- Waardering
- 2.656
- Lengte
- 1m79
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 21%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Haha ipv van naar irak te gaan hadden ze daar beter naartoe kunnen gaan
Want daar lijden de mensen volgens mij wat erger dan in irak
Ok niet helemaal ok of gewoon helemaal niet ok? Genocide kan je toch nooit ok vinden?
Handelen op instinct? Handelen zonder compassie? Geen empathie? We zijn toch geen roofdieren?
Jij zegt dat je human nature ok vindt. Ik lees wel degelijk wat je zegt. Of je zegt het zelf verkeerd.
Je vindt genocide niet helemaal ok en human nature ok, daarmee geef je aan dat genocide dus best ok is. Ook omdat je gewaar bent dat je er zelf toe in staat bent. Ik zie niet in waarom je geen oordeel kan vellen over zaken die je zelf mogelijk ook vanuit je persoonlijksheidsmotieven zou kunnen uitvoeren..
Het is altijd handig als iemand bewust wordt van die kenmerken, maar dat is nog geen reden om te zeggen dat ieder handelen door anderen, gebaseerd op diezelfde kenmerken, maar ok is. Ik heb ook wel eens de neiging om aan wilde coïtus te denken als ik een lekker ding zie, maar dan zal ik nog niet gelijk gaan verkrachten. Degene die dat wel doet is meestal juist niet bewust van zijn persoonlijkheidskenmerken, die handelt gewoon op instinct. Net zo goed als moorden meestal op instinct gebeurt. Of zie jij instinct als onderdeel van je persoonlijkheid? .
Al je ethische waarden opzij zetten omdat je ruimte moet geven voor je diepste instincten lijkt me niet ok, maar goed dat is mijn mening. Ik voel mezelf in ieder geval niet beperkt omdat ik amper ruimte geef aan die oerinstincten. Er van bewust zijn doet me ook niet anders oordelen over degenen die dat wel doen, die zijn gewoon fout bezig. Een waardeoordeel, maar wel een waardeoordeel waar de hoofdmoot het mee eens is. Human nature is in veel gevallen fout.
We agree to disagree, dan.
Een oordeel vellen over genocide lijkt me wel te kunnen. Jij vind als je pas voor die keuze staat om er aan mee te doen kan je er ook een oordeel over vellen. Lijkt me zeer vergezocht. Maar goed we hebben waarschijnlijk een ander beeld over goed en kwaad.
Ik ga in principe uit van ervaringsdeskundigheid, maar niet alle zaken hoef ik ook uitgevoerd te hebben om er een oordeel over te vellen. Alle zaken die er voor zorgen dat een ander levend wezen directe schade wordt aangedaan voer ik niet uit. En dan hoeft er niet gerept te worden over de mier die ik mogelijk doodtrap op straat of de duif die sterft omdat ik een vliegtuig neem. Ieder mens trekt wat dat betreft zijn grenzen ergens anders. Hypocriet voor de ene, logisch voor de andere.
bla bla bla oordeel bla bla bla Vertel dat maar tegen die kinderen die daar liggen te rotten, of tegen die jongen die de vermoedelijke schedel van z'n moeder vasthoudt. Tja, hier moet je geen oordeel over vellen hoor, het zit tenslotte ook in jezelf. Hoeveel instinct ook, ALLES in mij weigert dit te accepteren. Walgelijk.
Op de valreep van het jaar durf ik te zeggen dat dit voor mij een van de meeste shockerende filmpjes is die ik heb gezien dit jaar.
Als ik dit zie, vraag ik me soms gewoon af wat ik hier nog doe. Verpleegkunde diploma halen en weg hier denk ik dan. Dat zegt mijn instinct. Echt iets kunnen betekenen voor die mensen ipv met een duit in het zakje mn ziel afkopen.