AndroidHealthClinic

Tip: Kies geen technische studie

• Topic Starter Topic Starter
je moet chinees studeren

:roflol: wat loop je nu ineens advies te geven terwijl je zelf niet eens een baan kan vinden op een ruime markt :roflol:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een 15-jarige die ons wat gaat vertellen over de markt. Het moet niet gekker worden.

Ga met je IR in de mijnen werken voor een paar jaar en kom met €150.000 terug als je geld zo belangrijk vind. niet zo zeiken.

Bevestiging van mijn beeld. Alleen maar kijken naar je vrienden en wat zij verdienen, treurig. Je kijkt ook de hele tijd uit het raam welke auto de buurman heeft?

Ik ben het er wel mee eens dat je niet constant deprimerend moet doen. Over geld ben ik het niet eens. Meer geld betekend een rianter leven. Niet focussen op een hoger doel betekend vaak dat je blijft hangen of het 'wel goed vind'. Het is maar net wat je wilt, beide zijn imo niet erg, je hebt op alle plekken mensen nodig. Mensen die het niet kunnen verkroppen dat ze weinig verdienen zullen actie moeten ondernemen, ook al gaat het mogelijk eerst vijf keer fout. Zonder actie geen vooruitgang, maar dan moet je imo ook niet zeiken.

Wat een ontzettende bullshit post. Echt waar. Techniek is bakken geld mee te verdienen. Je moet alleen zorgen dat je niet weggemoffeld wordt op 1 of andere r&d afdeling. Je moet zelf beetje commercieel inzicht hebben en jezelf verkopen. Dat jij dat blijkbaar niet kan is je eigen gebrek. Commerciele hbo'ers zijn er in bosjes, wat kunnen ze nou werkelijk?

En mensen die WTB studeren. Geen angst. Ik heb het ook gedaan op hts en daarna heb ik op tu een vervolgopleiding gedaan (geen wtb). Toen ik mijn cv op monsterboard had gezet heb ik in no time aanboden gekregen voor een wtb functie die niet op twee handen te tellen waren. Je hoeft je echt geen zorgen te maken, werk zat.

Maar ik zie ook genoeg technici op mijn werk die gewoon niet assertief zijn en geen risico's durven/willen nemen. Als jij dan gewoon beetje je normale werk doet zal je geen snelle salaris stappen maken. Wanneer je echter laat zien dat je gedreven bent en een beetje kan lullen dan kan je, met je technische achtergrond, erg snel gaan. Er is bv binnen ons bedrijf enorme behoefte aan goede technische kennis. Als je dan ook nog commercieel bent kan je snel stijgen.

Waar studeer je eigenlijk informatica GetXXL?

UvA ofzo.

Ofzo :p
Je doet je meeste kennis wel daar op of leer je het meeste zelf en zit je daar dus eigenlijk voor het 'papiertje'/'de titel' (moet t eigenlijk niet zo nemen) (lijkt me niet want de vakken die je hebt volgens het lijstje leggen denk ik meer uit dan wat je zelf aan kennis kunt vinden?)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een 15-jarige die ons wat gaat vertellen over de markt. Het moet niet gekker worden.

ik weet er ook niet veel vanaf maar ts zegt toch zelf dat hij genoeg sollicitaties heeft gehad? dan hoef je echt geen wizard te zijn om op te maken dat hij iets fout doet aangezien er genoeg opties zijn

Ofzo :p
Je doet je meeste kennis wel daar op of leer je het meeste zelf en zit je daar dus eigenlijk voor het 'papiertje'/'de titel' (moet t eigenlijk niet zo nemen) (lijkt me niet want de vakken die je hebt volgens het lijstje leggen denk ik meer uit dan wat je zelf aan kennis kunt vinden?)

Uiteindelijk moet je toch alles zelf leren :P

Nee, maar het meeste weet ik van de uni, in de zin van dat je door je curriculum erop wordt gewezen wat je 'hoort' te weten als wo informaticus zijnde, dus dat leer je dan.

Maar het gehele webdevelopment gebeuren heb ik niet op de uni gedoceerd gekregen (slechts heel beperkt, en was ruby on rails destijds, waar ik sowieso nauwelijks mee werk). Maar de manier van denken, en de programmeer ervaring die je opdoet helpen mij wel grotendeels hiermee.

Ik moet wel bekennen dat ik het momenteel eigenlijk doe voor het papiertje.

Uiteindelijk moet je toch alles zelf leren :P

Nee, maar het meeste weet ik van de uni, in de zin van dat je door je curriculum erop wordt gewezen wat je 'hoort' te weten als wo informaticus zijnde, dus dat leer je dan.

Maar het gehele webdevelopment gebeuren heb ik niet op de uni gedoceerd gekregen (slechts heel beperkt, en was ruby on rails destijds, waar ik sowieso nauwelijks mee werk). Maar de manier van denken, en de programmeer ervaring die je opdoet helpen mij wel grotendeels hiermee.

Ik moet wel bekennen dat ik het momenteel eigenlijk doe voor het papiertje.

Maar hoe kom je bijv aan webdevelopment projecten? Heb je wel s horen zeggen dat 'ze' (?) al gauw om zijn nadat je verteld hebt dat je informatica studeert aan de uni.

Terug
Naar boven