Nogal wat mensen met een cultuur anders dan de Nederlandse hebben het erg vaak over respect. Ze willen alleen maar respect.
Het probleem is dat dat respect er in de praktijk op neer komt dat de Nederlandse cultuur zich moet aanpassen aan de vreemde cultuur.
Ik baal ontzettend als ik mensen hoor wauwelen over respect voor hun cultuur. Wat wil je nou van Nederland? Je hebt een door de Nederlandse overheid gesubsidieerde gebedsruimte, je mag je vrouw een hoofdoekje laten dragen in het openbaar, je mag je geloof belijden zoals jij wilt, en de Nederlandse overheid roept eens in de zoveel tijd allerlei projectjes in het leven om allochtone k*tkinderen meer 'kansen' te geven zodat ze kunnen 'ontplooien'.
Ik vind dat de allochtonen nu aan zet zijn, ik vind dat we de afgelopen 30 jaar voldoende ons best hebben gedaan. Ik zou ook niet weten wat we nog meer moeten doen om ons 'respect' te tonen, zonder dat dat ten koste gaat van onze eigen cultuur.
Dus als de allochtonen in Nederland nou ook eens hun goede wil tonen door hun zonen eens op te voeden naar Nederlandse normen en waarden, dan komen we denk ik een heel end. Een paar richtlijnen voor ouders die niet weten wat die normen en waarden dan zijn:
- vrouwen staan gelijk aan mannen.
- homo's en lesbiennes zijn ook mensen.
- meisjes in het zwembad betast je alleen als ze dat zelf willen.
- dealen en / of touristen rippen op de Amsterdamse wallen is geen echte baan.
- met een groepje iemand in elkaar slaan omdat hij naar je zus keek is niet stoer en zelfs verboden.
- als je vrouw, vriendin, nichtje, etc, vreemdgaat of iets doet wat jij niet goed vind dan is dat geen reden om haar te vermoorden.
- anders gelovigen of andersdenkenden worden getolereerd.