XXL Nutrition

Tijdschema voor hgh met insuline

• Topic Starter Topic Starter
Hoelang al bezig met hgh en slim?

Hgh op ongeveer anderhalve maand nu, slin zit ik op dag 17 nu

Met hgh is het in principe niet zo boeiend wanneer je het zet, zolang je het maar verdeelt over de dag.

Bij de insuline is het een ander verhaal. Maar ik heb het idee dat je ergens aan wilt beginnen zonder dat je je ook maar een enkele minuut hebt ingelezen.

• Topic Starter Topic Starter
Daar ben ik nu juist mee bezig. Inlezen en vragen stellen. Voor ik begin

Hoeveel iu hgh je zet is afhankelijk van je doel.

Ik zelf zet 10iu hgh per dag, opgesplitst in 3x 3,33iu door de dag. 10-15 minuten na mijn hgh volgt de slin

Welk merk hgh zet je?
Aangezien merken niet meer mogen worden gesproken iedergeval van aas
Hgh weet ik niet ??? ->
Antwoord mag via pm :D

Waarom verdelen? Dus als je bijvoorbeeld 4iu zet beter 2x 2iu per dag dan 1x 4iu?

Je lichaam kan maar bepaalde hoeveelheid hgh verwerken staat hier en daar beschreven, kijk ben je een pro met 20iu hgh dan heb je Denk niet veel keus om meer dan 2.5 iu te zetten per ongeveer 2/3 uur
Maar dat gaat meestal niet voor ons op :p

Waarom verdelen? Dus als je bijvoorbeeld 4iu zet beter 2x 2iu per dag dan 1x 4iu?
4iu zou in principe in de ochtend kunnen omdat de dosering niet al te hoog is. Maar je kan het ook verdelen, 2iu ochtend en 2iu later op de dag.

Die 4iu zou ik gewoon in 1x doen. Beetje erg weinig om te verdelen

Tenzij het HG is natuurlijk

Hgh op ongeveer anderhalve maand nu, slin zit ik op dag 17 nu

Heb je slin ook al eens toegepast tijdens een cut? Dat je dus vrijwel alle carbs toepast rondom je training (pre, intra, post).

Ik heb nog nooit insuline gebruikt maar wil het eens proberen. Zit momenteel in een cut en sta al vrij droog (8-9%). Is het slim om tijdens een cut toe te passen? Ik gebruik alleen carbs rondom mijn training wat tevens het belangrijkste window is. Dan zou ik lekker vol moeten komen staan zonder vocht en vet als ik niet te gek met carbs doe? Wil dit alleen op trainingsdagen toepassen (5x per week)

Ik heb dit protocol gelezen en gehanteerd.
http://www.basskilleronline.com/insulin-protocal-mutant.html

Wilde dit tijdschema + voeding toepassen wat vind jij ervan en anderen die ervaring hebben? Insuline start ik op 5iu eerst eens kijken hoe ik reageer.

18:30 (30 min pre-workout) 3iu HG HGH
18:45 (15 min pre-workout) 5iu Slin (langzaam iu's opbouwen indien nodig)
18:50 (10 min pre-workout) Shake 1# 20 gram peptopro, 60 gram Maltodextrin, 10gram creatine.
19:00 - 20:00/20:30 (tijdens training) Shake 2# 20 gram peptopro, 50 gram dextrose, 10 gram creatine.
Reserve shake mee (mocht hypo opkomen zetten) #50 gram dextrose
#Dextro snoepjes in auto, sporttas
20:45 (15 min na trainen) Shake 3# 45 gram whey, 50 gram oats, 1 banaan, eetlepel honing

22:00 400 gram zoete aardappel, 200 gram kip.

24:00 Caseine shake of kwark

@9 Shots ik heb dit protocol ook weleens gevolgd. Ik wisselde de maltodextrine en dextrose van shake 1 & 2 om. Puur persoonlijke voorkeur. Mijn voorkeur gaat uit naar het Mike Arnold protocol, ik voelde me daar prettiger op. Gains waren ook beter.

Mijn focus ligt meer op bulken dan op cutten. Bij wijze van raak ik al een kilo kwijt als ik met m'n vingers knip. Ik heb wel gemerkt dat ik goed kan lean bulken met slin. Word droger en groter tegelijk, prima dus. Wel in combi met gh uiteraard.

@ment0s nee, ik ben niet vetter geworden van slin. Ik heb nu juist meer strepen en ben groter dan 4 weken terug voor ik slin er in gooide

Dan doe je het goed man! Lijkt me lastig op slin. Ziet ook vaak dat mensen vetter worden erop.

Waarom lees ik over chocola in dit topic over slin?
Dat lijkt me heel dom ivm de vetten

Een beetje vetten maakt me weinig uit, neem er ook voldoende dingen naast die insuline gevoeligheid verhogen. Dus die chocola (alleen in geval van nood) daar lig ik niet wakker van.

Ben wel met je eens dat het niet verstandig is dit blijvend of met regelmaat te doen, maar dat is mijn intentie met chocola ook niet

Zelf doe ik insuline smorgens bij opstaan 6iu, 2x 10iu smiddags en 1x 10iu savonds. 23:30is de insuline uitgewerkt en kan ik lekker trainen snachts 2uur. 2weekjes doe ik dat en dan verander ik het weer naar bv.

Smorgens 6iu bij opstaan, 10iu bij 3de maaltijd, 10iu bij 5 maaltijd, dan trainen 2uur en pwo 15iu.
Vreet je met 10iu maaltijden van 2500kcal weg ofzo? 36 eenheden per dag voor een niet insuline afhankelijk persoon is bizar veel.

@9 Shots ik heb dit protocol ook weleens gevolgd. Ik wisselde de maltodextrine en dextrose van shake 1 & 2 om. Puur persoonlijke voorkeur. Mijn voorkeur gaat uit naar het Mike Arnold protocol, ik voelde me daar prettiger op. Gains waren ook beter.

Mijn focus ligt meer op bulken dan op cutten. Bij wijze van raak ik al een kilo kwijt als ik met m'n vingers knip. Ik heb wel gemerkt dat ik goed kan lean bulken met slin. Word droger en groter tegelijk, prima dus. Wel in combi met gh uiteraard.

@ment0s nee, ik ben niet vetter geworden van slin. Ik heb nu juist meer strepen en ben groter dan 4 weken terug voor ik slin er in gooide

Thanks voor je reactie. Die van Mike Arnold heb ik ook gelezen. Die lijkt vrij veel op mijn schema (weet niet of je ook zijn aanpassing van het standaardprotocol gezien hebt, die hij in eerste instantie opgezet had?)

Zijn protocol is nu 10-15 min pre-workout slin zetten en ipv 3 shakes maakt hij 1 shake. (1/3 pre-workout, 1/3 tijdens trainen en 1/3 aan het einde van de training. En dan 30-60 min na het trainen een grote maaltijd met eiwitten en complexe carbs. Pas jij dit ook toe of heb jij zijn aanpassing nog niet gelezen? (Hier de link als je naar beneden scrollt heeft hij reactie geplaatst dat zijn protcol wat verandert is) http://www.musclechemistry.com/uplo...12-ultimate-insulin-protocol-mike-arnold.html

Volgens zijn protocol zou ik dan dus bijv 1 shake kunnen maken met 60 gram peptopro, 80 gram Maltodextrin, 20 gram creatine en deze dan in 3 delen opdrinken. En voor de zekerheid flesje met 100 gram dextrose ofzo mee?

Maar moet je niet perse suikers hebben om hypo te voorkomen of kan je met complexe carbs ook hypo voorkomen alleen werken deze niet gelijk toch? Of begrijp ik het nu verkeerd.

@9 Shots nog niet gezien die aanpassing. Ik ga er straks is naar kijken. Ik kom erop terug met mijn mening in elk geval.

Altijd, altijd, altijd suikers bij je hebben. Het beste is in de vorm van dextrose tabletten, easy. Wordt snel opgenomen en werkt dus rapido. Gummy beertjes van Haribo gebruikte een maatje van me. Voorkeur gaat uit naar dextrose tabs, dextro bijvoorbeeld. Een extra shake met 100gr dextrose meenemen ipv bovenstaande kan ook meer dan prima

Maar moet je niet perse suikers hebben om hypo te voorkomen of kan je met complexe carbs ook hypo voorkomen alleen werken deze niet gelijk toch? Of begrijp ik het nu verkeerd.
Je hebt voldoende energie nodig in verhouding tot het aantal eenheden insuline, anders wordt de energie uit b.v. je spieren en/ of erger uit de hersenen gehaald. Complexe carbs kan prima, zou dit wel goed afstemmen met het soort insuline die je hebt en kijken naar de werking ervan.

Dextrose is alleen voor nood, als je een hypo voelt aankomen of hebt. Maar voor de lange termijn als je een hypo hebt werkt een glas melk + een boterham kaas beter (naast een paar dextro in begin) omdat dit voor een langere afgifte zorgt. In het geval van dextrose is het voor nood goed, dikwijls kan je daarna nogmaals een hypo krijgen omdat het maar kort werkt. Heb je geen 'gezonde oplossing' om te nemen na de dextro dan werkt chocomel ook prima, of de snoepgoed die Wxng post. Cola smaakt overigens op zulke momenten extra goed.

Je hebt voldoende energie nodig in verhouding tot het aantal eenheden insuline, anders wordt de energie uit b.v. je spieren en/ of erger uit de hersenen gehaald. Complexe carbs kan prima, zou dit wel goed afstemmen met het soort insuline die je hebt en kijken naar de werking ervan.

Dextrose is alleen voor nood, als je een hypo voelt aankomen of hebt. Maar voor de lange termijn als je een hypo hebt werkt een glas melk + een boterham kaas beter (naast een paar dextro in begin) omdat dit voor een langere afgifte zorgt. In het geval van dextrose is het voor nood goed, dikwijls kan je daarna nogmaals een hypo krijgen omdat het maar kort werkt. Heb je geen 'gezonde oplossing' om te nemen na de dextro dan werkt chocomel ook prima, of de snoepgoed die Wxng post. Cola smaakt overigens op zulke momenten extra goed.

Ik was van plan snelwerkende (Novorapid flexpen) te zetten aangezien ik 's avonds train rond 19:00 en de insuline uitgewerkt moet zijn als ik ga slapen. Met de snelwerkende zal dit met 4-5 uurtjes voorbij zijn en kan ik rond 00:00 veilig slapen.

Aangezien je met trainen ook al energie verbruikt en de slin pre-workout wil zetten speel ik liever op safe en zou ik dan volgens het nieuwe Mike Arnold protocol voor 5iu slin normaal gesproken aan 50 gram carbs genoeg moeten hebben. Ik pak dan voor de zekerheid de eerste keer 80 gram Maltodextrine samen met 60 gram peptopro en 15 gram creatine. En dan dus 1/3 opdrinken na slin zetten, 1/3 midden van de training en 1/3 einde training.

En dan een flesje met dextrose mee en sowieso dextro tabletjes. Maar als ik hypo voel opkomen en dan slokjes dextro drink helpt dat maar tijdelijk en kan ik dus niet normaal verder trainen en moet ik dus meer maltodextrin pakken een volgende keer?

30 min. na trainen 400 gram zoete aardappel, 200 gram kip en 1 banaan.

Terug
Naar boven