Fitness Seller

Timmermans (PvdA): samen tegen PVV

je kunt het een tyranieke democratische nachtmerrie noemen of niet, maar uiteindelijk is ook Geert Wilders gekozen door het Nederlandse volk ;)
Inderdaad... Er zijn ontzettend veel - misschien wel anderhalf miljoen? - mensen die op Wilders stemmen. De rest van de partijen doet Wilders, en dus zn achterban af als een stel idioten.
Juist door een cordon sanitair, of van tevoren regeringsdeelname uitsluiten krijg je scheiding van Nederlandse bevolkingsgroepen.. De andere partijen zetten Wilders aanhangers evengoed in een hoek als Wilders dat met moslims doet.

Inderdaad... Er zijn ontzettend veel - misschien wel anderhalf miljoen? - mensen die op Wilders stemmen. De rest van de partijen doet Wilders, en dus zn achterban af als een stel idioten.
Juist door een cordon sanitair, of van tevoren regeringsdeelname uitsluiten krijg je scheiding van Nederlandse bevolkingsgroepen.. De andere partijen zetten Wilders aanhangers evengoed in een hoek als Wilders dat met moslims doet.

Waarheid komt soms hard aan...PVV stemmers zijn een stel idioten, dat ze met 1,5 miljoen zijn doet daar niets aan af. :p
But seriously:

Het is natuurlijk onzin...het is een ontzettend bassaal democratisch recht om vooraf aan te geven dat je niet met een andere partij vereenigbaar bent. Compleet logisch ook...je kan jouw standpunten niet geloofwaardig verenigen met die van een ander omdat ze te ver uiteen staan. Dat aangeven is helderheid scheppen. Sorry, maar al dat geziek dat dat ondemocratisch zou zijn is natuurlijk lachwekkend.

Het is kleuter gedrag om dan te gaan janken dat je wordt uitgesloten.....je kan natuurljik je standpunten eens een keer onder de loep nemen OF je kan je schoudertjes ophalen en met een andere partij in zee gaan. As simple as that.

If nobody wants to play with you....its probably you.

Sterker nog...het is juist buitengewoon stupide om partijen die niet verenigaar zijn te dwingen te regeren omdat zogenaamd nu "de kiezer" zo gesproken heeft. "De kiezer" stemt op een partij, niet op een regering...als 20% op PVV stemt en 20% op PvdA dan wil dat nog niet zeggen dat "de kiezer" dus wil dat er een PVV-PvdA coalitie komt.

En het CDA dat nu opeens hetzelfde zegt heeft compleet geen argument...stelletje hypocrieten. Ze hebben een paar jaar geleden nog vooraf de SP uitgesloten. Duidelijk dus hoe de wind in die partij waait.

En dan jouw kul argument dat je op die manier een scheiding krijgt van de bevolkingsgroepen. Ze worden helemaal nergens van uitgesloten. Er is nergens een partij die schreeuwt om PVV-ers uit te zetten, of op baiss van politieke voorkeur kiezers anders wil behandelen of wetten wil schrappen om ze verder te discrimineren...hun uitkeringen worden niet onder druk gezet, ze hoefen zich geen zorgen te maken over hun status en er is geen enkele partij die pleit voor het bijhouden van een register waarin PVV-stemmers moeten worden geregistreerd....niemand ontzegt de PVV hier toegang tot de politieke arena.

---------- Toegevoegd om 22:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:35 ----------

je kunt het een tyranieke democratische nachtmerrie noemen of niet, maar uiteindelijk is ook Geert Wilders gekozen door het Nederlandse volk ;)

sinds wanneer is 1,5 miljoen mensen "het Nederlandse volk" ???

en sinds wanneer betekend dat dat je dan maar automatisch moet regeren of invloed moet hebben op de regering? ???

Ik zeg ook niet dat ze het niet mogen zeggen, ik zeg alleen wat het veroorzaakt. De partijen die het zeggen zeggen het wel tegen hun voormalige kiezers..

En status maak ik me dus wel zorgen om. Ik zou niet snel in het openbaar durven zeggen dat ik op de PVV stem. En dát beangstigt mij dus weer ;)

Kort door de bocht om te zeggen dat PVV stemmers allemaal idioten zijn. Tot die conclusie zal je komen als je denkt dat al die stemmers het 100% eens zijn met alle uitspraken van Wilders, wat zeker niet zo hoeft te zijn. Mensen zijn tegenwoordig meer op zoek naar de partij die hen het minst teleurstelt of slechts op bepaalde punten een beter alternatief biedt. Een idioot is iemand die blindelings voor een naam kiest zonder de inhoud (grondig) te kennen.

Ik zeg ook niet dat ze het niet mogen zeggen, ik zeg alleen wat het veroorzaakt. De partijen die het zeggen zeggen het wel tegen hun voormalige kiezers..

En status maak ik me dus wel zorgen om. Ik zou niet snel in het openbaar durven zeggen dat ik op de PVV stem. En dát beangstigt mij dus weer ;)

Ik begrijp dat op zich wel, maar er is geen juridische consequentie en niemand roept (serieus) om juridische maatregelen tegen PVV stemmers.
Iedereen kan altijd klappen krijgen als ze hun mening uiten...fysiek of mentaal.... Kan je je voorstellen dat er mensen zijn die bijvoorbeeld in een PVV georienteerde groep het ook niet durven zeggen links te zijn?

Kort door de bocht om te zeggen dat PVV stemmers allemaal idioten zijn. Tot die conclusie zal je komen als je denkt dat al die stemmers het 100% eens zijn met alle uitspraken van Wilders, wat zeker niet zo hoeft te zijn. Mensen zijn tegenwoordig meer op zoek naar de partij die hen het minst teleurstelt of slechts op bepaalde punten een beter alternatief biedt. Een idioot is iemand die blindelings voor een naam kiest zonder de inhoud (grondig) te kennen.
Inderdaad. Ik kan me met geen enkele partij 100% identificeren. Wilders spreekt me met name aan omdat hij zegt wat hij denkt, en er niet omheen draait. Misschien heeft hij makkelijk praten vanuit de oppositie. Maar ik vertrouw hem genoeg door hem voorlopig mn stem te geven.

Waar ik echt tegen kan is dat er in de kamer nooit is normaal geantwoord wordt op een ja-nee vraag. Altijd zoveel mogelijk eromheen draaien, om elke interpretatie maar mogelijk te houden. Vooral Balkenende is daar een meester in. En dan elk mogelijk zijweggetje in slaan om dat rampenkabinet maar overeind te houden.
En Bos met dat irritante gelieg van hem. Of Camiel Eurlings die gewoon niet durft te zeggen dat hij fout was door de ANWB ledenraadpleging leidgevend te laten zijn. Etc etc..

Het was ook niet serieus...getuige de smilie en de opmerking "but seriously"

Echter denk ik dat een heel grote groep aanhangers weldegelijk blind voor Wilders kiest zonder zijn programma inhoudelijk te kennen. Dat geldt oerigens niet uniek bij de PVV...maar juist omdat de PVV een nieuwe partij is is het erg belangrijk dat wel te doen. Simpelweg omdat je nog geen ehcte ervaring hebt met de partij en zijn agenda.

Ik begrijp dat op zich wel, maar er is geen juridische consequentie en niemand roept (serieus) om juridische maatregelen tegen PVV stemmers.
Iedereen kan altijd klappen krijgen als ze hun mening uiten...fysiek of mentaal.... Kan je je voorstellen dat er mensen zijn die bijvoorbeeld in een PVV georienteerde groep het ook niet durven zeggen links te zijn?
Nja links zijn getuigd gewoon van gebrekkig economisch inzicht en egoïsme.

Kan me wel voorstellen dat mensen daar niet voor uit durven komen in een rechts geörienteerde groep idd

Kan me wel voorstellen dat mensen daar niet voor uit durven komen in een rechts geörienteerde groep idd

egoisme?
dat vind ik eigenlijk eerder van rechts...so wie so zie ik link tussen egoisme en links niet zo....

En gebrekkig economisch en maatschappelijk inzicht zie ik eerder ook bij rechts...

Waarschijnlijk bedoelde hij 'gebrekkig economisch inzicht en een gebrek aan egoïsme'.

haha, nu doe je precies hetzelfde als TPH, die zelfs nog een grapje maakte.
Zijn trouwens genoeg economen die links stemmen dunkt mij.

Ik durf overigens overal en tegen iedereen te verkondigen dat ik een communist ben.

Waarschijnlijk bedoelde hij 'gebrekkig economisch inzicht en een gebrek aan egoïsme'.

:roflol:

Laatst bewerkt:
Het was ook niet serieus...getuige de smilie en de opmerking "but seriously"

Echter denk ik dat een heel grote groep aanhangers weldegelijk blind voor Wilders kiest zonder zijn programma inhoudelijk te kennen. Dat geldt oerigens niet uniek bij de PVV...

Welk programma? Een paar niet onderbouwde holle frasen is nog geen programma.

Water bij de wijn bij partijen die zelf al jaren bezig zijn om de rechtspositie van mensen aan te tasten? Lijkt me nou niet echt iets waar we onze hoop op moeten vestigen...vergeet niet dat de VVD en CDA partijen zijn die heel erg hard bezig zijn met elke vorm van privacy en rechtszekerheid en rechtsbescherming te eroderen ten gunste van een machtigere overheid....

Verder ljkt het me zo dat het een ligitiem punt voor debat is...ik vind het niet erg bijster slim, maar ja...we moeten nou niet doen alsof het een verassing is waarvan we nog niet wisten dat dat speelde.

---------- Toegevoegd om 18:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:58 ----------

Dat neemt niet weg dat ze dus massaal stemmen op een partij die Nederland openlijk naar de verdoemenis wil helpen, de democratie en de rechtsstaat willen eroderen en rechtsongelijkheid willen creeren...dus wat is je punt?

The road to hell is paved with good intentions? Maakt het nou niet minder gevaarlijk...he?

Op wat voor manier zouden ze NL naar de verdoemenis helpen dan?

Ik stem overigens op PVV. En nee ik ben geen crimineel, geen laag geschoolde en ik discrimineer niet.

Stemmen op de PVV is sowieso crimineel.

BB stemt blanco omdat hij GL en de SP te conservatief vindt. :D

Overigens moet er haast wel iets aan je mankeren als je moeiteloos kunt stemmen op een hysterische draaimalloot die het heeft over het inzetten van het leger, schieten in knieschijven, deportaties en kopvodden. Dan maak je je niet bepaald druk om het behoud van de Nederlandse cultuur en identiteit.

het is een ontzettend bassaal democratisch recht om vooraf aan te geven dat je niet met een andere partij vereenigbaar bent. Compleet logisch ook...je kan jouw standpunten niet geloofwaardig verenigen met die van een ander omdat ze te ver uiteen staan. Dat aangeven is helderheid scheppen. Sorry, maar al dat geziek dat dat ondemocratisch zou zijn is natuurlijk lachwekkend.

Je hebt gelijk: het is een democratisch recht van iedere partij om hun mogelijke coalitiegenoten te kiezen. Wat wel degelijk ondemocratisch is, is een oproep aan andere partijen doen om de PVV uit elk mogelijke regering te houden. Grappig genoeg is dat juist discriminatie: een hele groep mensen veroordelen op basis van slechts vermeende karaktertrekken.

Terug
Naar boven