XXL Nutrition

Tiener(17 jaar) die oud-wethouder De Bilt doodreed alweer thuis

Het is niet alleen doorrijden na een ongeluk maar ook rijden zonder rijbewijs, te hard rijden (volgens getuigen) en rijden onder de 18 zonder geldige bijrijder. Ik zie alleen maar verzwarende omstandigheden

Verzwarend: rijden zonder rijbewijs (voor minderjarigen) en doorrijden na ongeluk
Verzachtend (niet mijn mening): minderjarig, geschrokken idd. geen opzet tot doden (dus zal ook wel geen dood door schuld woren opgelegd..)

Ik denk dat het een taakstraf en een geldboete wordt..helaas..

• Topic Starter Topic Starter
ik ben benieuwd naar jou mening over het topic van oosterhout die ik opnieuw aandacht heb gegeven vanwege de straffen, daar is weinig onduidelijk over aangezien het filmpje veel duidelijkheid verschaft, ik wacht op je reactie, Jesse ;)

Inderdaad die richting zullen we wel in moeten gaan denken. Minderjarige komen in NL niet zomaar in de cel of ze moeten beschikken over een strafblad

Misschien hadden ze hem niet gezien, of in paniek geraakt gezien de leeftijd. Je zou er zelfs nog van kunnen maken dat ze doorreden naar het politie bureau om zichzelf aan te geven. Het is geen kunst om hier een verwarring te krijgen waardoor opzettelijk doorrijden niet bewezen kan worden. En dan verwacht ik arrest gelijk aan voor arrest klaar is de zaak. Het maatschappelijk belang zit hem hier in het feit dat het om een oud burgemeester gaat. Dit soort zaken gebeuren vaker en hebben dan ook niet vaak ernstige gevolgen voor de daders zolang niet bewezen kan worden dat het opzettelijk was. Verder weet hier niemand de inhoud van deze zaak dus zijn uitspaken al kansloos.

jij weet echt niet waar je het over hebt

---------- Post toegevoegd 25 June 2013 om 19:06 ----------

Het is niet alleen doorrijden na een ongeluk maar ook rijden zonder rijbewijs, te hard rijden (volgens getuigen) en rijden onder de 18 zonder geldige bijrijder. Ik zie alleen maar verzwarende omstandigheden

dit dus, artikel 6 met dood ten gevolge & 7 + in hulpeloze toestand achterlaten (WVW 1994)

Jesse blijft toch één van de grootste randdebielen van dit forum :roflol:

Terug
Naar boven