Fitness Seller

Theo wat had je gelijk...

Socrates zei:
Ik zou wel eens willen weten waar jij vandaan haalt dat hier mensen zeggen dat het zijn eign schuld is of dat mensen het normaal vinden?
Voordat ik een enkeltje Iran neem zou ik dat dan ieder geval duidelijk willen hebben.. niet dat ik voor niks ga...

Hier niet Socrates, maar was toen wel veel inde Media.

Zo van: Als je dit soort dingen zegt kun je het verwachten.
Of: Eigen schuld dikke bult.

Enz enz.

En nu hop, dat enkeltje;)

RichardV zei:
Hier niet Socrates, maar was toen wel veel inde Media.

Zo van: Als je dit soort dingen zegt kun je het verwachten.
Of: Eigen schuld dikke bult.

Enz enz.

En nu hop, dat enkeltje;)

Zelda zei:
Ik vind het eigenlijk schokkend dat sommige mensen hier nog durven zeggen dat het wel een beetje zijn eigen schuld is dat hij is vermoord. Die mensen mogen van mij gelijk een enkeltje Iran nemen.

Volgens mij heeft ie het toch echt over dit draadje en niet ovr de media toendertijd....

Ik wacht nog even het antwoord af aangezien ik voor de zekerheid een annuleeringsverzekering heb genomen op dat enkeltje (het kost wel wat maar ik ga voor zekerheid) voor het geval ik toch nog mag blijven :D

Ik heb het over hier in Nederland, maar in sommige posts in dit draadje klinkt die boodschap ook wel door. Dingen zeggen als 'hij pakte het ook niet handig aan' is eigenlijk al de eerste stap. Maar goed, vrijheid van meningsuiting he.

Zelda zei:
Ik heb het over hier in Nederland, maar in sommige posts in dit draadje klinkt die boodschap ook wel door. Dingen zeggen als 'hij pakte het ook niet handig aan' is eigenlijk al de eerste stap. Maar goed, vrijheid van meningsuiting he.

ok.. dan heb ik het in eerste instantie verkeerd begrepen.. ik las dat je het puur en alléén over dit draadje had... en dat ie het niet handig heeft aangepakt is helaas wel bewezen.. het gaat er niet om of je het er mee eens bent of niet maar wel een feit.... helaas.

En voor de duidelijkheid... ik verafschuw net zoals ieder ander wat er gebeurd is met Theo.. maar dat is een ander verhaal.

• Topic Starter Topic Starter
Zoals ik al zei: We zijn onze vrijheid van meningsuiting zoals we die 10 jaar terug kenden al lang-en-breed-kwijt.
Velen van ons hier waren 12 of jonger in die tijd dus wat wist je precies over vrijheid van meningsuiting?
Ik was 25 en ik wist precies wat het inhield en had nooit kunnen bevroeden dat wij als Nederland ook eens overstag zouden gaan voor de dreigingen van geweld van vreemde naties. Nederland heeft enkele jaren geleden een knieval gemaakt voor de Moslims en heeft gezegd: Voortaan zullen we driedubbel goed uitkijken met wat we zeggen over jullie, niet omdat dat in onze cultuur anders niet kan maar omdat jullie dreigen met aanslagen, executies en terreur.

Dus lieve Moslims: het is veur mekaar. Zoals Theo al in 't filmpje zei het is de haat jegens homo's de haat hegens niet gelovigen en de intolerantie naar vrouwen die de Moslims maken wat ze voor ons zijn: Mensen die zich niet aanpassen aan de cultuur waar ze voor gekozen hebben te gaan wonen:
Nederland. En dat ze gevaarlijk zijn omdat ze met terreur en dreiging grondwetten in ons land omver werpen, da's al lang duidelijk geworden.

Kan Sport2000 nog 20 keer aankomen met dat de Islam love and understanding is, ieder weldenkend mens weet wel beter.
Geen geloof ter wereld baseert zich op onderdrukking van eigen volk en dreiging naar anderen, behalve de Islam.

Theo had een eigenaardige manier van vrijheid van meningsuiting. Als hij zegt geitenn**kers, dan vind ik dat beledigend. Je zegt zoiets niet voor de grap. Ik noem mijn moeder ook niet h**r, en dan achteraf zeggen "grapje!!!!".
Ik kan alleen zeggen dat zoiets wel te verwachten was in deze tijd van spanningen, ik keur het zeker niet goed. Mohammed B mag van mij gedeporteerd worden en anaalvernederd worden door boomstammen.

Dat mensen zeggen dat het terecht was, zoiets mag je niet zeggen. Dat wat richardV zei: eigen schuld dukke bult, ik heb dat mensen ook horen zeggen maar weet je wat dit is? Dit is hetzelfde als dat een nederlander zegt alle buitenlanders enkeltje marokko.

Kunnen we eigenlijk wel weten wie er begonnen is? Want dit moet ergens ontstaan zijn, beide kanten voelen zich beledigd wat betreft de autoch vs. alloch strijd.

Wat theo deed was gewoon link. Het kwam er praktisch opneer dat hij in een kooi ging staan met tijgers, en constant met een stok in de zij van een tijger zat te porren. Dan kan je het toch wel zien aan komen? Ondanks dat vindt ik het een prachtig figuur. Zo zichzelf, zo schijt aan de normen en waarden. Maar ik ben ookblij dat er maar 1 van is zoals hij.

Laat ik hierbij vermelden dat wat zelda zei: hij pakte het ook niet handig aan. Ehm, er zijn zat gekke mensen die anderen doodwillen steken. Daar hoef je geen mohammed voor te zijn. Bijv. pim fortuyn.. hij werd doodgeschoten door een dierenactivist WTF?! where did that come from? Ik zou van mij zelf weten dat ik risico zou lopen als ik uitspraken zoals die van theo zou maken. Ergens loopt er wel een gek..

Socrates zei:
ok.. dan heb ik het in eerste instantie verkeerd begrepen.. ik las dat je het puur en alléén over dit draadje had... en dat ie het niet handig heeft aangepakt is helaas wel bewezen.. het gaat er niet om of je het er mee eens bent of niet maar wel een feit.... helaas.

En voor de duidelijkheid... ik verafschuw net zoals ieder ander wat er gebeurd is met Theo.. maar dat is een ander verhaal.

Ja inderdaad, zo ver is het dus al in dit land, mensen zien het nu al als een logische oorzaak-gevolg sitiuatie. Als dertig jaar geleden iemand vermoord was om zoiets had niemand gezegd 'ja hij pakte het ook niet handig aan'. Snap je m'n punt? Ik zeg absoluut niet dat je er dan achter staat wat er gebeurt, maar het is gewoon diep tries dat mensen het min of meer normaal vinden.

Zelda zei:
Ja inderdaad, zo ver is het dus al in dit land, mensen zien het nu al als een logische oorzaak-gevolg sitiuatie. Als dertig jaar geleden iemand vermoord was om zoiets had niemand gezegd 'ja hij pakte het ook niet handig aan'. Snap je m'n punt? Ik zeg absoluut niet dat je er dan achter staat wat er gebeurt, maar het is gewoon diep tries dat mensen het min of meer normaal vinden.
Het punt is dat iemand 30 jaar geleden zoiets niet zou zeggen ;):thumbup:

Zelda zei:

Ik vind het niet normaal.. dat is het em juist.. wat ik bedoel is dat vrijheid van meningsuiting relatief is en dat je ook een beetje moet uitkijken wat je in het openbaar zegt... wanneer ik op tv ga zeggen dat de koninging een vieze h**r is en dat ze wordt genomen door Willem Alexander dan zal ik daar ook problemen door krijgen... en dan kan ik wel gana zeggen dat het mijn vrijheid van meningsuiting is maar dat zal me toch niet echt gaan redden...

Ik vind het noch normaal noch ben ik er mee eens (uiteraard) wat er met Theo gebeurd is... Wanneer ik een publiek persoon ben en ik ga dingen roepen als "n*gers moeten allemaal naar Afrika terug en ze stinken een uur in de wind omdat al hun moeders vieze sl*tten zijn" dan heb ik ook de kans dat ik het doelwit van geweld cq moord wordt.. dat is altijd al zo geweest... en dat is mijn punt... maar ik snap wel wat je bedoeld.. daar niet van.

We zouden mensen die zulke films over Westerlingen maken vierkant uitlachen. En dat doen we nu al. De sprookjes die de Moslim-jeugd in eigen land dagelijks krijgt te horen als zouden concentratielampen en jodenvervolging in de 2e wereldoorlog nooit hebben bestaan, daar lopen we hoofdschuddend langs. We killen er geen leraar om die er les in geeft.

Volgensmij, de enigste die dat gezegd heeft was de Iraanse president.
Er zijn ook wel een paar Miljoen blanken die niet geloven de concentratiekampen Racisten in de V.S,Duitsland, Oostenrijk bijna heel Oost Europa enz.

Nogal wat mensen met een cultuur anders dan de Nederlandse hebben het erg vaak over respect. Ze willen alleen maar respect.

Het probleem is dat dat respect er in de praktijk op neer komt dat de Nederlandse cultuur zich moet aanpassen aan de vreemde cultuur.

Ik baal ontzettend als ik mensen hoor wauwelen over respect voor hun cultuur. Wat wil je nou van Nederland? Je hebt een door de Nederlandse overheid gesubsidieerde gebedsruimte, je mag je vrouw een hoofdoekje laten dragen in het openbaar, je mag je geloof belijden zoals jij wilt, en de Nederlandse overheid roept eens in de zoveel tijd allerlei projectjes in het leven om allochtone k*tkinderen meer 'kansen' te geven zodat ze kunnen 'ontplooien'.

Ik vind dat de allochtonen nu aan zet zijn, ik vind dat we de afgelopen 30 jaar voldoende ons best hebben gedaan. Ik zou ook niet weten wat we nog meer moeten doen om ons 'respect' te tonen, zonder dat dat ten koste gaat van onze eigen cultuur.

Dus als de allochtonen in Nederland nou ook eens hun goede wil tonen door hun kinderen eens op te voeden naar Nederlandse normen en waarden, dan komen we denk ik een heel end. Een paar richtlijnen voor ouders die niet weten wat die normen en waarden dan zijn:
- vrouwen staan gelijk aan mannen.
- homo's en lesbiennes zijn ook mensen.
- meisjes in het zwembad betast je alleen als ze dat zelf willen.
- dealen en / of touristen rippen op de Amsterdamse wallen is geen echte baan.
- met een groepje iemand in elkaar slaan omdat hij naar je zus keek is niet stoer en zelfs verboden.
- als je vrouw, vriendin, nichtje, etc, vreemdgaat of iets doet wat jij niet goed vind dan is dat geen reden om haar te vermoorden.
- anders gelovigen of andersdenkenden worden getolereerd.

Lauw zei:
Nogal wat mensen met een cultuur anders dan de Nederlandse hebben het erg vaak over respect. Ze willen alleen maar respect.

Het probleem is dat dat respect er in de praktijk op neer komt dat de Nederlandse cultuur zich moet aanpassen aan de vreemde cultuur.

Ik baal ontzettend als ik mensen hoor wauwelen over respect voor hun cultuur. Wat wil je nou van Nederland? Je hebt een door de Nederlandse overheid gesubsidieerde gebedsruimte, je mag je vrouw een hoofdoekje laten dragen in het openbaar, je mag je geloof belijden zoals jij wilt, en de Nederlandse overheid roept eens in de zoveel tijd allerlei projectjes in het leven om allochtone k*tkinderen meer 'kansen' te geven zodat ze kunnen 'ontplooien'.

Ik vind dat de allochtonen nu aan zet zijn, ik vind dat we de afgelopen 30 jaar voldoende ons best hebben gedaan. Ik zou ook niet weten wat we nog meer moeten doen om ons 'respect' te tonen, zonder dat dat ten koste gaat van onze eigen cultuur.

Dus als de allochtonen in Nederland nou ook eens hun goede wil tonen door hun zonen eens op te voeden naar Nederlandse normen en waarden, dan komen we denk ik een heel end. Een paar richtlijnen voor ouders die niet weten wat die normen en waarden dan zijn:
- vrouwen staan gelijk aan mannen.
- homo's en lesbiennes zijn ook mensen.
- meisjes in het zwembad betast je alleen als ze dat zelf willen.
- dealen en / of touristen rippen op de Amsterdamse wallen is geen echte baan.
- met een groepje iemand in elkaar slaan omdat hij naar je zus keek is niet stoer en zelfs verboden.
- als je vrouw, vriendin, nichtje, etc, vreemdgaat of iets doet wat jij niet goed vind dan is dat geen reden om haar te vermoorden.
- anders gelovigen of andersdenkenden worden getolereerd.

maar dat was toch al lang duidelijk? dat soort discussie worden hier elke dag gevoerd volgens mij.. waar het mij om ging is dat ook meningsvrijheid z'n grenzen heeft..

maar ik heb dus het idee dat vrijheid van meningsuiting helemaal niet het probleem is.
Ik heb lang volghouden dat het allemaal wel meeviel in Nederland. Maar het wordt steeds lastiger om de xenofobie buiten de deur te houden. En dat komt door praktijkervaringen met die andere cultuur. Ik houd mezelf voor dat er ook tolerante allochtonen zijn die hun best doen te integreren, maar ik ontmoet er zo verdomd weinig. Het lijkt wel of ik alleen maar van die intolerante hufters tegenkom die in gebrekkig Nederlands proberen recht te lullen wat krom is. Ik heb bijvoorbeeld al in gesprek (dus niet op t.v.) te horen gekregen dat Theo van Gogh er zelf om gevraagd heeft.

Ik wil DBC en consorten geen gelijk geven met hun ongenuanceerde kritiek. Maar makkelijk is het niet.

realplayer? no thanks, ik hoef geen spyware

Lauw zei:
maar ik heb dus het idee dat vrijheid van meningsuiting helemaal niet het probleem is.
Ik heb lang volghouden dat het allemaal wel meeviel in Nederland. Maar het wordt steeds lastiger om de xenofobie buiten de deur te houden. En dat komt door praktijkervaringen met die andere cultuur. Ik houd mezelf voor dat er ook tolerante allochtonen zijn die hun best doen te integreren, maar ik ontmoet er zo verdomd weinig. Het lijkt wel of ik alleen maar van die intolerante hufters tegenkom die in gebrekkig Nederlands proberen recht te lullen wat krom is. Ik heb bijvoorbeeld al in gesprek (dus niet op t.v.) te horen gekregen dat Theo van Gogh er zelf om gevraagd heeft.

Ik wil DBC en consorten geen gelijk geven met hun ongenuanceerde kritiek. Maar makkelijk is het niet.

Er is zekers een probleem en dat kan niet ontkend worden.. deze twee groepen alloch en autoch zijn te ver uit elkaar gegroeid.. dat is absoluut waar en als je denk dat het allemaal goed komt door de problemen gewoon te negeren dan stop je idd je kop in het zand... wat ik eigenlijk het meest irritante vind aan deze problematiek is dat meestal juist die goede allochtonen de dupe zijn... ik heb altijd het gevoel dat zij dubbel zo hard worden aangepakt... het probleem is dat ook hun worden uitgesloten door de samenleving en ook hun komen dan in het bootje terecht "k*t allochtoon" en zo gaat het maar door... Met xenofobe gedachtes zal je nergens komen en dat zal alléén maar averechts werken...

wat ik eigenlijk het meest irritante vind aan deze problematiek is dat meestal juist die goede allochtonen de dupe zijn... ik heb altijd het gevoel dat zij dubbel zo hard worden aangepakt...
Die bloeden het hardst als het uit de hand loopt..... :(

Generaliseren en xenofobie lijden inderdaad tot niets maar lijken onvermijdelijk.
Als iemand een aantal keer in zijn leven door een herdershond is gebeten, hoe denk jij dat die persoon denkt over herdershonden. Dat is een volkomen normaal (als in: bijna iedereen heeft dat) proces.
Er zijn jammer genoeg maar heel weinig mensen die dan nog kunnen denken, de herdershond die ik nu tegenkom heeft niets te maken met de herdershonden die mij gebeten hebben.

hallo vriendjes.... en vriendinnetjes, het is Bassie.... en Adriaan

Big_T zei:
realplayer? no thanks, ik hoef geen spyware

Iets beter kijken dan de Vlaamsche neus lang is. Wie de codecs installeert, los van de Player zelf, heeft dus Real Alternative net als Apple Quicktime alternative heeft. Wel de lusten niet de lasten! :thumb:

klempic zei:
hallo vriendjes.... en vriendinnetjes, het is Bassie.... en Adriaan

Net zo'n reply als eerder gemaakt: Wordt er terechte kritiek geleverd dan beginnen we ineens troll-replies te schrijven en is het 'Bassie en Adriaan'.

Met andere woorden: IK weet niks zinnigs te melden want jullie hebben verdomde gelijk.

Terug
Naar boven