Fitness Seller

tips voor dit schema?

Thome

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
64kg
Hallo, Ik heb net van mijn instructeur een nieuw schema gekregen
Graag zou ik alle tips willen ontvangen die jullie hebben op wat voor gebied dan ook, het schema zelf, voeding ect.

Verdere informatie, 18j oud, 1.82, 64kg op het moment.
Doel -> spier massa krijgen + aantal kilo aankomen.
Ik train al langer dan 3 jaar, maar ik heb het nooit echt doorgezet om frequent te trainen, er kwam wel eens wat tussen en je weet waarschijnlijk wel hoe dat gaat.
IK HEB DE AFGELOPEN JAREN EEN GOEDE START GEMAAKT EN HEB TECHNIEK GOED ONDER CONTROLE DAAR BEN IK MEE GEHOLPEN (omdat sommige denken dat ik nieuw aankom en meteen met dit schema begin, wat NIET het geval is.)
sinds kort heb ik me eigen er volledig 100% voor ingezet en dat blijft ook zo.

-Mijn nieuwe Schema ( 7 dagen per week)-

Maandag
Benen
Leg press of kniebuigen 10-8-8x
Leg extension + leg curl om en om. 8-6-6x
Kuiten zitten 8x + legpress 2 benig 12x

Triceps
tricep pull down 12-8-8x
French press E-Z stand half 8-6-6x + hele 8-6-6x
Dippen 'rek' 2x 10+ gew.

Dinsdag
Schouders
flyes 'pulley' zijwaarts 8x / front 8x / achter 8x }2x
dumbbell press of militairy press 5x-5x-5x
upright rowing 3x- 8x

Rug
pull down breed -voor of achter- 10-8-6x
pull down triangel 10-8-6x
eenarmig cable rowing 7-7-7x per armliggend rowing 10-8-6x + hyperextension10-10-10x evt. gew.

Woensdag
Borst
Bankdrukken 8-5-5-5x
flyes 45gr 8x + dumbbell dr. 45gr 8x
flyes vlak 3x 8x

Biceps
hammer curl (dumbbells) 15-10-6-6x per arm Of preacher curl ez stang
concentration curl 3x 8x per arm

Donderdag
Benen
Legpress of kniebuien 10-8-8xlunges of step up 3x 8x per been
Keystone deadlift 3x 8x
kuiten 'rek' 15-15-10-10-6-6x
+kuiten legpress 15-15-10-10-8-8x

Vrijdag
Schouders
flyes -zijwaarts dumbbell 8x
-front dumbbell 8x' {x3
-bent over dumbbell 8x
Militairy press 8-6-6x + dumbbell press 8-6-6x

Triceps
french press EZ stang 15-8-6-6x
bankdr. smal 8-6-6x
Eenarmig cable fr. pr. 3x 8x per arm of tricep pull down 3x 8x

Zaterdag
rug
pull down breed voor 15-10-8-6-6x
pull down breed achter 3x 8x Of optr. 'triangel'
bent over rowing 15-10-8-6x
eenarmig cable rowing 3x 8x per arm
Liggend rowing breed 3x 8x

Zondag

Borst

Bankdrukken 45gr. 8x-5x-5x-5x

Flyes vlak 6x-6x-6x
Bankdrukken 8x-6x-6x (flyes + bankdrukken = superset)

Biceps
Preacher curl E-Z stand 10-8-6-6x
Incline curl half 4x per arm+ hele (superset) 8x per arm 3x

Laatst bewerkt:
Tip:"http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/boek-starting-strength-231697/

Gooi je schema in de prullenbak en begin bij de basis. Ik heb de afgelopen jaren ook wat lopen klooien. splitschema's etc etc maar met isolatie oefeningen zal je geen bruikbare kracht opbouwen.

In augustus ben ik met Stronglifts begonnen en ondertussen me verdiept in Starting Strength en dáar zit je basis. Als je de squat, deadlift bench en andere compound oefeningen technisch onder de knie hebt ga je gigantisch vooruit in kracht. En met kracht komt je massa :)

edit: en zie net dat je élke dag traint. óf je gebruikt anabolen of je gaat jezelf naar de filistijnen helpen. Wanneer ga je je lichaam zijn hersteltijd geven?

• Topic Starter Topic Starter
technisch onder de knie hebben is geen probleem. dat heb ik nu, mijn trainer was bondscoach nl kampioen speerwerpen en heeft er heel veel verstand van, ik wou gewoon de mening van wat andere mensen horen

je traint inderdaad teveel.. je kan eigenwijs blijven doen heb ik ook een tijdje gedaan.. resultaat is dan ook niet wat je ervan verwacht..

Begin eerst is met een rippetoe schema zoals hierboven staan aangegeven..

Ik snap jullie reacties maar dat heb ik misschien niet duidelijk vermeld, ik heb die periode gehad, ik heb techniek getrained ,ik train langer dan 3 jaar, het gaat ook aardig, en nu ben ik met dit schema bezig, resultaat is al redelijk maar ik wou alleen advies op gebied van voeding en misschien ervaren mensen tips hebben.
De wijze van training heb ik me zelf al afgevraagd 3 jaar geleden, en ik ken de mensen die daar trainen ook persoonlijk en de resultaten bij hun zijn eigenlijk gewoon perfect

Ik snap jullie reacties maar dat heb ik misschien niet duidelijk vermeld, ik heb die periode gehad, ik heb techniek getrained ,ik train langer dan 3 jaar, het gaat ook aardig, en nu ben ik met dit schema bezig, resultaat is al redelijk maar ik wou alleen advies op gebied van voeding en misschien ervaren mensen tips hebben.
De wijze van training heb ik me zelf al afgevraagd 3 jaar geleden, en ik ken de mensen die daar trainen ook persoonlijk en de resultaten bij hun zijn eigenlijk gewoon perfect

Een paar vraagjes

Hoelang duurt zo'n dagschema ?
Hoeveel rust tussen de oefeningen??
Train je alleen?

Als jij je goed voelt bij deze training zou ik mij daar een tijdje aan houden,
ikzelf vindt het ook veel te veel qua trainingsdagen , niet qua aantal oefeningen

Het is juist uitgesplitst een beetje, maar wel in de juiste delen,
zo een dag schema is te doen in 45 min, ik train alleen, en alleen als ik alle ruimte hebt.
Als ik veel last krijg van spieren, dan schroef ik het ook omlaag naar 4-5 dagen, maar zo lang het goed ga en ik geen last heb..

Terug
Naar boven