AndroidHealthClinic

The 100 Greatest Actors (1940-2011)

Het is een persoonlijke keuze van 1 user maar op zich kan ik me wel vinden in de meeste namen in die lijst.

Mis Harrison Ford, Jack Palance, Lee Marvin, Sean Connery, Marcello Mastroianni, John Gielgud, David Niven, Tony Curtis, Jean-Paul Belmondo, Donald Sutherland o.a. Kan nog wel een aantal acteurs opnoemen die eerder in thuishoren dan een Will Smith, Viggo Mortensen, Heath Ledger maar voor de rest is het lastig om namen uit de lijst te halen.

• Topic Starter Topic Starter
Het is een persoonlijke keuze van 1 user maar op zich kan ik me wel vinden in de meeste namen in die lijst.

Mis Harrison Ford, Jack Palance, Lee Marvin, Sean Connery, Marcello Mastroianni, John Gielgud, David Niven, Tony Curtis, Jean-Paul Belmondo, Donald Sutherland o.a. Kan nog wel een aantal acteurs opnoemen die eerder in thuishoren dan een Will Smith, Viggo Mortensen, Heath Ledger maar voor de rest is het lastig om namen uit de lijst te halen.

Ow, had ik dus niet gezien. Ja, Sean Connery miste ik ook al, net als Hugh Laurie en Jim Carrey.

Valt me wel op, hoe hoger op de lijst hoe ouder de acteurs worden?

Ik vind Leonarde DiCaprio toch wel beter als sommige acteurs die erboven staan.. Ik ken de eerste 20 overigens niet :o , was voor mijn tijd haha.

hou allemaal op a.u.b steven seagal is de beste

steven-seagal_large.jpg

Philip Seymour Hoffman staat 75 plaatsen te laag :)

Oh willekeurige lijst, ik reageerde te snel :)

• Topic Starter Topic Starter
Ernest Borgnine zou er ook wel tussen mogen staan, imo ook een groot acteur.

Ron Perlman had hier in moeten staan imo. Steve Buscemi mis ik ook.

En waar is chackie chan? Die gast slaat een bb'er zo in tweeën!!

Als nergens Christian Bale erin staat... Dat is nou ook een acteur en wat tenminste geloofwaardig overkomt.

Zijn top 10 is echt "kijk-mij-oud-zijn".

Het niveau van het acteren is tegenwoordig een stuk hoger, dusja, als je de ouwe tijd hebt meegemaakt dan kan ik me voorstellen dat je in die context het topacteurs kunt noemen.

De meeste acteurs ken ik niet eens idd.

Zijn top 10 is echt "kijk-mij-oud-zijn".

Het niveau van het acteren is tegenwoordig een stuk hoger, dusja, als je de ouwe tijd hebt meegemaakt dan kan ik me voorstellen dat je in die context het topacteurs kunt noemen.

Het is geen top 10, wordt toch echt eens tijd dat mensen de thread lezen of lezen wat er staat bij die lijst. Het is opgesteld in willekeurige volgorde.

Het niveau van acteren is tegenwoordig een stuk hoger? Heb je ooit wat klassiekers gezien? Chaplin, Stewart, Fonda, Tracy etc, dat zijn niet voor niks legendes van het witte doek. Ignorance is bliss.

http://www.youtube.com/watch?v=5IvPIWzQcUY

The way of life can be free and beautiful, but we have lost the way. Greed has poisoned men's souls - has barricaded the world with hate - has goose-stepped us into misery and bloodshed. We have developed speed, but we have shut ourselves in. Machinery that gives abundance has left us in want. Our knowledge has made us cynical; our cleverness, hard and unkind. We think too much and feel too little. More than machinery we need humanity. More than cleverness, we need kindness and gentleness. Without these qualities, life will be violent and all will be lost.

En dat was tijdens WO II en in een tijd dat mensen nog in drommen naar de bioscoop gingen. De impact van zo'n speech was toen vele malen groter dan het nu zou zijn.

Laatst bewerkt:
Het is geen top 10, wordt toch echt eens tijd dat mensen de thread lezen of lezen wat er staat bij die lijst. Het is opgesteld in willekeurige volgorde.

Het niveau van acteren is tegenwoordig een stuk hoger? Heb je ooit wat klassiekers gezien? Chaplin, Stewart, Fonda, Tracy etc, dat zijn niet voor niks legendes van het witte doek. Ignorance is bliss.

Precies, er zijn toch niet zoveel movie buffs hier, deze gasten zou je toch allemaal wel moeten kennen.
Ik vind eigenlijk dat er verhoudingsgewijs erg veel jonkies in staan.
Had zo nog wel een lijst met 100 namen erbij kunnen maken die niet onder doen voor sommige andere namen.

---------- Post toegevoegd Mon 14 Nov 2011 om 10:23 ----------

Grote namen als John Wayne, James Coburn, Omar Sharif, Eli Wallach... staan er allemaal niet in.

Ik mis Mark Strong er ook wel tussen, zet zn rollen altijd sterk neer vind ik persoonlijk.

Terug
Naar boven