Fitness Seller

thuis trainen... hoe en wat?

Masters

Freaky Bodybuilder
Waardering
342
Lengte
1m79
Massa
82kg
Vetpercentage
11%
train zelf al dik 2 jaar thuis, gaat nog steeds hardstikke goed.

behalve wat je zelf al zij, is het handig ook een katrol systeem te hebben, is handig voor rug en triceps oefeningen

Iemand hier die wel eens thuis traint? Ik ben van plan om dit 1x in de week te gaan doen, naast de gebruikelijke trainingen.

De vraag is natuurlijk, wat heb je nodig voor een all-round training?
Ik denk dat een simpele bank, enkele dumbbells en een chinning-bar voldoende zijn...

of niet? Heeft er nog iemand tip voor thuis trainen?

belikewater zei:
Iemand hier die wel eens thuis traint? Ik ben van plan om dit 1x in de week te gaan doen, naast de gebruikelijke trainingen.

De vraag is natuurlijk, wat heb je nodig voor een all-round training?
Ik denk dat een simpele bank, enkele dumbbells en een chinning-bar voldoende zijn...

of niet? Heeft er nog iemand tip voor thuis trainen?

Squatrek... ;)

Ik heb thuis een simpel bankje (leuning verstelbaar), 4x10kg, 4x5kg, 4x3kg, 4x2kg, 4x1kg, 4x0,5kg aan schijven, EZ-stang, gewone stang en 2 dumbbell stangen. Verder Chinn-ups aan de trap, en je komt al een heel eind......

• Topic Starter Topic Starter
hardbasss zei:
Ik heb thuis een simpel bankje (leuning verstelbaar), 4x10kg, 4x5kg, 4x3kg, 4x2kg, 4x1kg, 4x0,5kg aan schijven, EZ-stang, gewone stang en 2 dumbbell stangen. Verder Chinn-ups aan de trap, en je komt al een heel eind......

ik heb 2x15kg, 2x10kg, 12x5kg, 4x2,5kg, 4x1,25kg, gewone stang, 2 dumbbell stangen, verder nog 2 tafels met 2 kisten erop om te squatten (moet nog squat rek bouwen), katrol systeem voor rug oefeningen en triceps gebouwt op mijn kamer. natuurlijk een verstelbaar bankje. owja kep ook nog zo´n riem voor de rug (bescherming).

Laatst bewerkt:
wil je serieus thuis trainen dan is een "power rack" een vereiste, olympische halter met voldoende schijven, verstelbaar multibank en een goeie set dumbbells . en zorg dat je materiaal van degelijk kwaliteit is. je kan je geld uitgeven aan een gebruikte auto die maar een paar jaartejs plezier geeft, of aan degelijke trainings materiaal zodat jij er je hele leven lang plezier mee kan hebben , en je kinderen, je kleinkinderen , en daar de kinderen van enz. een betere investering kan je niet bedenken.

in een power rack kan je veilig in je eentje alle spiergroepen trainen, want wanneer je de halter niet meer kan tillen dan laat je de halter op de safety pins vallen.

enkele voorbeelden van oefeninginen die je kan doen met een rack,

borst: bankdrukken, schuin bankdrukken

rug: Deadlift, bent barbell rowing, chin ups

schouders: military press, neck press, Overhead press

biceps : biceps barbell curls

triceps: dippen ( leg 2 olympic halters naast elkaar op de safety pins en dippen maar), nose breakers, small triceps bencpress

benen: front squats, olympic squats, sumo squats

hamstrings: Stiff legged Deadlift, box squats

kuiten: standing barbell calve raises

en er zijn nog meerdere andere oefeningen te bedenken.

home gyms rules !
.

Laatst bewerkt:
ik heb thuis staan:
drukbank wat ik ook als squatrek gebruik
multifitness apparaat waarmee ik leg-curl, peck-deck en bar pulls doe (apparaat heeft helaas maar 12 gewichten van 10 lbs de stuk, zit dus al enige tijd aan het maximum)
1 ez-bar en twee gewone barbells
verschillende dumbbells (met vaste gewichten en losse schijven)
een krappe 300 kg aan losse gewichten

toch mis ik bepaalde zaken zoals een legpress en een cable constructie met flinkere gewichten

ik kan tevens dippen en preachers curls uitvoeren op drukbank
het ding ziet er uit als een oud sovjet apparaat maar is wel lekker functioneel!

Terug
Naar boven