Fitness Seller

TheXBuilders's Log

TheXBuilder

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
71kg
Vetpercentage
13%
Hallo,
ik ben nu ongeveer een jaar bezig met trainen en heb geprobeer voor mn leeftijd en dergelijke zo serieus mogelijk aan te pakken.

Leeftijd: 06-08-1993 (16 jaar)
Trainingsschema: 3 daags split
Gewicht: 71 kg
BF: 13%
Trainingservaring: begonnen op Feb-2009, (11 maanden) +- 1 jaar.

mijn doel is massa. ik heb het gevoel dat ik beetje blijf hangen.

Trainingschema:
Maandag: Borst & Biceps
4 oefeningen elke spiergroep (varieren elke training wel)
Standaard borst: Bench Press
Standaard Biceps: Barbell curl (EZ-stang)

Woensdag: Benen & Schouders
Benen:
Squats
Leg Press
Leg Extension
Leg curl

Schouders:
Front press
Arnold press
Dumbbell side raise
Front raise

Vrijdag: Rug & Triceps
Rug:
Pulldown behind the neck
Straight arm pulldown
Seated row machine.
Deadlift

Triceps:
Triceps pushdown(cable)
Kickbacks
Triceps pushdown met cable
Lying dumbbell triceps extension

Voeding:
07:30:
Whey Shake
4 botterhammen --> 2 pindakaas en 2 met vlees (rosbief meestal)
1 glas melk 250 ml
1 kop koffie

10:10 (pauze op school):
appel
glas melk

12:05 (pauze op school):
2 botterhammen met kipfilet (vaak)
glas melk

Als ik uit ben (verschilt per dag), is voor de training:
1 boterham pindakaas
Banaan
glas water

Na de training:
1 whey shake

Avond eten:
wat de pot schaft.

ik zit met beperkt voedingsmiddelen omdat ik zelf niet genoeg geld heb om producten te kopen met een hoog eiwit gehalte, of noten, of vis voor goede vetten. Mijn ouders zijn het niet echt eens met mijn hoeveelheid sport, die vinden het allemaal onzin en overdreven dus die helpen mij ook niet met producten kopen, ze noemen het overbodige luxe.

ik doe naast KT ook nog Rugby, 2x in de week trainen en 1x in de week wedstrijd, hier probeer ik mijn cardio vandaan te halen.

ik ben op zoek naar advies, wat ik beter kan doen, en hoe ik misschien toch meer variatie kan krijgen in mijn voeding en op of aanmerkingen op mijn manier van trainen zijn altijd welkom, als het maar positief is en onderbouwd zodat ik er ook iets van kan leren.
Ik stagneer de laatste tijd in zowel mijn kracht als massavorderingen. Ik ben op advies van sjekoog een tijdje geleden mijn bf wat omlaag gaan brengen wat ik met succes heb gedaan(van plusmin 20 naar 12.7) Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen door tips en op of aanmerkingen te geven op mijn manier van trainen en eten.
Groetjes.

Laatst bewerkt:
Hallo X,

Ik zou de komende tijd nu je goed gecut hebt en op een vrij laag BF staat proberen clean te gaan bulken(veel maar schoon eten) dit kun je doen door je boterhammetjes op te schroeven richting de 12/15 per dag. Probeer deze met vlees/kaas/pindakaas te beleggen ondanks de problemen die je thuis met je voeding ondervind. Je weegt maar 70k dus in theorie zou je aan 140gr eiwit per dag genoeg hebben, hoewel ik denk dat dat persoonsafhankelijk is(ik hoef geen 220gr eiwit per dag te eten om te groeien).

Je traint al een flinke periode volgens hetzelfde pricipe wat niks gek is omdat er binnen het sportcentrum waar je traint niemand je degelijk advies kan geven. (althans sinds ik er niet meer werk :D)

Probeer wat meer te varieren in de oefeningen die je doet, zowel met de soort oefening als met het aantal reps/sets. Periodiseer de trainingen waarin je topt; train de ene week meer op b.v. 10 herhalingen met 70% van je gewicht en de week daarop ga je je 1/2/3 rm testen. Zo train je bodybuilding style en je kunt sterker worden.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo X,

Ik zou de komende tijd nu je goed gecut hebt en op een vrij laag BF staat proberen clean te gaan bulken(veel maar schoon eten) dit kun je doen door je boterhammetjes op te schroeven richting de 12/15 per dag. Probeer deze met vlees/kaas/pindakaas te beleggen ondanks de problemen die je thuis met je voeding ondervind. Je weegt maar 70k dus in theorie zou je aan 140gr eiwit per dag genoeg hebben, hoewel ik denk dat dat persoonsafhankelijk is(ik hoef geen 220gr eiwit per dag te eten om te groeien).

Je traint al een flinke periode volgens hetzelfde pricipe wat niks gek is omdat er binnen het sportcentrum waar je traint niemand je degelijk advies kan geven. (althans sinds ik er niet meer werk :D)

Probeer wat meer te varieren in de oefeningen die je doet, zowel met de soort oefening als met het aantal reps/sets. Periodiseer de trainingen waarin je topt; train de ene week meer op b.v. 10 herhalingen met 70% van je gewicht en de week daarop ga je je 1/2/3 rm testen. Zo train je bodybuilding style en je kunt sterker worden.

Bedankt voor je advies! ik zal het proberen, het hoeveelheid eten is bij mij nooit echt een probleem omdat ik altijd wel kan eten gelukkig:D
En ik zal laten weten hier hoe het me afgaat.

Bij schouders 1 press oefening verwijderen (twee dezelfde oef.)
Daarnaast bij schouders een oefening voor de achterkant toevoegen!

Bij benen 1 oefening voor de achterkant toevoegen --> romanian deadlift is de beste. Doe op je brood geen plakje kipfilet maar een pakje!

Voor de rest heeft sjek alles al gezegd.

Bij schouders 1 press oefening verwijderen (twee dezelfde oef.)
Daarnaast bij schouders een oefening voor de achterkant toevoegen!

Bij benen 1 oefening voor de achterkant toevoegen --> romanian deadlift is de beste. Doe op je brood geen plakje kipfilet maar een pakje!

Voor de rest heeft sjek alles al gezegd.

Oke bedankt, ik begin volgende week weer met trainen en zal de aanpassingen toe brengen.

Alleen dat kipfilet word een probleem, want daar komt dat gezegde van mn ouders weer bij kijken: ''overbodige luxe''. die gaan geen pakje kipfilet voor mij per dag kopen, vinden dat onzin :(

Oke bedankt, ik begin volgende week weer met trainen en zal de aanpassingen toe brengen.

Alleen dat kipfilet word een probleem, want daar komt dat gezegde van mn ouders weer bij kijken: ''overbodige luxe''. die gaan geen pakje kipfilet voor mij per dag kopen, vinden dat onzin :(

Probeer het grammen protëin per meal op te schroeven door b.v. een glas melk erbij te drinken. In financiële mindere tijden drink ik de melk van mijn ouders ook op :D

Ha dooie,

Nog getraind??

suc6 met loggen en progressie maken met je fysiek.
en zoals al eerder gezegd hier, voeding proberen wat op te schroeven.
als je dat zelf niet kan betalen, proberen langzaam aan je ouders duidelijk te maken dat je ouder word en meer voeding nodig hebt om "de dag te halen".
veel boterhammen dus.

Ik ben vanmiddag gaan sporten en zal hem hier is even weg tikken. het was de een van de eerste keren dat ik op herhalingen train dus moest nog klein beetje uitvogelen wat ik net wel kan halen en net niet, normaal train ik 12-10-8-6.

heb 2 weken niet getraint, had andere verplichtingen in de vakantie waardoor ik niet echt kon gaan sporten dus vandaag weer voor 't eerst in 2 weken.

Borst

Bench Press
stang x 15
55*12
55*12
65*10

Cable standing fly (per arm)
18*12
23*12
23*12

Dumbbell press (per arm)
18*12
18*12
18*12

Chest press
54*12
59*12
59*10

Biceps

Barbell curl (EZ-stang)
30*12
30*12
30*12

Concentration curl
12*12
12*12
14*12

Machine preacher curl
27*12
32*12
32*10

Dit was mijn training voor vandaag, was er opzich wel tevreden over, had alleen nog wel spierpijn in mn arm ergens van. Echt geen idee waarvan.
waar ik jullie mening nog wel over wilde was, bij biceps ben ik na de derde oefening altijd echt helemaal klaar, dan zijn mn biceps echt zo zuur als iets. moet ik het gewoon bij 3 oefeningen laten? of wat is het slimste?

Voeding voor vandaag ging wel goed, heb geprobeerd meer te eten, met name botterhamen.
Ik had vandaag gelukkig wel de eerste 3 uur vrij van school dus werd ik gedwongen om langer in mn bed te blijven haha.

10:45
1 Whey shake
4 botterhammen --> 2x kaas, 2x pindakaas
kop koffie

13:30
3 botterhammen --> 2x kipfilet, 1x pindakaas
glas melk
kop koffie

16:00
2 botterhammen --> vlees iets
glas melk

16:45 (voor mn training)
2 botterhammen --> pinda kaas
1 bak yoghurt

18:30 (kwartier na mn training)
Whey shake
appel

19:00 Avond eten
shoarma

tussendoor drink ik heel de dag water, maar dat vermeld ik er even zo bij want dat doe ik gewoon op tijden wanneer ik dorst heb of wil drinken.
Vanavond zal ik wss nog wel iets pakken van een botterham of yoghurt.

---------- Toegevoegd om 19:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:54 ----------

suc6 met loggen en progressie maken met je fysiek.
en zoals al eerder gezegd hier, voeding proberen wat op te schroeven.
als je dat zelf niet kan betalen, proberen langzaam aan je ouders duidelijk te maken dat je ouder word en meer voeding nodig hebt om "de dag te halen".
veel boterhammen dus.

Bedankt!
Ja ik probeer het er ook langzaam in te boren, maar wil niet altijd helpen. botterhamen zijn het probleem niet, die zijn er altijd wel dus hoop dat ik hier mee weer beetje progressie kan boeken.

Vandaag Benen en schouder getraint, was wel een lekkere training en had er wel een goed gevoel over.

Benen

Squat
70*12
80*12
85*10

Leg Exstansion
60*12
60*12
65*12

Leg curl
40*12
45*12
50*10

Lunches
40*12
40*12
40*12

Schouders

Front press
40*12
40*10
40*10

Dumbbell side raise
8*12
8*12
9*12

Seated Bent-over Dumbbell Laterals
6*12
6*12
6*12

ik had nog erge spierpijn in voorkant schouder van afgelopen maandag met borst trainen dus heb de front raise over geslagen.

Vandaag Benen en schouder getraint, was wel een lekkere training en had er wel een goed gevoel over.

Benen

Squat
70*12
80*12
85*10

Leg Exstansion
60*12
60*12
65*12

Leg curl
40*12
45*12
50*10

Lunches
40*12
40*12
40*12

Schouders

Front press
40*12
40*10
40*10

Dumbbell side raise
8*12
8*12
9*12

Seated Bent-over Dumbbell Laterals
6*12
6*12
6*12

ik had nog erge spierpijn in voorkant schouder van afgelopen maandag met borst trainen dus heb de front raise over geslagen.

Drie setjes voor benen is wel weinig. Probeer ook trainingen met volume te doen eens in de paar weken(hoger in reps, evt meer sets, minder gewicht). Voor groei hoef je niet continu veel gewicht te pakken, afwisseling is de sleutel.

Op zich niks mis met de oefeningen die je doet met schouders, alle koppen komen aan bod. Bij side raise is je voorste kop ook actief. bij een abductieve beweging(side raise, beweging arm van het lichaam af omhoog) zijn alledrie de koppen actief omdat deze naar lateraal bewegen(de zijkant van je schouder).

Je kunt ook eens proberen borst-schouders op 1 dag te trainen.

Drie setjes voor benen is wel weinig. Probeer ook trainingen met volume te doen eens in de paar weken(hoger in reps, evt meer sets, minder gewicht). Voor groei hoef je niet continu veel gewicht te pakken, afwisseling is de sleutel.

Op zich niks mis met de oefeningen die je doet met schouders, alle koppen komen aan bod. Bij side raise is je voorste kop ook actief. bij een abductieve beweging(side raise, beweging arm van het lichaam af omhoog) zijn alledrie de koppen actief omdat deze naar lateraal bewegen(de zijkant van je schouder).

Je kunt ook eens proberen borst-schouders op 1 dag te trainen.

Oke bedankt. zal het mee nemen!

Ik heb gisteren rug en triceps getraint, had helaas geen tijd om die er gisteren op te zetten dus dan nu maar.

Triceps

Triceps pushdown(cable)
23*12
23*12
27*10

Kickbacks
3*8*12

Triceps pushdown met cable
3*23*12

Lying dumbbell triceps extension (per arm)
6*12
7*12
7*12

Rug

Lat Pulley (Front)
3*50*12

Straight arm pulldown
18*12
18*12
18*10

Barbell bent-over rows
30*12
30*12
30*10

Deadlift
80*12
90*12
90*11 (ik faalde bij de laatste)

vond het wel lekker gaan. heb nu ook lekkere spierpijn achter in mn rug hangen, dus ik ben tevreden.

Je bent goed bezig :)

Rug voor triceps nemen, man. Maar je neemt wel al mooie gewichten.

Bedankt man! de reden dat ik triceps altijd eerst doe is omdat ik bij rug op het laatste wil deathlifte en daar alle tijd voor wil nemen aangezien het nogal een zware oefening is. maar zal het is een keer omdraaien.

Bedankt man! de reden dat ik triceps altijd eerst doe is omdat ik bij rug op het laatste wil deathlifte en daar alle tijd voor wil nemen aangezien het nogal een zware oefening is. maar zal het is een keer omdraaien.

Ik zou deadlift als eerste pakken ;) dat je nog alle energie ervoor hebt.
Deadlift en Squat zijn de beste oefeningen ;)

Dit ligt aan je prioriteit. wil je optimaal kunnen presteren met rug dan pak je dat eerst... Ik wissel altijd af, 1 tri's en 1 rug.

Het maakt weinig uit omdat het antagonisten zijn die je grotendeels gebruikt.

Ik zou deadlift als eerste pakken ;) dat je nog alle energie ervoor hebt.
Deadlift en Squat zijn de beste oefeningen ;)

Oefening waar je sterker op wilt worden of waar je max mee wilt presteren vooraan de training.

Dit ligt aan je prioriteit. wil je optimaal kunnen presteren met rug dan pak je dat eerst... Ik wissel altijd af, 1 tri's en 1 rug.

Het maakt weinig uit omdat het antagonisten zijn die je grotendeels gebruikt.

Oefening waar je sterker op wilt worden of waar je max mee wilt presteren vooraan de training.

Oke, zal voortaan mn rug voor triceps doen, zodat ik het maximale kan halen uit mn deathlifts. maar dat is meer van belang in de week dat ik ga trainen op mn max, want dan heb ik al mn energie daarvoor nodig.

Terug
Naar boven