MuscleMeat

Test/Primo/Bold + Test/Mast/Tren, wel of niet bridgen+controle.

kidmonster

Ripped Bodybuilder
Waardering
124
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

wederom heb ik weer een topic, ben ondertussen al een tijd off van de eerste kuur en nu ben ik aan het kijken voor een 2e kuur. Ik heb hier al eerder een topic over gehad. Daar is wat aan verandert wegens redenen.

Ik ben constant bezig weer wat te veranderen etc, niet echt handig dus daarom zit ik nu te twijfelen om een lange kuur te doen met een bridge tussenin. Hierna heb ik hopelijk mijn doel bereikt en dan zie ik wel verder hoe het gaat. Mijn plan is om iig 1.5 jaar off te gaan na de vakantie van 2015.

Start zal ongeveer zijn rond week 20(mei) afhankelijk van bloed, moet binnenkort afspraak maken.

Stats:
1.80
92kg
15%

Doel:
1.80
100kg
10%

1-20 TestE 250/week
1-18 Primo 600/week
1-18 Bold 600/week

20-28 TestE 250/week

28-40 TestE 250/week
28-40 MastE 500/week
28-38 TrenE 400/week

1-42 hCG 1000iu/week

Nakuur weet ik zo niet hoe ik dit zou moeten doen. 4 weken nolva lijkt me niet echt genoeg. In topic van BC zegt hij dit in een reactie:
(Clomid 50mg/Nolva 20mg/ralox 60mg etc) voor 7 weken.
Zal dit volstaan of zou ik er nog een AI bij moeten nemen evt, kan ook niet vinden wat rolax nu is. Krijg alleen rolex dingen..

Nu ben ik aan het twijfelen of dit nu een goede oplossing is of dat ik beter off kan gaan na iedere kuur. Meningen zijn er toch wel over verdeeld als ik het goed heb. En aangezien ik wel een kinderwens heb en toch off wil gaan na deze weet ik niet of dit een aanrader is. En het feit dat ik bij de start pas 22 ben is ook een issue denk ik zo.

Wat denken jullie hier over? Ik weet dat ik nu al een aantal keer een kuur heb en uiteindelijk toch wat er aan verander. Nu wil ik hiermee definitief de knoop doorhakken. Feedback word erg gewaardeerd!! ;)

EDIT
na feedback verkort ik de kuur eventueel. Wat denken jullie van dit.

Cut of cleanbulk
1-14 800 Primo
1-14 800 Bold
1-14 250 Test

Bridge
(bold mee laten lopen?)
14-20 125 of 250 Test

Bulk
(bold nog mee laten lopen?)
21-31 600 Tren
21-31 600 Mast
21-33 500 Test

-Is dit een verbetering? of zou jij het anders doen?
-hCG nu wel of niet gehele kuur, zover ik weet beter gehele kuur of maakt dit niet zo veel uit?
-Bold is voor 14 weken te kort, maar wegens redenen(conditie) wil ik die de eerste paar weken mee laten lopen, evt ook nog tijdens bridge erbij of niet?
-Cut kuur veranderen in een Cleanbulk? Dus dat ik eerst ga cutten natty tot 10% ongeveer met de kans dat ik toch wat verlies van mijn 1e kuur maar tijdens de cleanbulk terug zou moeten krijgen of beter gewoon gaan cutten in de eerste fase.

Laatst bewerkt:
Flinke kuur !!! even een vraag aan jou, wat is jou doel met hcg gedurende de hele kuur mee te laten lopen ?

• Topic Starter Topic Starter
Flinke kuur !!! even een vraag aan jou, wat is jou doel met hcg gedurende de hele kuur mee te laten lopen ?

aangezien ik nog off wil gaan, kinderwens heb en herstel bevorderend is. Mocht ik nooit meer off gaan zou ik het er niet in hebben. Maar dat wil ik dus niet :)

IMO .. Nooit bridgen .. ON is ON ..

Hoop dat je de komende 2-3 jaar geen kinderwens hebt met die kuur

If so, begin maar HMG & HCG te kopen

IMO .. Nooit bridgen .. ON is ON ..

Hoop dat je de komende 2-3 jaar geen kinderwens hebt met die kuur

If so, begin maar HMG & HCG te kopen

Nee komende 3 jaar sowieso nog geen kinderwens. In de toekomst wel maar dat is pas tegen de 30 aan een keer.
Maar jij zegt dat ik beter gewoon off kan gaan tussen de kuren?

Wat is dit nou weer voor bullshit advies. Je kunt gewoon bridgen om je gevoeligheid voor de volgende kuur op gang te brengen. Niet iedereen wil meteen aan de trt vanwege het altijd on zijn.

Als je gewoon hcg gebruikt tijdens de hele kuur en 6 weken nakuur doet met nolva en aromasin moet het goed komen na een halfjaar on te zijn geweest.

Wat voor een mong**l reactie is dit weer. En dan nog zeggen bullshit advies

Voor je gevoeligheid ? Dus jij denkt dat op een paar weken tijd je receptoren ineens terug gevoeliger zijn ? Ik zou even eens wat opzoeken over receptor cleaning ..

een bridge op 250mg test E is soieso veel te veel voor te bridgen.

HCG bevordert herstel jah, maar van 40 weken zal zijn systeem even plat liggen. Ik vind het soieso niet slim.

ON & rusten tot volgende ON

Of TRT.

Mensen kiezen nu eenmaal voor bridgen soms, dit is gewoon mijn mening. Hou er alleen rekening mee dat je niet veel "gevoeliger" zou zijn voor de AAS

Voor je gevoeligheid ? Dus jij denkt dat op een paar weken tijd je receptoren ineens terug gevoeliger zijn ? Ik zou even eens wat opzoeken over receptor cleaning ..

HCG bevordert herstel jah, maar van 40 weken zal zijn systeem even plat liggen. Ik vind het soieso niet slim.

Of TRT.

Mensen kiezen nu eenmaal voor bridgen soms, dit is gewoon mijn mening. Hou er alleen rekening mee dat je niet veel "gevoeliger" zou zijn voor de AAS

Receptor cleaning bestaat niet, een bridge op 250 mg test e is helemaal niet teveel en tuurlijk zal zijn systeem na 40 weken ff plat liggen, no shit.

@ TS, ziet er opzich prima uit imo, zou alleen zelf de Bold gewoon door laten lopen tot 2 weken ofzo voor het eind. Spul doet z'n werk het best als het zo lang mogelijk actief is dus why not. Kun je de kuur ook nog iets inkorten want denk dat 18 weken 250 test en 600 primo je niet 18 weken lang gains gaat geven, die zullen wel stagneren op een bepaald punt. Scheelt je een lading primo als je die bijv 12 weken zet.

Als deel 1 een bulk en deel 2 een cut is ( staat er niet bij ) zou ik ze omdraaien en dan dus ook de Bold vanaf week 1 pakken. Cut je tot 10 % en als je daarna gaat cleanbulken kom je mooi schoon aan als je 't goed doet.

Receptor cleaning bestaat niet, een bridge op 250 mg test e is helemaal niet teveel en tuurlijk zal zijn systeem na 40 weken ff plat liggen, no shit.

@ TS, ziet er opzich prima uit imo, zou alleen zelf de Bold gewoon door laten lopen tot 2 weken ofzo voor het eind. Spul doet z'n werk het best als het zo lang mogelijk actief is dus why not. Kun je de kuur ook nog iets inkorten want denk dat 18 weken 250 test en 600 primo je niet 18 weken lang gains gaat geven, die zullen wel stagneren op een bepaald punt. Scheelt je een lading primo als je die bijv 12 weken zet.

Als deel 1 een bulk en deel 2 een cut is ( staat er niet bij ) zou ik ze omdraaien en dan dus ook de Bold vanaf week 1 pakken. Cut je tot 10 % en als je daarna gaat cleanbulken kom je mooi schoon aan als je 't goed doet.

dankje mikie,

deel 1 is een cut en deel 2 is een bulk. Het idee van mijn kuur was eerst alleen primo en geen bold, de keuze dat ik primo zo lang mee laat lopen is dat ik vaak lees dat 14 weken de minimum is voor primo en liefst langer tot aan 20 weken. De keuze om daarbij bold te zetten is dat het voor mij het eerste gedeelte 20 weken. Mijn conditie optimaal moet blijven, hierna is het geen probleem meer daarom ook geen cut op tren.

Zal de gehele kuur bold mee laten lopen tot bijv week 38 niet wat te veel zijn? dan zou opzich kunnen maar dan kom ik op het eind met bold tren mast test uit, weet niet of dit nu te veel zal zijn.

---------- Toegevoegd om 12:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:20 ----------

Wat is dit nou weer voor bullshit advies. Je kunt gewoon bridgen om je gevoeligheid voor de volgende kuur op gang te brengen. Niet iedereen wil meteen aan de trt vanwege het altijd on zijn.

Als je gewoon hcg gebruikt tijdens de hele kuur en 6 weken nakuur doet met nolva en aromasin moet het goed komen na een halfjaar on te zijn geweest.

meen dat BC zei dat aromasin tijdens nakuur mits je tren had gebruikt geen zin had. Weet het niet zeker zal het ff snel eens opzoeken.

Ben nog steeds niet echt thuis in het hele AI verhaal, moet me daar toch eens beter over gaan inlezen.. :/

---------- Toegevoegd om 12:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:22 ----------

Of TRT.

jij zou bridge op 125 adviseren? al lijkt me persoonlijk 250 ook niet te veel

Zo lang on op die lage doseringen gaat je veel te weinig brengen.

Je cut is ook veel te lang. Ik zou 8 a 10weken cutten op korte esters of op test met primo oid. Daarna vind ik je bridge ook te lang. Die zou ik max 6weken doen. En 125mg test is dan al genoeg. Maar ik snap dat je zeker wilt zijn en 250 wilt zetten haha.

Het 2e deel moet veel hoger gedoseerd. Na die lange tijd on moet je imo meer zetten dan alleen 250 test met een beetje er bij. Ga voor dit:

Test 750mg
Tren 400 tot 600mg (tren eerder stoppen)
Bold 800mg

Dit zou ik 16weken doen ivm de bold. Dus:

Cut, 8weken: test met primo, maar liever test prop met mast prop.

Bridge, 6weken: test 125-250mg

Bulk, 16weken: test, tren, bold.

Dan ben je 30weken on geweest. Dat scheelt al wat weken met jou voorstel. Houd idd wel rekening met een langer herstel na een langere tijd on te zijn.

---------- Toegevoegd om 16:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:42 ----------

jij zou bridge op 125 adviseren? al lijkt me persoonlijk 250 ook niet te veel

Hij bedoeld meer trt. Dus vervanging van je eigen productie. Dan is 125mg meer dan genoeg. En als jij kuurt met 250test en bridged met 250test, wat is dan het verschil? Er moet wel weer een flinke boost komen na je bridge.

Ik zeg: bridgen met 250 en je kuur doseringen flink omhoog. Je cut hoeft niet hoog maar het 2e deel moet wel een stuk meer zijn.

waarom hele jaar door hcg? kan je niet gewoon laatste paar weken die doen? scheelt je wel in geld denk ik..

Zo lang on op die lage doseringen gaat je veel te weinig brengen.

Je cut is ook veel te lang. Ik zou 8 a 10weken cutten op korte esters of op test met primo oid. Daarna vind ik je bridge ook te lang. Die zou ik max 6weken doen. En 125mg test is dan al genoeg. Maar ik snap dat je zeker wilt zijn en 250 wilt zetten haha.

Het 2e deel moet veel hoger gedoseerd. Na die lange tijd on moet je imo meer zetten dan alleen 250 test met een beetje er bij. Ga voor dit:

Test 750mg
Tren 400 tot 600mg (tren eerder stoppen)
Bold 800mg

Dit zou ik 16weken doen ivm de bold. Dus:

Cut, 8weken: test met primo, maar liever test prop met mast prop.

Bridge, 6weken: test 125-250mg

Bulk, 16weken: test, tren, bold.

Dan ben je 30weken on geweest. Dat scheelt al wat weken met jou voorstel. Houd idd wel rekening met een langer herstel na een langere tijd on te zijn.

---------- Toegevoegd om 16:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:42 ----------

Hij bedoeld meer trt. Dus vervanging van je eigen productie. Dan is 125mg meer dan genoeg. En als jij kuurt met 250test en bridged met 250test, wat is dan het verschil? Er moet wel weer een flinke boost komen na je bridge.

Ik zeg: bridgen met 250 en je kuur doseringen flink omhoog. Je cut hoeft niet hoog maar het 2e deel moet wel een stuk meer zijn.

dankje voor advies, zal eens kijken ik kan evt de primo/bold verhogen en korter zetten.

ik zet liever nog niet zo lang tren, ik zal hierboven eens wat aanpassen en dan kijken wat je er van vind.

bold wil ik ook graag er in houden wegens conditie, evt kan ik gaan cutten voor de kuur. dat de 1e kuur cleanbulk word en de 2e kuur bulk ipv cut dan bulk of zal dat niks zijn?

---------- Toegevoegd om 18:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:19 ----------

waarom hele jaar door hcg? kan je niet gewoon laatste paar weken die doen? scheelt je wel in geld denk ik..

ja maar voor herstel is het het beste om het gewoon de gehele kuur mee te laten lopen, scheelt idd een hoop geld maar denk dat je bij hcg beter zeker voor onzeker kunt gaan. Weet niet of iemand het beter vind om het later mee te laten lopen of dat ik het beter wel gewoon hele kuur zet

dankje voor advies, zal eens kijken ik kan evt de primo/bold verhogen en korter zetten.

ik zet liever nog niet zo lang tren, ik zal hierboven eens wat aanpassen en dan kijken wat je er van vind.

bold wil ik ook graag er in houden wegens conditie, evt kan ik gaan cutten voor de kuur. dat de 1e kuur cleanbulk word en de 2e kuur bulk ipv cut dan bulk of zal dat niks zijn?

---------- Toegevoegd om 18:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:19 ----------

ja maar voor herstel is het het beste om het gewoon de gehele kuur mee te laten lopen, scheelt idd een hoop geld maar denk dat je bij hcg beter zeker voor onzeker kunt gaan. Weet niet of iemand het beter vind om het later mee te laten lopen of dat ik het beter wel gewoon hele kuur zet

Ik zou het dan sowieso de laatste 4 maanden zetten.

Zie EDIT voor eventuele veranderingen

Bold kan je ook meer honger van krijgen he, is nogal lastig in de cut.

Je kan tren ook alleen de laatste 10weken nemen ipv de laatste 16. Of de laatste 6weken tren ace ofzo.

Je nieuwe voorstel is best ok, maar zoals ik zei, ik zou niet cutten op bold. Dan zou dus je eerste gedeelte clean bulk moeten zijn. Je 2e deel is leuk, alleen meer test zetten.

Kun je niet gewoon dit of dat. Als je een lange kuur doet en je wilt nog weer off neem je gewoon HCG als je geen complete ukkel bent. Wel voor 100'en euro's aan Primo en shit bestellen en dan bezuinigen op die 200 euro HCG :')

TS, wat mss ook wel leuk is en wat ik zeker weten ga doen vanaf binnenkort : Test en Bold door laten lopen ( in mijn geval year round, de Bold zal ik af en toe wel eens omlaag doen ) en dan Ace 6 weken op en 6 weken af nemen. Kun je rustig soort van cyclen, in de zomer kun je bijvoorbeeld nog eens tussen die 2x6 weken Ace wat MastP pakken als je droog staat voor die geiluh adertjuhs. Vind het zelf klinken als iets leuks maar gaan zien hoe het uitpakt :P

Bold kan je ook meer honger van krijgen he, is nogal lastig in de cut.

Je kan tren ook alleen de laatste 10weken nemen ipv de laatste 16. Of de laatste 6weken tren ace ofzo.

Je nieuwe voorstel is best ok, maar zoals ik zei, ik zou niet cutten op bold. Dan zou dus je eerste gedeelte clean bulk moeten zijn. Je 2e deel is leuk, alleen meer test zetten.

ja bold en cutten kan een probleem worden, ik denk dat ik ook binnenkort ga cutten, alleen zit ik nu nog binnen de 3 maanden na mijn 1e kuur dus ben bang dat ik groot gedeelte verlies.

zal dit slim zijn om te doen en dan de kuur op een cleanbulk houden?

zal ik bold gehele kuur door laten lopen op XXX en dan heb ik ipv test de laatste 10 weken bold.

---------- Toegevoegd om 11:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:40 ----------

Kun je niet gewoon dit of dat. Als je een lange kuur doet en je wilt nog weer off neem je gewoon HCG als je geen complete ukkel bent. Wel voor 100'en euro's aan Primo en shit bestellen en dan bezuinigen op die 200 euro HCG :')

TS, wat mss ook wel leuk is en wat ik zeker weten ga doen vanaf binnenkort : Test en Bold door laten lopen ( in mijn geval year round, de Bold zal ik af en toe wel eens omlaag doen ) en dan Ace 6 weken op en 6 weken af nemen. Kun je rustig soort van cyclen, in de zomer kun je bijvoorbeeld nog eens tussen die 2x6 weken Ace wat MastP pakken als je droog staat voor die geiluh adertjuhs. Vind het zelf klinken als iets leuks maar gaan zien hoe het uitpakt :P

hcg dus gewoon gehele kuur.

dus evt de kuur verlengen met nog een bridge en dan ace/mastp toe voegen inc de bold en test e bedoel je?
mocht je dit bedoelen is dat iets waar ik nu nog niet over wil beslissen, denk dat ik eerst wil kijken hoe het gaat en evt laterna nog de keuze maken om dat te gaan doen.

zal ik tijdens de bridge en dan het bulk gedeelte ook bold door laten lopen, dus gehele kuur met test?
zo ja op welke dosering zal jij het aanraden?

Stel je wilt 40 weken kuren, vind ik dit wel wat :

1-40 250 mg TestE
1-38 900 mg Bold ( 2 weken eerder stoppen omdat langere ester )
1-6 TrenA
13-18 Tren A

Enzovoorts. Dus steeds een 'bridge' van 6 weken.

Misschien wel zwaar maar je kunt wel leuk cyclen zo, bulk/cut op Ace wil prima dus heb je keuze zat.

Stel je wilt 40 weken kuren, vind ik dit wel wat :

1-40 250 mg TestE
1-38 900 mg Bold ( 2 weken eerder stoppen omdat langere ester )
1-6 TrenA
13-18 Tren A

Enzovoorts. Dus steeds een 'bridge' van 6 weken.

Misschien wel zwaar maar je kunt wel leuk cyclen zo, bulk/cut op Ace wil prima dus heb je keuze zat.

meen dat ik dit ook in je log had gelezen, maar denk dat ik het nog bij tren e hou. Ik ben niet bepaald een prik fan haha, ook heb ik al deal met supplier over wat ik ga halen. kan nog altijd wat bij maar miss dat ik tren a voor de toekomst een keer ga gebruiken.

De gear die ik besteld heb
(heeft goede reden die ik niet wil bespreken waarom ik al besteld heb zonder zeker te zijn van de kuur)
120ml primo
60ml bold(evt verhogen)
30ml mast
30ml tren
40ml test(moet meer bij komen)

Wat denk je van dit:

1-14 800 primo
1-14 800 bold
(dacht dat als je deze combi doet, primo en bold 1:1 moesten zijn)

15-30 600 bold
20-30 600 tren
20-30 600 mast

1-42 250 test
1-44 hCG 500iu/2x

Edit: laatste gedeelte wel of niet test verhogen, mocht ik bold mee laten lopen ook al is het vrij laag weet ik niet of test nu omhoog moet. lijkt me dan wel erg veel mocht test op 500/750 komen.

iemand nog suggesties?

Terug
Naar boven