MuscleMeat

Tip: cola light met uitgaan!

Even over cola light:
In cola light zit de stof aspertaam wat bij veelvuldige consumptie schade aan je lichaam kan brengen. Af en toe een glaasje maakt in principe niet zoveel uit, maar water blijft natuurlijk beter.
Ik wissel vaak af, want op een gegeven moment wordt water een beetje saai en heb ik even de behoefte aan wat smaak. Als water maar de overhand heeft ;)

Wat is veelvuldige consumptie? En schade aan je lichaam? Zou je iets specifieker kunnen zijn?

Wat is veelvuldige consumptie? En schade aan je lichaam? Zou je iets specifieker kunnen zijn?

In hoeverre het schadelijk is staat ter discussie. Kijk anders even op de volgende site:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/18095-aspartaam-slecht-voor-je-gezondheid.html

Daarnaast las ik net nog iets over light-producten:
Light-varianten bevatten minder calorieën, maar zijn ook schadelijk voor de gezondheid. In de International Journal of Obesity publiceerden wetenschappers onderzoek waaruit bleek dat mensen een grotere zoetbehoefte krijgen wanneer zij veel calorievrije zoetstoffen binnenkrijgen. Het lichaam is niet langer goed in staat calorieën te tellen op basis van de zoetheid van voedsel, waardoor je sneller te veel zoet eet. Je hersenen worden als het ware misleid door de light-frisdranken en weten niet goed meer dat andere suikers wel calorieën bevatten.
(site: [Link niet meer beschikbaar])

In hoeverre het schadelijk is staat ter discussie. Kijk anders even op de volgende site:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/18095-aspartaam-slecht-voor-je-gezondheid.html

Light-varianten bevatten minder calorieën, maar zijn ook schadelijk voor de gezondheid. In de International Journal of Obesity publiceerden wetenschappers onderzoek waaruit bleek dat mensen een grotere zoetbehoefte krijgen wanneer zij veel calorievrije zoetstoffen binnenkrijgen. Het lichaam is niet langer goed in staat calorieën te tellen op basis van de zoetheid van voedsel, waardoor je sneller te veel zoet eet. Je hersenen worden als het ware misleid door de light-frisdranken en weten niet goed meer dat andere suikers wel calorieën bevatten.

Dat is ideaal natuurlijk. Je brainwashed eerst je hersenen met light cola, en als je dan aan het einde van de avond een dipje krijgt neem je 5+ red bulls. De suikers herkent je lichaam toch niet meer, en je stuitert lekker van de cafeine.

water
dan worden lelijke chicks ook niet ineens lekker

ik drink altijd water , soms eens een icetea er tussen voor de smaak.

Meestal energie drink en anders Pepsi.

ik weet niet wat ik het zieligste vind...

Dat je serieus cola light aanraadt alsof het echt een waauw keicool supertof origineel idee is, of dat je je training voor je sociaal leven stelt terwijl perfectionistisch zijn zoals in alle zaken niet goed werkt voor bodybuilding.

Moest je down-syndroom hebben bied ik mijn excuses aan, moest je het niet hebben, doe maar eens een test.

---------- Toegevoegd om 17:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:36 ----------

mooi pseudowetenschap artikel. Waarschijnlijk door vrouwen geschreven aan het niveau te zien.

"Onnatuurlijke stoffen zijn in theorie niet goed voor je lichaam, omdat je lichaam niet gewend is, deze stoffen op te nemen."

:roflol:

Een website die nog steeds de "natuurlijk/bio is beter/gezonder"-zeik verkoopt niet al te serieus nemen.

De echte wetenschappelijke uitleg is anders: Pavlov effect van "zoet" op het lichaam => insulinepiek maar geen suikers dus lage bloedsuikersspiegel(hypo) => ghrelinepiek => meer honger dus meer eten.

Waarschijnlijk is dat een eigenschap die alle zoetstoffen delen. Maar als je weet dat zelf al aan eten denken of het ruiken iets doet met je insuline, lulkoekargument.

In alle geval: stevia lijkt op papier beter dan aspartaam, maar is nog altijd niet legaal voor te eten/drinken.

Aspartaam is daarentegen wél beter dan "met suiker" drank. Elke dag 2-4 liter gesuikerde drank is echt een voorschrift voor diabetis.

Water!

Helaas krijg je vanachter de bar wel rare blikken. Water? Ja water! :D

als ik uitga wil ik drank. boeiend die aspartaam. dood ga je toch.

gewoon zuipen, cutten doe je maar vanaf april.

als ik uitga neem ik altijd bier en ga ik mensen die cola of water bestellen raar aankijken.

je mag 0,20 mg aspartaam per kilo lichaamsgewicht per dag dit is een best grote hoeveelheid dus waarom zou je geen cola light drinken??
en ojah als ik drink (in het weekend en dan nog niet overdreven) dan nee ik een biertje en al ga ik wat meer drinken die dag/avond is het een baleco light heerlijk!

als je uitgaat moet je gewoon drank hebben? als je n vrouw en kinderen hebt is er tijd genoeg om water te drinken

Baleco? wat is dat :P baco en dan iets anders

Bacardi Lemon Cola???

drink gw water... lmao

light is niet bepaald beter... buiten dat ze minder/geen suiker bevatten.. hehe
Light bevat stoffen die ook schadelijk zouden zijn (dan bevoel ik vooral aspartaam).

Ik ga ook gewoon voor water. dat is baas

Terug
Naar boven