MuscleMeat

Tips voor rug.

MeneerBeer

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
95kg
Ik train nu iets meer dan een jaar.
Alleen ik merk dat mijn rug wat achterloopt. Het lukt me niet echt om dit recht te trekken.
Met bankdrukken zit ik nu op 107.5 kg waarmee ik 5 x 5 mee haal. Hier zit ik nu mee vast. Volgens mij omdat mij rug achter loopt. Military press zit op 62.5 kg ook 5 x 5, hier zit nog wel wat progressie in. Nu kom ik bij mijn bent over row waar ik met moeite de 5 x 5 haal op 80 kg. Het lukt me gewoon niet om er sterker mee te worden. Zover ik weet is de techniek die ik gebruik prima. Heb ook advies gevraagd aan de personal trainers die bij mij in de sportschool rond lopen maar daar kwam ik ook niet verder mee.

Mijn rug routine is als volgt:
Deadlifts 3 x 5
bent over row 5 x 5
weighted pull ups 3 x 10
lat pull down 3 x 10

Dit doe ik 1x per week.
Afhankelijk van hoeveel tijd ik heb doe ik er soms ook nog traps bij.
Dat is dan meestal:
Barbell shrug 3 x 10
dumbbell shrug 3 x 10
face pull 3 x 10

Is er iets wat ik erbij kan doen of kan veranderen om weer progressie te boeken?
btw een deload heb ik ook al geprobeerd.

Misschien Pulley's doen? Knijpen als een gek met je rug. Gaat je deadlift wel omhoog? Misschien ligt het probleem dan wel bij je armen i.p.v. je rug

• Topic Starter Topic Starter
Jep deadlift gaat nog wel omhoog. Zit met deadlift nu op 112.5kg.
Het kan best dat mijn armen wat achter lopen. Als ik mijn arm span zie ik dat mijn bicep ook nog wat achterloopt.
Ik probeer vanaf het begin al even veel push als pull oefeningen te doen alleen het lijkt niet echt te baten.
Wat zijn pulley's precies?

Ik zou altijd wat meer pull oefeningen doen, ook beter voor je houding

107.5kg bench en deadlift op de 112.5? huh??? Die bench is echt heel hoog voor een jaar trainen maar je DL idd nogal heel erg laag....

Misschien een keer tijdje lichter trainen en reps verhogen en echt heel gecontroleerd trainen. Probeer ik nu ook te doen en voel m'n rug nu ook veel meer (ook spierpijn in mn rug nu regelmatig, wat ik eerst bijna nooit had)

107.5kg bench en deadlift op de 112.5? huh??? Die bench is echt heel hoog voor een jaar trainen maar je DL idd nogal heel erg laag....

Misschien een keer tijdje lichter trainen en reps verhogen en echt heel gecontroleerd trainen. Probeer ik nu ook te doen en voel m'n rug nu ook veel meer (ook spierpijn in mn rug nu regelmatig, wat ik eerst bijna nooit had)

Naja hoog voor een jaar.. Ben begonnen met stronglifts elke 2 weken ga je 7.5 kilo omhoog.
Dat gaat opzich best wel rap. Het is belangrijk om goed en veel te eten en veel op techniek te letten. Dan gaat het allemaal vrij snel vooral in het begin. Ik train altijd heel gecontroleerd. Ik wil totale controle hebben over het gewicht en de beweging. Met de bent over row op 80 lukt dat net. Maar als ik hoger ga merk ik dat het er onder lijdt. Een maatje van mij zei dat je bent over row eigenlijk ook hoger of minimaal even hoog hoort te zijn als je press.. Als je het zo bekijkt loop ik echt kei ver achter. Ma Ik zat ook te denken om met creatine te beginnen, zou dit kunnen werken en net de edge geven om mijn bent over row omhoog te werken? Of misschien een extra rug training in de week?

schema is wel goed hoor.van mij lijkt er op^
deadlift
weighted pull ups
T bar row
bent over row
optrekken handpalmen naar binnen(snap je?)
pull down met de koord voor 7s

Vind je deadlift erg laag voor je lichaamsgewicht, bench is wel goed..!

Zou meer pulloefeningen doen, of meer setjes pullups.
Tbars zijn ook een goede oefening om rug te ontwikkelen

Naja hoog voor een jaar.. Ben begonnen met stronglifts elke 2 weken ga je 7.5 kilo omhoog.
Dat gaat opzich best wel rap. Het is belangrijk om goed en veel te eten en veel op techniek te letten. Dan gaat het allemaal vrij snel vooral in het begin. Ik train altijd heel gecontroleerd. Ik wil totale controle hebben over het gewicht en de beweging. Met de bent over row op 80 lukt dat net. Maar als ik hoger ga merk ik dat het er onder lijdt. Een maatje van mij zei dat je bent over row eigenlijk ook hoger of minimaal even hoog hoort te zijn als je press.. Als je het zo bekijkt loop ik echt kei ver achter. Ma Ik zat ook te denken om met creatine te beginnen, zou dit kunnen werken en net de edge geven om mijn bent over row omhoog te werken? Of misschien een extra rug training in de week?

Vind het toch best hoog hoor! Een maat van me die 3 jaar traind zit net over de 100.
Ik train nu ook +- een jaar en mn bench zit op 77.5x ong (al is mn chest wel mn zwakke plek) Mn deadlift heb ik op 150x5 en rows volgens mij 90x5 (not sure, ik pak die vaak lichter met meer reps) Nja misschien ben je gewoon blessed met goede chest en overcompenseer je daarmee met je rug :P
Maar als je stronglifts gedaan hebt zou je DL toch ook wel hoger moeten zitten? Techniek niet goed maybe?

Vind het toch best hoog hoor! Een maat van me die 3 jaar traind zit net over de 100.
Ik train nu ook +- een jaar en mn bench zit op 77.5x ong (al is mn chest wel mn zwakke plek) Mn deadlift heb ik op 150x5 en rows volgens mij 90x5 (not sure, ik pak die vaak lichter met meer reps) Nja misschien ben je gewoon blessed met goede chest en overcompenseer je daarmee met je rug :P
Maar als je stronglifts gedaan hebt zou je DL toch ook wel hoger moeten zitten? Techniek niet goed maybe?

Met de DL ben ik al een paar keer vast te komen zitten. Bench zit ik voor het eerst vast.
Ik merk wel echt dat het pushen me een stuk makkelijker afgaat in het algemeen.
Iedereen heeft zo zijn sterke en zwakke punten. Techniek is goed volgens de trainers in mijn sportschool goed. Misschien toch maar weer een stapje terug nemen en weer langzaam omhoog werken. Zal 15 procent zakken met gewicht goed zijn? Ik neem trouwens ook de tips en de genoemde oefeningen mee. Hopelijk werkt het. ;)

Terug
Naar boven