MuscleMeat

Tip: Goeie pindakaas!

Bezoekers in dit topic

Zuiverste zit denk ik geen verschil in aangezien de ingrediënten 100% pinda's zonder toevoegingen zijn. Standaarprijs AH 100% en B&F zit ook redelijk op één lijn, AH 100% is echter deze week in de aanbieding (350 gr., € 0,99 i.o.v. € 1,75) (B&F € 2,50 voor 500 gr.).
 
Er zijn van die winkeltjes die noten en zuidvruchten verkopen, bij mij in de buurt zit er een die ook zijn eigen pindakaas maakt. Ik heb die pindakaas nog nooit gegeten, maar ik krijg er door dit topic ineens trek in. Morgen maar eens testen.
 
Wel jammer dat ze die AH 100% pindakaas niet in AH België hebben, hier verkopen ze enkel de Calvé en AH pindakaas (76%pinda)
 
Uitslag test Consumentenbond (gelet op smaak):
1) Calvé 8,1
2) Calvé Creamy 8,0
3) Vita D'Or (Lidl) 7,8
4) Jumbo 7,5
4) Albert Heijn 7,5

Vind hem (de 100% van de AH dus) juist erg lekker. Gewoon pindakaas die smaakt zoals je denkt dat pindakaas smaakt en naar pinda's smaakt.. Qua zoet/zout precies goed.
Heb ook de Puur Pinda met een snufje zeezout van de Jumbo geprobeerd maar die vind ik veel te zout qua smaak. Een variant zonder zout kon ik daar niet vinden. Schade erdnussbutter.
Neem aan dat de keus qua pure varianten de komende jaren toe gaat nemen nu dat gehard palmvet verhaal meer algemeen bekend raakt.
 
Wel jammer dat ze die AH 100% pindakaas niet in AH België hebben, hier verkopen ze enkel de Calvé en AH pindakaas (76%pinda)
Ze hebben ze in sommige ah winkels wel en in andere ah winkels niet in belgie. Leuven bv niet jammer genoeg :(
 
Is het nu maar een idee of is de pindakaas 100% van ah (nuts about nature - met stukjes noot) recent onlangs van receptuur veranderd? De verpakking is nu iets anders (vroeger bruin deksel, nu grijs). De voedingswaarden zijn nu ook iets anders (wel maar miniem verschil). Ik vind het nog steeds lekker, maar vond de oude precies toch net dat tikkeltje beter... Helaas pindakaas dus...
 
Back
Naar boven