- Waardering
- 13
Shuttle run is dat je 100 meter constant heen en weer moet lopen; en steeds sneller; train dus op duur en snelheid.
100m shuttlerun
20m is ook goed 
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Shuttle run is dat je 100 meter constant heen en weer moet lopen; en steeds sneller; train dus op duur en snelheid.
20m is ook goed 
Jaar erna even 2 privezwemlesjes genomen en toen wel gehaald. Dat ze daar zoveel waarde aan hechten, want ik wil nooit wat met zwemmen doen.vroeger was die toelatingstest 10 jaar hetzelfde, kon je precies vertellen wat er kwam. die bestond toen uit: (tegenwoordig zijn er opleidingen als sport en bewegen bij gekomen die hun eigen tests hebben)
1 punt voor coordinatie (over balk heen lopen,draai maken en over touw heen stappen) (handstand, iemand staat achter je om je op te vangen dus hoeft niet alleen) Een sprong over een touw terwijl je een draai maakt en een vollybal duik onder het touw) (ze beginnen met een klein dansje dat je moet na kunnen doen)
1 punt voor sportspellen. (je krijgt 5 min. tijd om te oefenen en daarna moet je heel even met iemand vollyballen, tennissen tegen muur, basketbaldribblen, handbal gooien) alles is 1 min. en geeft iemand je een + of -.
1 punt voor shuttle run test, duurde toen tot trap 10 en niemand is afgevallen.
1 punt voor kracht/snelheid. (bestaat uit zo veel mogelijk opdrukken, bal vergooien, blijven hangen aan rekstok, sprint van 20m)
1 punt voor zwemmen (je moet schoolslag,borstcrawl, rugslag, rugcrawl, vlinderslag laten zien. let goed op dat je je niet vergist in rugslag en rugcrawl!)
netjes man sander trap 14, gisteravond halfuurtje HARD gelopen, voel ik nu echt in mn kuiten haha.
En over die doping, was natuurlijk een grapje, maar vroeg me af wat nou goed was om te eten/drinken voor de test![]()

vroeger was die toelatingstest 10 jaar hetzelfde, kon je precies vertellen wat er kwam. die bestond toen uit: (tegenwoordig zijn er opleidingen als sport en bewegen bij gekomen die hun eigen tests hebben)
1 punt voor coordinatie (over balk heen lopen,draai maken en over touw heen stappen) (handstand, iemand staat achter je om je op te vangen dus hoeft niet alleen) Een sprong over een touw terwijl je een draai maakt en een vollybal duik onder het touw) (ze beginnen met een klein dansje dat je moet na kunnen doen)
1 punt voor sportspellen. (je krijgt 5 min. tijd om te oefenen en daarna moet je heel even met iemand vollyballen, tennissen tegen muur, basketbaldribblen, handbal gooien) alles is 1 min. en geeft iemand je een + of -.
1 punt voor shuttle run test, duurde toen tot trap 10 en niemand is afgevallen.
1 punt voor kracht/snelheid. (bestaat uit zo veel mogelijk opdrukken, bal vergooien, blijven hangen aan rekstok, sprint van 20m)
1 punt voor zwemmen (je moet schoolslag,borstcrawl, rugslag, rugcrawl, vlinderslag laten zien. let goed op dat je je niet vergist in rugslag en rugcrawl!)
Na afloop heb je als het goed is 5 punten behaald en ben je zo goed als zeker toegelaten. Met 4 punten wordt je waarschijnlijk geloot.
Ik heb het de 1e keer niet gehaald omdat ik niet goed kon zwemmen, wist niet dat ze met zwemmen zo streng waren. was toen ook al 19 en kostte me weer een jaarJaar erna even 2 privezwemlesjes genomen en toen wel gehaald. Dat ze daar zoveel waarde aan hechten, want ik wil nooit wat met zwemmen doen.
Overigens moet je beseffen dat je sportleraar wil worden, en niet alleen maar erop zit om te sporten. Ik vind het een hele matige opleiding, er is veel onlogisch en slecht geregeld. ik zit nu al sinds half december thuis omdat we "lerarentekort" hebben en zit nu in 3e jaar sportmanagement.
Helaas zit ik nu niet meer op schoolHoop verschillende testen zoals ik het nu zie! maar bedankt voor de tips allemaal ik heb er zeker wat aan.
maar ook toegelaten ALO dus deze laten schieten
ik wil deze opleiding volgen in Hilversum, Amsterdam of Amersfoort. ik ga mij bij alle 3 inschrijven. Dan is de kans groter dat ik volgend jaar lekker naar school kan![]()
Ik heb 1 probleem, ik kan echt niet dansen, en als iemand een danspasje doet vind ik het heel leuk eruit zien maar nadoen gaat me echt veel moeite kosten haha![]()
Ik ben nu 5 dagen per week conditie aan het trainen en 4 dagen kracht

Wat een gedoe allemaal om dan na 4jr assistent basischool gymleraar te kunnen zijn :S

je hoeft niet te kunnen dansen
het zijn bepaalde pasjes op muziek
dingen als side step
grape vine
je moet de maat kunnen voelen
(hier kan iemand goed bij helpen. je zet een nummer op met goeie uptempo beat en gaat stappen op de maat. iemand met gevoel voor ritme gaat kijken of je in de maat stapt en kan je helpen.
dan ga je er bewegingen in doen.
het gaat niet om het leren van de preciese bewegingen.
bewegen in de maat en het snel oppikken van de pasjes is beangrijker
dus oefenen op de maat voelen en daarop bewegen en je bent voor 80% klaar![]()