XXL Nutrition

Test sportopleiding

sinned19nh

Novice
Waardering
0
Ik wil in September de sport en beweginscoordinator of CIOS opleiding volgen.

Ik ben erg benieuwd wat ik kan verwachten in de testdag, en hoe ik mij het beste kan voor bereiden, ik wil graag een slagingskans van 200% en alles op alles zetten om nou een keer een opleiding af te maken.

Weet iemand misschien hoe ik dit het best kan doen?

Opdrukken (40 keer of zo), hangen aan een stang met benen naar voren (knieën gebogen of recht), duurlopen (shuttlerun-test, min. trap 10), handstand tegen de muur voor een halve minuut, en misschien optrekken?

Mijn broer gaat ook een sportopleiding doen; die eisen zijn echt een eitje!

• Topic Starter Topic Starter
wat jij nu zegt vind ik geen eitje, minimaal trap 10 is toch redelijk?

Daar heb je wel een punt, ik liep geloof ik trap 8 ofzo, maar ook zonder enige training en elke dag een x-aantal jointjes...

Iemand een goed trainings schema om conditie/uithoudingsvermogen op te bouwen>?

kijk even in de cardio sectie

Wat een taai-apen opleiding moet dat dan zijn zeg.

wat jij nu zegt vind ik geen eitje, minimaal trap 10 is toch redelijk?

maak er maar trap 12 van, dan hebben ze een goede indruk van je en kans dat je aangenomen wordt. verder moet je van klimrekken af durven te springen, in eindhoven moest je met een balk door bossen rennen, door blubber tijgeren, over een touw over het water zien te komen, met de balk door het water lopen. in denbosch was het meer conditioneel gericht. sprinten, duurloop, kogelstoten(kracht meten), rekstokken, touwzwaaien etc etc.

ik doe de sportopleiding in denbosch

En trap 12 , hoeveel meter is dit ongeveer? en wat is het beste om te doen met shuttle run? rustig lopen zodat je steeds in 1x door kan lopen of sneller en je pauzes pakken?

wat voor doping kan ik gebruiken voor de test :P ? en hoe kan ik nu het best traine?

doping voor zo'n test ?? veel gekker moet je ze niet gaan stellen :p

En trap 12 , hoeveel meter is dit ongeveer? en wat is het beste om te doen met shuttle run? rustig lopen zodat je steeds in 1x door kan lopen of sneller en je pauzes pakken?

wat voor doping kan ik gebruiken voor de test :P ? en hoe kan ik nu het best traine?

Shuttle run is dat je 100 meter constant heen en weer moet lopen; en steeds sneller; train dus op duur en snelheid.

shuttle run is toch de 'piepjes test' ik dacht dat dat een stuk minder dan 100 meter was, en hoeveel meter is 1 trap? ff flink oefenen elke dag half uur hardlopen opdrukken en natuurlijk kracht :)

geen idee hoeveel meter dat is.
nooit te snel beginnen, je kan altijd nog opbouwen.

doping? gezond veel eten

Als je daar al doping voor nodig hebt ga dan lekker achter een bureautje zitten

gewoon een beetje speed nemen voor de test en alles komt goed.

je kan van i-net shuttle-run tests downloaden, kijk tot waar je nu komt en vraag dan om advies

Opdrukken (40 keer of zo), hangen aan een stang met benen naar voren (knieën gebogen of recht), duurlopen (shuttlerun-test, min. trap 10), handstand tegen de muur voor een halve minuut, en misschien optrekken?

Mijn broer gaat ook een sportopleiding doen; die eisen zijn echt een eitje!

Hiernaast wordt je beoordeeld op turnen, tennis, zwemmen, muziek&bewegen, teamsporten (voetbal etc), verschillende kracht- en coordinatieonderdelen, een motiveringsgesprek en ook een shuttle-run test. Dit was een tijdje terug.

Als het goed is krijg je voor de testdagen een lijstje met wat je zoal moet kunnen. Als je overal gemiddeld scoort, is het te doen.

Wel moet je er rekening meehouden dat een groot gedeelte van de gegadigden afvalt tijdens de testdag.

Flink oefenen dus ;)

Hiernaast wordt je beoordeeld op turnen, tennis, zwemmen, muziek&bewegen, teamsporten (voetbal etc), verschillende kracht- en coordinatieonderdelen, een motiveringsgesprek en ook een shuttle-run test. Dit was een tijdje terug.

Als het goed is krijg je voor de testdagen een lijstje met wat je zoal moet kunnen. Als je overal gemiddeld scoort, is het te doen.

Wel moet je er rekening meehouden dat een groot gedeelte van de gegadigden afvalt tijdens de testdag.

Flink oefenen dus ;)

Ik moest ook nog les geven aan een groepje van 5 a 6 man. Is voor mij ook al weer een tijdje geleden. Overall vond ik het niet zo moeilijk alleen had wel gruwlijke spierpijn in mijn kuiten na deze dag.

Als je daar al doping voor nodig hebt ga dan lekker achter een bureautje zitten

idd!

ohja, zwemmen ook ja en voetbal en tennis en een gesprek.
ik was samen met 5 andere van de 30 die starte aan de shuttle-run test over toen we bij trap 14 aankwamen.. nooit voor getraind ofzo alleen dus soms cardio in de gym :D

netjes man sander trap 14, gisteravond halfuurtje HARD gelopen, voel ik nu echt in mn kuiten haha.

En over die doping, was natuurlijk een grapje, maar vroeg me af wat nou goed was om te eten/drinken voor de test ;)

Terug
Naar boven