MuscleMeat

Shocking News Nederlanders hebben een bekrompen kijk op de wereld!

Easy Amigo, ik ben niet links, noch rechts.
Ik zei niets over jou. ;)

Wij Nederlanders vinden onszelf vaak zo geweldig maar met veel zaken lopen we fors achter en we schilderen andere landen vaak heel erg negatief af terwijl er in andere landen zat gebeurt en veel landen echt wel op ons voor lopen.
Maar gelukkig gaat het bij ons nog wel goed in tegenstelling tot een paar andere landen in Europa.
Ik vind zelfkritiek belangrijk en positief, ik zie dit vaak genoeg bij Nederlanders of Belgen. Helaas zie ik het te weinig (lees: niet) bij de EU.

Klein landje heb je ook minder inwoners = minder kosten per hoofd van de bevolking, infrastructuur enz enz.
Een groot land heeft ook meer belastinginkomsten, tenzij de economie slecht is natuurlijk.

Een groot land heeft meer macht in de wereld, dat is een groot voordeel tegenover kleine landen.

Ooops verkeerd begrepen, excuses!!

Ik vind zelfkritiek belangrijk en positief, ik zie dit vaak genoeg bij Nederlanders of Belgen. Helaas zie ik het te weinig (lees: niet) bij de EU.

Een groot land heeft ook meer belastinginkomsten, tenzij de economie slecht is natuurlijk.

Een groot land heeft meer macht in de wereld, dat is een groot voordeel tegenover kleine landen.

Behalve dat zelfkritiek gedeelte wat ik ver te zoeken vind bij de Nederlanders heb je zeker gelijk in wat je zegt.
Ook dat de zelfkritiek van andere E.U lander nog verder te zoeken/bijna niet aanwezig is, dat is zeker zo.

Dat 1 Europa is ook een farce, hebben nooit iets aan gehad tot nu toe, idd een droom van links.

Laatst bewerkt:
Politici die voor eigen idealen zijn ipv het volk hebben we niks aan.
Als dit soort mensen niet op een nette manier te bereiken zijn mag het van mij ook anders.

Ordinaire prietpraat.
Mensen die dit uitkramen kan je gewoon niet serieus nemen.
Ookal zou je een punt kunnen hebben,ik zeg niet dat dat zo is maar zelfs als dat wel het geval was verknal je het met zo'n marginale gedachtengang.

Zou gij het normaal vinden als mensen die het niet eens zijn met jou voorstellen om jou "uit de weg te ruimen".
Verhuis anders nr het midden-oosten.Ge zou u er thuisvoelen.

Man man man toch,triestig.

Vind het nogal een rare opmerking van je el Hombre.
Wat is er mis met de kritiek op de EU dat ondemocratisch is opgezet en voor behoorlijk wat problemen zorgt?

Ja als ik het zo terug lees begreep ik het niet helemaal goed en heb ik mijzelf ook verkeerd uitgedrukt.
Zeker op de post van Big T wat wel zeker klopt wat hij zegt.

Ik heb zeker kritiek op Europa en deel de mening dat het ondemocratisch is opgezet.
Waar ik meer op doelde is dat wij in Nederland best snel denigrerend doen over andere landen ook buiten E.U.
Wij zijn erg goed in het ons beter voelen dan de rest maar als er een Nederlander aangevallen wordt in de metro dan kijkt de rest toe.
Dat is een klein voorbeeld van 1 van de vele contradicties die de Nederlandse cultuur kent.
Vroeger waren de Nederlanders wereldreizigers die handel dreven tussen verschillende continenten met een hele andere instelling.
Bedoel nu niet dat ongelukkige wat Balkenende ooit gezegd heeft met VOC mentaliteit maar gewoon wat meer actief i.p.v passief.
Andre Kuipers en zijn prestaties is met recht weer iets/iemand om trost op te zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Ordinaire prietpraat.
Mensen die dit uitkramen kan je gewoon niet serieus nemen.
Ookal zou je een punt kunnen hebben,ik zeg niet dat dat zo is maar zelfs als dat wel het geval was verknal je het met zo'n marginale gedachtengang.

Zou gij het normaal vinden als mensen die het niet eens zijn met jou voorstellen om jou "uit de weg te ruimen".
Verhuis anders nr het midden-oosten.Ge zou u er thuisvoelen.

Man man man toch,triestig.

Ik hoef nou eenmaal niet politiek correct gevonden te worden dus wat andere van me gedachtegang vinden zal me een worst wezen.
Nee dat zou ik niet normaal vinden, maar ik ben ook maar een simpele burger.
Liquidatie van terroristen heb ik geen problemen mee en dat zijn die eurocraten imo.

Deze eurocraten hebben de macht genomen zonder dat wij hier met zijn alle wat over te zeggen hebben gehad.
Leg mij maar eens uit waarom dit geen terroristen zijn, omdat we het accepteren en slikken?

Ja als ik het zo terug lees begreep ik het niet helemaal goed en heb ik mijzelf ook verkeerd uitgedrukt.
Zeker op de post van Big T wat wel zeker klopt wat hij zegt.

Ik heb zeker kritiek op Europa en deel de mening dat het ondemocratisch is opgezet.
Waar ik meer op doelde is dat wij in Nederland best snel denigrerend doen over andere landen ook buiten E.U.
Wij zijn erg goed in het ons beter voelen dan de rest maar als er een Nederlander aangevallen wordt in de metro dan kijkt de rest toe.
Dat is een klein voorbeeld van 1 van de vele contradicties die de Nederlandse cultuur kent.
Vroeger waren de Nederlanders wereldreizigers die handel dreven tussen verschillende continenten met een hele andere instelling.
Bedoel nu niet dat ongelukkige wat Balkenende ooit gezegd heeft met VOC mentaliteit maar gewoon wat meer actief i.p.v passief.
Andre Kuipers en zijn prestaties is met recht weer iets/iemand om trost op te zijn.

Dat toekijken is idd vrij lafjes, maar om elke NLer nou te veroordelen terwijl we allemaal verschillende individuen zijn is ook wat overdreven.
Denk overigens dat voor de meerheid van de mensen geld, dergelijk gedrag.
Eerder een menselijke eigenschap dan land gebonden.

Dat toekijken is idd vrij lafjes, maar om elke NLer nou te veroordelen terwijl we allemaal verschillende individuen zijn is ook wat overdreven.
Denk overigens dat voor de meerheid van de mensen geld, dergelijk gedrag.
Eerder een menselijke eigenschap dan land gebonden.

Denk dat dit een beetje de reden is waarom we toekijken ;)

tyfstraal lekker op met dat hele europa

Sinds wanneer is één Europa een droom van links? Eén Europa is een liberale beslissing om zo een sterkere munt te creeeren als tegengewicht voor de Amerikaanse dollar.

Maar vooral de koppen in zand steken en links de schuld geven van alle ellende. Dat is de mode tegenwoordig. En de grootste moordpartij in Europa van de laatste tijd is onder "rechtse" vlag gebeurd.

Sinds wanneer is één Europa een droom van links? Eén Europa is een liberale beslissing om zo een sterkere munt te creeeren als tegengewicht voor de Amerikaanse dollar.

Maar vooral de koppen in zand steken en links de schuld geven van alle ellende. Dat is de mode tegenwoordig. En de grootste moordpartij in Europa van de laatste tijd is onder "rechtse" vlag gebeurd.

Hitler was ook links! (Volgens die malloot van een Marcel Roele dan wel).

Maar je weet toch, alles wat de laatste 200 jaar is fout gegaan in de wereld was de schuld van links. Alle goede zaken zijn door rechts uitgevoerd. Zwart/wit denken gaat het helemaal worden.:D

Shockerend is dat het volk dit soort malloten tolereert.
Zo iemand zou je gewoon moeten lynchen, anders kom je er nooit vanaf.

Jezus gast.:roflol:

Trouwens, je linkt naar Elsevier, maar als je gewoon kijkt naar het originele interview valt het best mee wat hij zegt (hij heeft zelfs gelijk op een paar punten, als je kijkt naar zijn probleemanalyse). Of je het eens bent met zijn oplossingen is een tweede natuurlijk, en dat hij is gezwicht voor die moslimterreur een tijdje terug is voor mij genoeg reden om hem incapabel te noemen.

Een volk dat voor tirannen zwicht...

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Hitler was ook links! (Volgens die malloot van een Marcel Roele dan wel).

Maar je weet toch, alles wat de laatste 200 jaar is fout gegaan in de wereld was de schuld van links. Alle goede zaken zijn door rechts uitgevoerd. Zwart/wit denken gaat het helemaal worden.:D

En links beschuldigd rechts nergens van? gaat volgens mij 2 kanten op hoor.
Je lijkt zelf wel een beetje een zwart/wit denker door het altijd voor links op te nemen.

En links beschuldigd rechts nergens van? gaat volgens mij 2 kanten op hoor.
Je lijkt zelf wel een beetje een zwart/wit denker door het altijd voor links op te nemen.

**** links, **** rechts. Kan me gewoon niet vinden in de stelling dat of links of rechts vooral de schuld is van de situatie waarin we nu verkeren.

Beide kanten hebben slechte zaken voortgebracht, beiden kanten goede. Het heeft weinig zin om je concentreren of de slechte zaken, als politici er uit kunnen komen terwijl er grote verschillen zijn vraag ik me af waarom op andere niveau's bijna altijd de loopgraven worden betrokken en de polarisering verhevigd. Nergens voor nodig, ook al wordt je financieel dan wel door beide kanten genaaid. Maar dat is inherent aan onze samenleving.

Vind het wel meevallen met Nederlanders. Een volk dat in 2012 massaal gaat stemmen op een nationalistische partij, dat noem ik pas bekrompen. (excuses aan de ego's van N-VA stemmers)

Vind het wel meevallen met Nederlanders. Een volk dat in 2012 massaal gaat stemmen op een nationalistische partij, dat noem ik pas bekrompen. (excuses aan de ego's van N-VA stemmers)

Geen excuses nodig, graag gedaan. :D

Nationalisme boeit mij ook weinig maar in België heb je nu eenmaal een partij nodig die een einde maakt aan het jarenlang geknoei van de rest. Vind het trouwens altijd merkwaardig dat Vlaams-nationalisme slecht is maar diezelfde figuren wel extreem nationalistisch zijn als het over België gaat.

Hetzelfde wat betreft de EU: ze haten nationalisme als het over de soevereine landen gaat, maar als het over de EU gaat dan kan die niet genoeg macht naar zich toetrekken, liefst zonder de democratie daarbij te betrekken. Dat is niet alleen nationalisme, dat is gevaarlijk nationalisme.

neetanime.gif

'NEET's, dat zijn jongeren 'Not in Employment, Education or Training'.

"A lost generation of 14 million out-of-work and disengaged young Europeans is costing member states a total of €153bn a year."

+1, dit en het feit dat praktisch alle linkse partijen in Europa eurokritisch zijn.

Terug
Naar boven