XXL Nutrition

Toestellen vs losse gewichten

"Basic Fit Ladies Only" Dat klinkt als een katabole toestand.

• Topic Starter Topic Starter
Ik had dus een schema gevonden voor beginnende vrouwen waar de oefeningen zowel met als zonder toestellen gedaan kunnen worden. Ik was ze nu begonnen met de toestellen, dus dit houd ik dan ook een paar weken vol, zo constant gaan veranderen lijkt me ook niet goed. Nog 2 weken dit en dan zitten de 4 weken erop. Intussen check ik YT en sites en oefen ik de bewegingen thuis, weliswaar zonder gewichten (of met een fles water om wat weerstand te hebben in de beweging): 't gaat me nu om het correct uitvoeren, hoe moeten die ellebogen / knieën / rug zijn.

Ik heb wel een volgend schema gevonden (op de site van Basic Fit dan nog!) waarbij je zowel toestellen als losse gewichten nodig hebt. Fin ja, seated row ('k heb het gevonden in de fitness!) en lateral pulldown is dan met een toestel ;)

Lekker bezig geweest dus! Netjes!

• Topic Starter Topic Starter
Absoluut ;)

De eerste 2 weken (voor ik hier postte) zette ik alles op lichte gewichten en deed ik vooral cardio, om mijn lichaam wat te laten wennen. De voorbije 2 weken minder cardio, en vooraf de KT op hogere gewichten: spierpijn!!! Elke keer probeer ik toch nog een repje meer of een gewichtje hoger. Met de toestellen is dat natuurlijk meteen 5 of 10 kg meer dus veel reps haal ik daar dan nog niet uit. 'k Zet meteen ook alles in een app, zodat ik de volgende keer weet waar ik kan beginnen (ipv eerst 5kg proberen, oké die lukt, dan 10kg, lukt ook, 15kg, ahaaaa, dit is'm!) ;) Zo zie ik ook "vooruitgang", da's gene vette op 2 weken natuurlijk.

Terug
Naar boven