XXL Nutrition

testosteron gehalte

vincent1972

Novice
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
73kg
deze vraag zal waarschijnlijk al wel gesteld geweest zijn denk ik.
maar ik doe het nog eens even.
ik heb mijn bloed laten trekken en mijn testosteron gehalte laten mee controleren.
volgens het labo die de test uitgevoerd heeft zou men tussen de 175 en 781 ng/dl moeten zitten.
mijn waarde is 423 ng / dl (omgerekend naar nmol zou dit 14.7 zijn)
is dit een goede natuurlijke waarde voor iemand van 41?

Is een normale waarde. Dat weet je toch ook als je de refererentiewaardes bekijkt waar je tussen zou moeten zitten. Die verschillen wel een beetje van labo tot labo, maar die kun je ook gemakkelijk op internet vinden als je wat moeite doet. Er zijn trouwens heel wat topics die daarover gaan.

Beter gebruik je de zoekfunctie, helemaal als je al weet dat het antwoord hier staat :o

• Topic Starter Topic Starter
met de zoekfunctie vindt ik het niet echt en op het net staan zoveel verschillende vergelijkingsschalen dat men een spelt in een hooiberg niet meer vindt .
dit is de reden dat ik dit ook gepost heb.
als ik naar de waarde zie die ik heb van het labo dan zeg ik ja het zit er tussen in .
maar is dit een goed niveau of niet?
mijn vraag is dus meer om te zien dat er nog mensen van boven de 40 hun waarde weten zodat ik hier eens mee kan vergelijken.
zo zou ik voor mij persoonlijk kunnen vaststellen of het gehalte dat ik heb heel normaal is of misschien dat het toch iets te laag zou zijn etc

met de zoekfunctie vindt ik het niet echt en op het net staan zoveel verschillende vergelijkingsschalen dat men een spelt in een hooiberg niet meer vindt .
dit is de reden dat ik dit ook gepost heb.
als ik naar de waarde zie die ik heb van het labo dan zeg ik ja het zit er tussen in .
maar is dit een goed niveau of niet?
mijn vraag is dus meer om te zien dat er nog mensen van boven de 40 hun waarde weten zodat ik hier eens mee kan vergelijken.
zo zou ik voor mij persoonlijk kunnen vaststellen of het gehalte dat ik heb heel normaal is of misschien dat het toch iets te laag zou zijn etc

Van hoeveel mensen nog moet je eigenlijk bevestiging krijgen dat je een volkomen normale waarde van een gezonde man hebt?

• Topic Starter Topic Starter
amaai wat zijn ze hier vriendelijk

Veel te laag hoor!

Ik zeg test E op 1000mg ew

Terug
Naar boven