet schoon dus? En waarom is dat eigenlijk niet verstandig?

Kun je dan d.m.v. voeding goede of slechte kwaliteit spiermassa bouwen? Wat is het verschil tussen beide?

Kun je het wat beter definiëren? Fruit bevat ook snelle koolhydraten, is niet schoon dus? En waarom is dat eigenlijk niet verstandig?

Kun je dan d.m.v. voeding goede of slechte kwaliteit spiermassa bouwen? Wat is het verschil tussen beide?

Prima, het is niet zo dat je geen snelle koolhydraten mag hebben, ze komen idd voor in o.a fruit.
Ik zelf neem wel eens snelle carbs na een training, omdat mijn spiercellen dan redelijk uitgeput zijn en de snelle carbs dan meteen in het bloed opgenomen worden, waardoor de cellen sneller verzadigd zijn.
Complexe carbs duren langer voor het lichaam om deze af te breken en is er sprake van een vertraagde afgifte, waardoor er minder snel sprake is van een overschot ie het lichaam niet kwijt kan en dus zal opslaan als vet. Dus lijkt het mij inderdaad geen goed plan om te veel snelle carbs te nemen aangezien je spiermassa wilt opbouwen en een zo goed mogelijke constante toevoer van voedingstoffen en energie wilt hebben.

Heel veel mensen die zeggen; eiwit is gewoon eiwit, bij al het eten is dat het zelfde, dit is klare onzin, eiwit van een kip (ook al is dit een hoogwaardige kwaliteit)
Is niet het zelfde als van bijvoorbeeld rund.
Dat geld voor bijna alle soorten vlees/vis. Om nog even uit te leggen hoe breed het begrip "eiwit" is, het meest giftige gif bekend in onze boeken is een eiwit, die zich hecht aan het uiteinde van je spierplaat en een paar moleculen zijn voldoende om je te doden.

Uit onze voeding halen wij o.a eiwitten, uit deze eiwitten krijgen wij bouwstoffen (aminozuren) er zijn er uit mijn hoofd 36 aminozuren waarvan 9 essentieel.
Dus is het logies dat als je alleen maar burgers, witbrood, choco pasta (want ja zelfs daar zitten eiwitten in) dat je dan ook niet de juiste aminozuren binnen krijgt.

En het verschil tussen goede kwaliteit en slechte kwaliteit kan ik alleen goed uitleggen aan de hand van mijn eigen ervaring: ik heb ooit een keer gekuurd de helft mijn dieet ( denk wel meer ) bestond uit rotzooi (kaas broodjes, wit brood, magnetron maaltijd, chips etc.)
En ondanks dat ik genoeg at en trainde (en mijn eiwitten binnen kreeg, want ja een bigmac heeft toch gewoon 50 gr eiwit) ben ik na mijn kuur een aanzienlijke hoeveelheid massa verloren, (en ja mijn na kuur was optimaal)
De 2e keer heb ik gekuurt alleen maar "schoon" eten, (af en toe een cheatmeal)
kip, rood vlees, vis, kwark, spelt brood, pindakaas (100% dus geen palmvet), etc.
Aan het einde van mijn kuur 13 kg aangekomen, waarvan 4 maanden +- 10kg is overgebleven.
Dit is een aanzienlijk groot verschil.
Dus het is inderdaad mijn ervaring dat je niet zo kan cheaten en toch gaat verwachten dat het werkt.

En wat is dan rotzooi? Bijv. Mac Donalds,
Als ik sommige mensen moet geloven kun je prima bulken en goede spiermassa opbouwen van dit soort eten.
Mag Donalds burgers, kip nuggets, zijn gehydrolyseerd, gehydrolyseerd is niet perse slecht, maar in veel gevallen wel.
gehydrolyseerd vet ( ook wel transvet genoemd) wil je liever uit de weg gaan.

Schoon eten is in mijn optiek voedsel waarvan je weet waar het vandaan komt en zo min mogelijk toevoegingen hebt.
Je blijft als het ware zo dicht mogelijk bij de natuurlijke oorsprong van het product.

En met schoon eten bedoel ik idd niet dat je geen snelle carbs mag hebben, net als dat ik zeg dat als je niet veel vocht wil vasthouden je goed op je zout inname moet letten. Betekend dit dan dat je geen zout mag eten? Nee natuurlijk niet, je hebt zout nodig en daarnaast bevatten heel veel producten: vlees, brood etc, zout.
Wat ik daar mee impliceer is dat je zelf geen zout extra moet toevoegen, en bijvoorbeeld niet 3x per week spek etc. Gaan zitten weg eten. Dat is meer wat ik bedoelde met schoon eten,

Weet wat je eet.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven