Fitness Seller

Tips?

skinnyguyy

Novice
Waardering
0
Lengte
1m62
Massa
46kg
Hallo,
Ik ben 15 jaar 1m62 en ik weeg 46 kilo dus echt heel mager ik eet niet echt veel moet ik wel toegeven ik wil beginnen met fitness voor wat breder te worden en er wat gezonder uit te zien. Maar wat ik me afvroeg is dus of ik beter niet kan wachten tot ik een gezond gewicht heb bereikt en dan te gaan fitnessen? En maakt het eigenlijk uit wat ik eet om bij te komen? En als ik zou beginnen met kracht training heeft dit effect op mijn groei? Ik ben maar 1m62 en ben eind juli al 16 mijn geschatte lengte is tussen de meter 68-72 wat al vrij klein is dus mijn groei belemmeren is absoluut het laatste wat ik wil...

Alvast hartelijk bedankt voor het lezen!

Zal eens beginnen met je voeding anders raak je nooit op gewicht.

Zijn er genoeg hier die mager zijn geweest, tot me 20e woog ik ook nog geen 60kg.

Je moet natuurlijk wel genoeg eten om aan te komen.
Als jij zegt dat je 'niet echt veel eet', kunnen wij daar geen voorstelling van maken.
Geef eens een overzicht van wat je gemiddeld op een dag eet.

Als vuistregel in ieder geval: Kom je niet aan, meer eten.

En als ik zou beginnen met kracht training heeft dit effect op mijn groei? Ik ben maar 1m62 en ben eind juli al 16 mijn geschatte lengte is tussen de meter 68-72 wat al vrij klein is dus mijn groei belemmeren is absoluut het laatste wat ik wil... Alvast hartelijk bedankt voor het lezen!
Nee, krachttraining heeft geen negatieve invloed op je lengtegroei. Slecht en/of te weinig eten kan daar wel een negatieve invloed op hebben, dus als je fanatiek krachttraining gaat doen, waarbij je dus meer energie nodig hebt, zul je beslist naar je voeding moeten kijken!

je denkt al gauw dat je veel eet, maar als je dan eenmaal gaat uitrekenen hoeveel het is blijkt het niet veel te zijn.
Het kan idd zo zijn dat je metabolisme snel is waardoor je moeilijker aankomt, maar goed iedereen kan aankomen als je gewoon genoeg eet.

Als ik jou was zou ik gewoon volle bak gaan eten en goed gaan trainen.
Hou dit een paar jaar vol en je hebt precies wat je wil.

Krijg je niet makkelijk eten weg, doe dan bijvoorbeeld ochtends bij je wheyshake wat gemalen haver en rijst.
Ongemerkt drink je zo een hoop voedsel weg.
Tot mijn 17e was ik ook schraal, toen een jaartje gesport, kwam er verandering. Begonnen met rijlessen, en die retedure sportschool was niet meer te betalen, dus gestopt.
Inmiddels kost een sportschool bijna niets meer maandelijks, er is een hoop veranderd afgelopen 13 jaar.
Toen was ik ondertussen ook begonnen met werken, ik doe lichamelijk werk, je krijgt dan ook meer honger, krijg je ook met trainen. Ondertussen groei je dan ook zeker meer. Werken is ook een lichamelijke workout bij ons.
Nu inmiddels ook gaan trainen, als je fotos terug ziet van 15 jaar geleden, kon ik mij dat niet voorstellen die dunne armen.

Jongen, er is altijd hoop. Goed eten en gewoon beginnen met trainen. Letten op de voeding, bier met mate drinken, aan je eiwitten denken en herstel. en pre workout en dergelijke heb je nog niet nodig, zoveel energie die je nu hebt zal je nooit meer krijgen met jouw leeftijd.

• Topic Starter Topic Starter
Je moet natuurlijk wel genoeg eten om aan te komen.
Als jij zegt dat je 'niet echt veel eet', kunnen wij daar geen voorstelling van maken.
Geef eens een overzicht van wat je gemiddeld op een dag eet.

Als vuistregel in ieder geval: Kom je niet aan, meer eten.

'S middags broodje 's avonds wat de pot schaft en dat is het..

probeer langzaam je eten op te voeren.

Dus probeer te ontbijten. Lukt dat niet met brood probeer dan eerst een bak yoghurt of kwark.
Later kan je er wat havermout oid doorheen doen.
Smiddags maak van dat ene broodje 2 broodjes.

Die dit een paar dagen en ga dan bij je ontbijt havermout toevoegen. Muesli kan ook.
Probeer smiddags bij je lunch een boterham meer te nemen zodat je er 3 neemt. Tussendoor kan je melk/chocomelk oid drinken.

Zo kan je het langzaam opvoeren. Het zal niet mogelijk zijn in ene heel veel te gaan eten maar pak het stap voor stap aan.

'S middags broodje 's avonds wat de pot schaft en dat is het..

Dat wordt meer eten dus... Veel meer.
Maar zoals Marina zegt, niet onverstandig om dit langzaam uit te breiden.
Persoonlijk zou ik beginnen om een ontbijt in te lassen. Denk hierbij aan 2 boterhammen met kipfilet en pindakaas en een beker volle melk.
Broodje (of 2 boterhammen) als lunch. Pindakaas en kipfilet erop, beker volle melk erbij.
Avondeten wat de pot schaft (probeer hier flink wat op te scheppen).
Later op de avond nog eens 2 boterhammen met kipfilet en pindakaas + een beker volle melk.

Op die manier heb je in ieder geval wat structuur qua maaltijden. Vervolgens is het belangrijk wat betere voedingsmiddelen te kiezen (brood is niet fantastisch als je het mij vraag, maar kan er mee door) en wat meer calorieën op te voeren.

Terug
Naar boven