Fitness Seller

Tip: Kies geen technische studie

Maar hoe kom je bijv aan webdevelopment projecten? Heb je wel s horen zeggen dat 'ze' (?) al gauw om zijn nadat je verteld hebt dat je informatica studeert aan de uni.

Ik krijg veel binnen via een ander bedrijf wat het uitbesteedt. En kennissen weten dus bijv. dat je websites maakt, dus als ze dan iets horen, verwijzen ze door naar jou. Daarnaast helpt het idd vaak als je zegt dat je informatica studeert aan een uni, hebben ze er doorgaans gelijk vertrouwen in.
Daarom doe ik het momenteel ook voornamelijk voor het papiertje, als ik kan zeggen dat ik een master software engineering heb, blink ik vrij sterk uit. En dat is ook zo'n beetje de hele clou van het gebeuren, je ergens in onderscheiden van je concurrentie. Kan zijn prijs, kwaliteit, je papiertjes, bepaalde extra dienstverlening, communicatie met de klant, etc.

En tja, als je goed bent, komen de klanten terug. :)

Laatst bewerkt:
over webdevelopment gesproken.. we mogen die saaie layout van DBB ook wel s een keer onder de schop nemen

Mwha, vind hem functioneel best goed eigenlijk. :)

Heren, ik ga nog reageren hoor, bedankt voor de reacties.

Denk wel dat je met informatica veel relevante werkervaring op kunt doen naast je studie. Dat is helaas bij veel andere (iig mijn) technische studies niet het geval.

Bedankt voor je uitleg weer GetXXL :)

ik ben kwa toekomstperspectief tog wel uitermate blij met mijn keuze vorig jaar om uit het werkende leven te stappen en weer naar school te gaan. Ja het is lastig en een ingrijpende keuze, levert enorm in op je geld en dus kwaliteit van leven die je gewend bent. ( voorbeeld : heb auto moeten verkopen ). Maar weet dat ik dat alles weer zo terug heb eer ik klaar ben met mijn technische studie en dubbel :D

Idd je verdient het weer terug :)
T blijft een investering

• Topic Starter Topic Starter
Wat een ontzettende bullshit post. Echt waar. Techniek is bakken geld mee te verdienen. Je moet alleen zorgen dat je niet weggemoffeld wordt op 1 of andere r&d afdeling. Je moet zelf beetje commercieel inzicht hebben en jezelf verkopen. Dat jij dat blijkbaar niet kan is je eigen gebrek. Commerciele hbo'ers zijn er in bosjes, wat kunnen ze nou werkelijk?

Als je in de juiste tak zit kan je in elk vakgebied succesvol worden. In de techniek is dat helaas wat lastiger (in NL). Vooral als mts-ers een starterssalaris van 18k-21k krijgen, en een mbo-administratie soms wel meer verdient dan een hts-wtb, dan vind ik het niet gek dat er maar weinig vakmensen bijkomen.

Als je in de juiste tak zit kan je in elk vakgebied succesvol worden. In de techniek is dat helaas wat lastiger (in NL). Vooral als mts-ers een starterssalaris van 18k-21k krijgen, en een mbo-administratie soms wel meer verdient dan een hts-wtb, dan vind ik het niet gek dat er maar weinig vakmensen bijkomen.

:roflol:

Je bent gewoon een autist

Haha wat een faal dit topic. Ik doe een technische hbo studie en heb in het 2e jaar al een baangarantie gehad (ze staan in de rij) en het salaris is prima.

zeker altijd goed geleid en shit g

blackberry ipod alles

'k heb les

Ik heb ringen g

Jongens ik moet uitloggen... IK HEB LES!

• Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven