AndroidHealthClinic

Testosteron voor een duursporter

Incyklo

Cool Novice
Waardering
0
Beste DBB'ers,

Ik ben nieuw op dit forum dus zal mezelf maar even introduceren. Ik ben in tegenstelling tot de meesten hier geen bodybuilder maar duursporter. Ik ben de afgelopen 12/14 jaar van mijn leven bezig geweest met duursport waarvan de laatste 8 jaar toch wel op leuk niveau, geen prof, maar ook geen nobody.
Tot mijn 25/26e maakte ik een redelijke progressie. De laatste 2 jaar is dat wat minder geworden, en gezien mijn leeftijd zal dit ook alleen maar minder blijven worden. Ook zit ik qua trainingsuren denk ik een beetje op mijn max.
Toch zou ik richting het einde van mijn sportcarriere graag nog 1 keer een stap willen maken. Ik heb daarom besloten om de komende 2 jaar (waarschijnlijk de laatste 2 jaar van mijn actieve sportcarriere) gebruik te gaan maken van de middelen testosteron en epo.

Nu ben ik volledig nieuw in de wereld van verboden middelen, ik heb behoorlijk wat uren zitten googlen, maar heb wat vragen over testosteron waarvan ik verwacht dat jullie bodybuilders er wel antwoord op weten.

Ik wil testosteron (Andriol) gaan gebruiken voor herstel. Dus NIET om gespierder te worden, puur om sneller te herstellen waardoor ik net wat meer trainingsarbeid kan verrichten.

Ik weet dat de wielerploeg van Lance Armstrong destijds 1 capsule Andriol per 1 a 2 weken namen ter bevordering van herstel. Wat ik echter op internet lees is 100/150mg testosteron per week voor duursporters. Dit strookt niet met elkaar! Hoe denken jullie BB'ers hierover?

Verder weet ik dat het extern toedienen van testosteron de testosteronproductie in het lichaam kan stopzetten. Gebeurt dit ook bij 1 Andriol capsule per week? Gebeurt dit bij 100 mg test per week?

Omdat je niet moet geloven dat Armstrong 1 ampule andriol per week nam. Dat kan niet. Daar ben ik zeker van. Wat je daar zegt over je leeftijd en prestaties die gaan verminderen, is ook je reinste onzin. Ik kom ook uit de duursportwereld en op die leeftijd ben je bijlange niet versleten. Tot je 40ste is er geen enkel probleem. 28 jaar is zelfs jong voor een duursporter.

Ik denk dat de meeste van ons het vanuit dit perspectief zullen bekijken: 100-150mg test per week zal er moeten worden genomen om de eigen aanmaak te evenaren (of zelfs ietsje pietsje erboven te zitten). Als je exogeen test toedient zal je aanmaak stil worden gelegd. Hoogte van het toedienen zal (oa) bepalen wanneer de eigennaam weer op gang komt.

Daarom zullen de meeste toch een fiks hogere dosis aanraden dan die waar jij aan denkt.

Is er geen wielerforum met een afgeschermde sectie of iets? Daar zal je denk ik beter advies in kunnen winnen. Of Boogard ff bellen :P

• Topic Starter Topic Starter
Wielrenners vertellen elkaar helemaal niks. Die noemen elkaar onsportief terwijl ze zelf net zo goed gebruiken.

Wat betreft mijn leeftijd, speelt ook mee dat ik met m'n vriendin ook bepaalde toekomstplannen heb, samenwonen, trouwen, misschien een kindje. Dan zal sporten op een laag pitje komen te staan. Daarom dat ik m'n laatste jaren als actief sporter alles eruit wil halen wat erin zit.

Wat betreft mijn vragen over testosteron, ik denk dat ik er niet aan begin. Het voordeel weegt voor mij persoonlijk niet op tegen de nadelen. Als ik testosteron gebruik tijdens mijn intensieve trainingsperiodes betekent dit dat mijn eigen testosteronproductie niet is wat het hoort te zijn tijdens mijn wedstrijdperiodes, waardoor er geen voordeel uitgehaald wordt.

Tenzij ik ga nakuren, echter is dat geen optie omdat ik dan weken, al dan niet maanden, positief getest kan worden.

Maakt niet uit hoeveel test je in je lichaam zet, je legt je eigen productie altijd plat. Dacht ik iig.

Dan zal het enkel epo worden ;)

Op wat voor niveau die je wedstrijden? Welke categorie...

EPO zit reeds in de toeristenkoerskes..... Toen ik er rond reed had ik al stress met Crack in mijn bidon.:rolleyes:

epo,hgh en clen zou je kunnen overwegen maar zou toch maar een sportarts onder de arm nemen als je zover wilt gaan ;-)

Amateur @ DikkertjeApp

Clen blijft volgens mij vrij lang traceerbaar, hgh ben ik wat huiverig voor. Epo weet ik wel vrij veel van af dus daar voel ik me eigenlijk t beste bij. Plus dat heeft in mijn sport de beste resultaten opgeleverd.

Is dit andriol in tablet vorm of als injectie?

Tabletvorm.

Daar zijn we al met het probleem! Ik denk dat de meeste het over de injecties heeft en dan is een ampul veel meer dan dat tabletje.

Jij hebt het over de orale versie van testosteron. Andriol. Deze zijn vaak 40mg per tablet.
Hoeveel zeg je dat armstrong zou nemen per 2 weken? 1 tablet? want ampuls en tabletten zijn appels en peren.

Die gasten van de ploeg van Armstrong namen inderdaad 1 a 2 tabletjes per 2 weken, tenminste, als ik mag geloven wat Tyler Hamilton, Armstrong z'n meesterknecht, erover beweert. Heeft ook een boek geschreven waarin hij vrij veel opbiecht over het gebruik, heb het boek zelf niet gelezen, maar als hij toch alles aan het vertellen is lijkt t me sterk dat hij liegt over een beetje testosteron.

Je lichaam maakt 7mg testosteron per dag aan. Andriol is 40mg. Op de dosissen van 20-40mg per week (1-2 tabs per 2 weken) zal dit zelfs minder zijn dan de gemiddelde aanmaak per week. Dan hebben we het er nog niet over gehad dat exogene testosteron de eigen productie plat legt*

Ik zal het fout kunnen hebben, maar het verhaal is niet logisch en kan niet kloppen. Ik denk dat de dosis of hoger heeft gelegen en dat de meneer Tyler Hamilton voor het boek dit aanzienlijk verminderd heeft, of dat het verhaal iets anders in elkaar steekt.

* ik weet niet zeker of op deze dosis de productie zodanig wordt beïnvloed, ik ga er wel vanuit!

Terug
Naar boven