XXL Nutrition

Toename in cm buik/heupen als ik kcal verhoog tot basisbehoefte! wat te doen?

Ja maar het verschil tussen jou en mij is dat jij aan het bulken bent en ik simpelweg op basisbehoefte probeer te eten. Dit wil zeggen dat als ik zou gaan willen bulken ik daar nog is +200 tot +500 kcal bij moet doen. Echter heb ik dus al de toename in centimeters bij buik/heupen als ik op 2900kcal zit. Dit wat dus 300kcal onder mijn basisbehoefte van 3200 is (volgens berekeningen) op het moment doe ik 3000-3200 kcal en zal is kijken hoe dat gaat.

ook is er een verschil van begin punt. Ik lees dat jij zegt "had zieke abs" maar als je startpunt al 17% is dan kun je minder makkelijk zeggen van: "die paar centimers bij buik is niet zo erg" aangezien ik dus al een buikje/heupen heb.

Jij bent ook aan het bulken!!!!! Als je behoorlijk vet aan het aanzetten bent rond je middel eet je meer als je nodig hebt! Nogmaals, kijk wat minder naar die cijfers en kijk naar je lichaam. Als je op onderhoud zou eten, zou je buik ook niet groter worden.

---------- Toegevoegd om 19:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:03 ----------

Of je lichaam is voorgeprogrammeerd om eerder vet weg te zetten.
Uit studies blijkt bijvoorbeeld dat als je moeder net iets weinig eet terwijl ze zwanger is, dat het kind voorgeprogrammeerd wordt om te leven in omstandigheden waar weinig voedsel is. Dwz: eerder reserves aanleggen in de vorm van vet om je overlevingskansen te vergroten. Prachtig spul die hersenen ;)

• Topic Starter Topic Starter
-

Laatst bewerkt:
Tja als je de logische beredenering 'je buik wordt dikker omdat je teveel calorieën naar binnen werkt' niet wilt accepteren, dan weet ik het ook niet meer.
Succes! ;)

Verhoog je trainingsfrequentie en verlaag je vetten.

-

Laatst bewerkt:
Probeer dan een ander schema of las low intensity cardio in op je 'rustdagen'. Vetten omlaag omdat je vet aanzet, 1gr per kg lichaamsgewicht is voldoende. Hoef je ook niet aan je carbs te komen en er zijn bepaalde schools of thought die zeggen dat als je actief bent (en in kcal surplus) dat het vet die je mogelijk aankomt van je dietary fat komt.

Het is nergens bewezen dat een grof overschat aan calorieën zorgt voor meer toename in spiermassa van naturals tov naturals die ongeveer onderhoud eten.

Als je vet aankomt op dat aantal kcal wil dat gewoon zeggen dat je al boven je basis verbruik zit (inclusief wat je nodig hebt om massa aan te zetten).

Calorieën verlagen en harder trainen. Meer geduld hebben.

Of ga on.

-

Laatst bewerkt:
je buik die groter wordt, is omdat er meer eten in zit dus het wordt natuurlijk groter in cm, maar wat jij had had ik ook,
Ik at ook maar 1200 per dag, nadat ik begon 2300 te eten kwam ik eerste maand flink aan het voelde eng aan, dus ik bleef op die behoefte. Ik dacht ik zit te hoog maar ik bleef op 2300 te zitten en opeens ging me gewicht weer naar beneden je lichaam moet er denk ik eerst even aan wennen

met dietary fat bedoelen ze de vetten boven de 1g per kg lichaamsgewicht?
met upper/lower zit op het moment in mijn 7e week. Blijf dit totaal 8 weken doen en dan ga ik waarschijnlijk een 5dagen split schema doen
om te kijken hoe mijn lichaam daarop reageert.

haha ja is altijd verleidelijk om te denken: oow dan ga ik wel on. maar ik heb een figuur van "Do you even lift?" dus moet sowieso eerst een goede basis/tot mijn natural limiet komen voordat ik dit ook maar zou kunnen overwegen.. :) Elke berekening die ik doe zegt dat ik hoger in kcal moet gaan zitten vandaar dat ik me afvroeg of het toename in cm niet komt omdat ik van een lager kcal afkom en mijn lichaam moet 'wennen' of iets dergelijks. Op het moment zit ik dus op 3000-3200 zal dit een weekje aanhouden en dan meten of ik centimers aankom bij buik/heupen. Ik train hard! maar helaas is dat niet het enige wil je resultaten behalen moet je voeding op orde zijn.

ow shit dus daarom heb ik de heletijd diaree..............

nee grapje, ik neem lactose vrije whey ;)

Berekeningen zeggen niks. Calorisch verbruik is van ontzettend veel factoren afhankelijk; stofwisseling, hormonen, vvm, etc etc.

Als je snel vet aankomt zit je gewoon te hoog in calorieën!

Je kan als natural ook niet steady een kg lean massa aanzetten per maand. Anders zou iedereen wel 100kg zijn op 8% na een aantal jaar.

Buikomtrek is een goede indicator van vet bijkomen/teveel vocht vasthouden. Meet dit nuchter en zorg gewoon dat je niet al teveel hierin aankomt.

Als je in een cut zit, en dus vet massa kwijt raakt, denkt je lichaam dat je aan het "verhongeren" bent. zodra je weer meer gaat eten gaat je lichaam dus uit voorzorgsmaatregel extra veel vet op slaan om te kunnen overleven.
ook is het zo als je minder eet dat je basaal metabolisme omlaag gaat, dit betekend dus dat je minder calorieën verbrand in rust. zodra je weer meer gaat eten kom je in het begin dus sneller aan totdat je lichaam zich hier weer op aan past.

Wat ik dus wil zeggen is, wees niet bang om aan te komen, je lichaam moet gewoon wennen aan de hoeveelheid die je eet. als je continu van bulk naar cut switcht, raakt je lichaam alleen maar van slag.

met dietary fat bedoelen ze de vetten boven de 1g per kg lichaamsgewicht?
met upper/lower zit op het moment in mijn 7e week. Blijf dit totaal 8 weken doen en dan ga ik waarschijnlijk een 5dagen split schema doen
om te kijken hoe mijn lichaam daarop reageert.

haha ja is altijd verleidelijk om te denken: oow dan ga ik wel on. maar ik heb een figuur van "Do you even lift?" dus moet sowieso eerst een goede basis/tot mijn natural limiet komen voordat ik dit ook maar zou kunnen overwegen.. :) Elke berekening die ik doe zegt dat ik hoger in kcal moet gaan zitten vandaar dat ik me afvroeg of het toename in cm niet komt omdat ik van een lager kcal afkom en mijn lichaam moet 'wennen' of iets dergelijks. Op het moment zit ik dus op 3000-3200 zal dit een weekje aanhouden en dan meten of ik centimers aankom bij buik/heupen. Ik train hard! maar helaas is dat niet het enige wil je resultaten behalen moet je voeding op orde zijn.

ow shit dus daarom heb ik de heletijd diaree..............

nee grapje, ik neem lactose vrije whey ;)

Bestaat dat ook al? Amai :D

Terug
Naar boven