Fitness Seller

Timmermans (PvdA): samen tegen PVV

Ano_1986

Advanced Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
43
Demissionair PvdA-staatssecretaris Frans Timmermans (Europese Zaken) vindt dat partijen die niet met de PVV willen regeren, de koppen bij elkaar moeten steken. Gezamenlijk zouden ze moeten voorkomen dat de partij van Geert Wilders invloed op de regering krijgt.

De PVV zou kunnen gaan regeren of een nieuw kabinet kunnen gedogen, zoals Wilders heeft aangegeven. Voor Timmermans staat voorop dat beide opties geen werkelijkheid moeten worden. In zijn ogen staat Nederland op een breukvlak, omdat Wilders bevolkingsgroepen aan de kant wil zetten.

"Het is een historisch moment als Wilders erin zou slagen door te breken in het landsbestuur", vindt Timmermans. Volgens hem gaat de PVV een stuk verder dan de LPF van Pim Fortuyn. De laatste vond dat immigranten zich moest aanpassen, Wilders zet in op assimilatie, stelt de PvdA'er.

Ik schreef enkele dagen geleden het volgende;

Van mij mogen ze die dertig zetels halen. Eens kijken wat ze ervan bakken. Decennia lang regeren hier al dezelfde klote partijen zoals de Partij van de Arbeid die de multiculturele samenleving in stand houden. Het wordt tijd dat die lafbekken eens in de oppositie zitten. Veel erger kan het voor de autochtoon toch niet worden als de PVV uberhaupt aan de macht komt, al acht ik die kans nihil omdat de meeste andere partijen er geen coalitie mee willen vormen. De democratie in Nederland is een farce.

En inderdaad, die viezeriken bij de PvdA tonen hun ware aard. Waar halen die mensen het lef vandaan om al bij voorbaat te zeggen dat de PVV niet aan de macht mag komen? Hoeveel jaren tolereren wij al dat de PvdA dit land bestuurd? Kinderachtige naïevelingen zijn het.

Laatst bewerkt:
Het moet geen werkelijkheid worden dat de PVV een nieuw kabinet gedoogd???

Mooi...goed plan.

Alleen dan niet door een cordon sanitaire, maar door goede alternatieven.

Maar dat Wilders met hand en tand bestreden moet worden ben ik helemaal is een feit. Sterker nog...ik vind de PVV en haar aanhang een grotere bedreiging voor de Nederlandse samenleving en de identiteit van Nederland dan alle migranten op een grote hoop bij elkaar....en een buitengewoon goed argument voor de stelling dat we in Nederland het recht moeten hebben om wapens te dragen.

Ik las het vanmiddag ook.
Echt hoe zielig kan je zijn als pvda zijnde. Ik hoop dat hierdoor pvv nog meer stemmen krijgt.
Dit is gewoon abnormaal.

Mooi...goed plan.

Maar dat Wilders met hand en tand bestreden moet worden ben ik helemaal is een feit. Sterker nog...ik vind de PVV en haar aanhang een grotere bedreiging voor de Nederlandse samenleving en de identiteit van Nederland dan alle migranten op een grote hoop bij elkaar.
Stel je aan zeg. Waar ben je bang voor dan.

Ik schreef enkele dagen geleden het volgende;

En inderdaad, die viezeriken bij de PvdA tonen hun ware aard. Waar halen die mensen het lef vandaan om al bij voorbaat te zeggen dat de PVV niet aan de macht mag komen? Hoeveel jaren tolereren wij al dat de PvdA dit land bestuurd? Kinderachtige naïevelingen zijn het.

Tolereren? Volgens mij krijgen ze gewoon elke keer genoeg stemmen....maar ja...lastig he? Democraie. Volgens mij heeft Wilders ook vrij hard uitgesloten dat de PvdA moet regeren, toch? Ben je dus weer lekker met twee maten aan het meten... ;)

Mooi...goed plan.

Maar dat Wilders met hand en tand bestreden moet worden ben ik helemaal is een feit. Sterker nog...ik vind de PVV en haar aanhang een grotere bedreiging voor de Nederlandse samenleving en de identiteit van Nederland dan alle migranten op een grote hoop bij elkaar....en een buitengewoon goed argument voor de stelling dat we in Nederland het recht moeten hebben om wapens te dragen.

Ja, maar om dit soort dingen nou open en bloot in de pers te gooien lijkt me niet de juiste manier.
Tegen het neo-fascisme van de PVV dient inderdaad opgetreden te worden en hard tegen ageert te worden, maar doe dit dan wel op de juiste manier, een manier die werkt.
Om bij voorbaat al dit soort uitspraken te doen zal enkel en alleen averechts werken. Daarbij getuigt het van angst. Ik bedoel: wat is nou het ergste dat kan gebeuren als de PVV mag meeregeren? Ze moeten water bij de wijn doen, binnen een half jaar valt het kabinet en de PVV is zijn gehele achterban kwijt.

Stel je aan zeg. Waar ben je bang voor dan.

Rechtsongelijkheid, inperking van de vrijheid van meningsuiting, vergroting van de macht van de overheid, afstappen van democratische principes, afkfeling van de rechtsstaat, verboden van onwelvallige literatuur, meer steun en invloed aan en vanuit Israel, onderwerping van normen en waarden aan de partij visie, economische achteruitgang en misere etc., verdere doorvoer van de marktwerking in de zorg, flattax, verdere erodering van de rechtspositie van werknemers, etc. etc.

Tolereren? Volgens mij krijgen ze gewoon elke keer genoeg stemmen....maar ja...lastig he? Democratie. Volgens mij heeft Wilders ook vrij hard uitgesloten dat de PvdA moet regeren, toch? Ben je dus weer lekker met twee maten aan het meten... ;)

Oftewel, beetje kinderachtig gaan samenspannen tegen 1 partij omdat die nou eens andere opvattingen heeft is gewoon ronduit triest sowiso.

Ik geloof dat in België ook hetzelfde verhaal ongeveer was toch? Al die kleine linkse partijtjes samen vormen 1 grote partij om tegen Vlaams Blok/Belang op te kunnen?

• Topic Starter Topic Starter
Mooi...goed plan.

Maar dat Wilders met hand en tand bestreden moet worden ben ik helemaal is een feit. Sterker nog...ik vind de PVV en haar aanhang een grotere bedreiging voor de Nederlandse samenleving en de identiteit van Nederland dan alle migranten op een grote hoop bij elkaar.

Aanhang een bedreiging voor Nederland? Het moet niet gekker worden. In mijn omgeving ken ik talloze mensen die op de PVV zouden stemmen. Hardwerkende mensen die allemaal netjes belasting betalen, niet discrimineren en de maatschappij niet uitmelken. Deze mensen constateren echter dat de huidige elite van dit land een puinhoop maakt en de daadwerkelijke problemen niet wilt aanpakken. Dáár ligt het probleem.

Waarom veel mensen op de PVV zouden stemmen? Omdat het een van de weinige partijen is die de problemen op tafel legt en openlijk zegt daar iets aan te gaan doen. Zie deze massale stemmen als een geweldloze daad van zelfverdediging van een volk dat zich slechts verzet tegen de dreigende ontwrichting van de samenleving door multi-etnisch geweld.

Ja, maar om dit soort dingen nou open en bloot in de pers te gooien lijkt me niet de juiste manier.
Tegen het neo-fascisme van de PVV dient inderdaad opgetreden te worden en hard tegen ageert te worden, maar doe dit dan wel op de juiste manier, een manier die werkt.
Om bij voorbaat al dit soort uitspraken te doen zal enkel en alleen averechts werken. Daarbij getuigt het van angst. Ik bedoel: wat is nou het ergste dat kan gebeuren als de PVV mag meeregeren? Ze moeten water bij de wijn doen, binnen een half jaar valt het kabinet en de PVV is zijn gehele achterban kwijt.

Water bij de wijn bij partijen die zelf al jaren bezig zijn om de rechtspositie van mensen aan te tasten? Lijkt me nou niet echt iets waar we onze hoop op moeten vestigen...vergeet niet dat de VVD en CDA partijen zijn die heel erg hard bezig zijn met elke vorm van privacy en rechtszekerheid en rechtsbescherming te eroderen ten gunste van een machtigere overheid....

Verder ljkt het me zo dat het een ligitiem punt voor debat is...ik vind het niet erg bijster slim, maar ja...we moeten nou niet doen alsof het een verassing is waarvan we nog niet wisten dat dat speelde.

---------- Toegevoegd om 18:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:58 ----------

Aanhang een bedreiging voor Nederland? Het moet niet gekker worden. In mijn omgeving ken ik talloze mensen die op de PVV zouden stemmen. Hardwerkende mensen die allemaal netjes belasting betalen, niet discrimineren en de maatschappij niet uitmelken. Deze mensen constateren echter dat de huidige elite van dit land een puinhoop maakt en de daadwerkelijke problemen niet wilt aanpakken. Dáár ligt het probleem.

Waarom veel mensen op de PVV zouden stemmen? Omdat het een van de weinige partijen is die de problemen op tafel legt en openlijk zegt daar iets aan te gaan doen. Zie deze massale stemmen als een geweldloze daad van zelfverdediging van een volk dat zich slechts verzet tegen de dreigende ontwrichting van de samenleving door multi-etnisch geweld.

Dat neemt niet weg dat ze dus massaal stemmen op een partij die Nederland openlijk naar de verdoemenis wil helpen, de democratie en de rechtsstaat willen eroderen en rechtsongelijkheid willen creeren...dus wat is je punt?

The road to hell is paved with good intentions? Maakt het nou niet minder gevaarlijk...he?

Rechtsongelijkheid, inperking van de vrijheid van meningsuiting, vergroting van de macht van de overheid, afstappen van democratische principes, afkfeling van de rechtsstaat, verboden van onwelvallige literatuur, meer steun en invloed aan en vanuit Israel, onderwerping van normen en waarden aan de partij visie, economische achteruitgang en misere etc., verdere doorvoer van de marktwerking in de zorg, flattax, verdere erodering van de rechtspositie van werknemers, etc. etc.
Juist ja. Die dingen gebeuren ook allemaal gelijk als veel mensen op de PVV stemmen.

Die angst die mensen voor Wilders hebben slaat nergens op. Hij heeft af en toe natuurlijk harde/botte uitspraken, maar zolang hij niet meer dan 50 zetels krijgt hoef je echt nergens bang voor te zijn hoor, als niet Wilders stemmen.

Tolereren? Volgens mij krijgen ze gewoon elke keer genoeg stemmen....maar ja...lastig he? Democraie. Volgens mij heeft Wilders ook vrij hard uitgesloten dat de PvdA moet regeren, toch? Ben je dus weer lekker met twee maten aan het meten... ;)

Dus ik moet de PvdA wél tolereren omdat ze genoeg stemmen krijgen, maar de populaire PVV wil je al op voorhand uitsluiten omdat hun partij ideologie jou niet aanstaat? En om die reden pleit je ook nog eens om wapens te mogen dragen? Waarom? Om PVVers kapot te schieten? Jij bent gek..!

PVV'ers mogen best doodgeschoten worden inderdaad. Het grootste kwaadaardige gezwel der Nederlanden.

Oftewel, beetje kinderachtig gaan samenspannen tegen 1 partij omdat die nou eens andere opvattingen heeft is gewoon ronduit triest sowiso.

Ik geloof dat in België ook hetzelfde verhaal ongeveer was toch? Al die kleine linkse partijtjes samen vormen 1 grote partij om tegen Vlaams Blok/Belang op te kunnen?

Lees nog een keer mijn originele reply door...k?

En over de effectiviteit ervan kan je disucssieren...wanneer zat het VB in Belgie in de regering? Kinderachtig en het lost het rpobleem niet op als je geen inhoudelijk antwoord hebt (zie mijn orginele reply)...maar het lijkt me een hele goede zaak om de PVV zo snel mogelijk uit de wereld te helpen.

---------- Toegevoegd om 18:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:09 ----------

Juist ja. Die dingen gebeuren ook allemaal gelijk als veel mensen op de PVV stemmen.

Die angst die mensen voor Wilders hebben slaat nergens op. Hij heeft af en toe natuurlijk harde/botte uitspraken, maar zolang hij niet meer dan 50 zetels krijgt hoef je echt nergens bang voor te zijn hoor, als niet Wilders stemmen.

Heb ik gezegd dat ze gelijk gebeuren? Nee!...elke stap die richting uit is een stap te veel

Maar mogelijk heb je niet heel erg goed opgelet in wat er in de politieke wereld van vandaag allemaal aan het gebeuren is...VVD en CDA liggen op heel veel vlakken wat het aantasten van rechtstbescherming en privacy aangaat op een lijn met de PVV...veel van deze punten zullen in een dergelijke coalitie weldegelijk meer vorm gaan krijgen in beleid.

:roflol: wilders wordt nota bene zelf voor de rechtbank gesleept vanwege zijn mening.

Al die partijen die zo faliekant tegen de PVV zijn, waren wel vóór het generaal pardon. Dat multicultureel feestje dat ons tot nu toe alleen al 360 miljoen heeft gekost en ons duizenden gelukszoekers heeft opgeleverd. Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers kreeg in 2007 al 123,6 miljoen euro, in 2008 volgde nog eens 138 miljoen en in 2009 43 miljoen. De Vereniging van Nederlandse Gemeenten, die hielp met het zoeken naar huizen voor de asielzoekers, kreeg nog eens 55 miljoen.

Daar kwam nog eens bij dat honderden asielzoekers die mochten blijven psychische hulp nodig hadden omdat ze niet normaal konden functioneren in deze maatschappij. Alsof er nog niet genoeg malloten op straat rondlopen.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/221012/1/1/50/generaal-pardon-kost-meer-bijstand.html
http://frontpage.fok.nl/nieuws/358415/1/1/50/generaal-pardon-miljoenen-aan-bijstand.html

Dit is 'slechts' een voorbeeld waar partijen zoals de PvdA en GroenLinks voor staan.

Niet uit haat, maar uit trots en zelfbehoud van onze Nederlandse identiteit en onze westerse waarden, verdedig ik een immigratiestop uit niet-Westerse landen."
Geert Wilders, Het Nieuwsblad (Vlaams), 9 februari 2008

Dus ik moet de PvdA wél tolereren omdat ze genoeg stemmen krijgen, maar de populaire PVV wil je al op voorhand uitsluiten omdat hun partij ideologie jou niet aanstaat? En om die reden pleit je ook nog eens om wapens te mogen dragen? Waarom? Om PVVers kapot te schieten? Jij bent gek..!

Nee omdat ik van mening ben dat een burger individueel of collectief de mogelijkheid moet hebben om zich te verweren tegen een tyrrannieke overheid en zichzelf moeten kunnen verdeigen....en om het gewelds monopolie van de overheid tegenwicht te bieden....ik geloof heilig in het recht van een samenleving om zichzelf te verzetten tegen een ondemocratische overheid....en als die tyrranieke overheid gevormd wordt door de PVV...than so be it.

Volgens mij wil jij de PvdA ook uitsluiten op voorhand...dus ga nou niet de vermoorde onschuld spelen, want dat is allerminst op zijn plaats....en waarom niet?...hoe hard was jij moord en brand aan het schreeuwen toen de SP op voorhand werd uitgesloten van deelname aan de regering?

Terug
Naar boven