MuscleMeat

Tonijn

ParaDot zei:
Hier heb ik nog een vraagje over: Hoe krijg je dat spul in godsnaam door je strot heen? Ik heb het op brood gedaan maar dat is veeel te klef ik heb het overal mee gemengt wat ik kon vinden maar ik doe er echt een kwartier over om een bakje leeg te eten... Hoe maak je dat spul nu lekker?

oh man you'r just like me :D

• Topic Starter Topic Starter
Op brood vind ik het zelf ook absoluut niet te eten, reden ?? geen i.d. Vaak is het spul ook vochtig (zelfs na het uitlekken) en dat is niet echt fijn op je brood. Bovendien eet het makkelijker weg zo uit blik (eerst in bakje gooien).
Perfect voor in de middag ;). goed voor de eiwitten.

Jesus, wat sta je nou te mekkeren over smaak het gaat erom wat er voor voedingssstoffen in zitten!! En tonijn is gewoon goed eiwit-voedsel. Gooi er wat saus bij en zeur niet zo maar eet het naar binnen met brood of weet ik wat je lekker vind!!

groeten Lex :)

De olie die in een blikje tonijn in olie zit is waarschijnlijk zonnebloemolie op zijn best. Maar wellicht ook slaolie. T'is n ieder geval plantaardige olie, maar of dat automatisch betekent dat die olie goed voor je is ? (ook afhankelijk van wat ze er mee gedaan hebben... koudgeperset olie is weer stukken beter dan als de olie verhit is geweest). Ik ga er van uit dat ze de goedkoopste olie nemen die ze kunnen vinden en dat dat hoogstwaarschijnlijk niet de gezondste is (zou een unikum zijn).

haal tonijn op water basis van john west per 100gr 27,5 gr eiwitten
breng magere melk aan de kook voeg gesnede dille kappertjes knoflook
peper zout toe dik het geheel aan met magere kaas voeg de tonijn uitgelekt toe en eet het geheel op met een beetje pasta of een bruin pistoletje te veel werk maak een voorraad zeker 4 dagen goed in koeling groeten de kok met c**k

dat klinkt als een lekkere meal tijger :)

beke dressing, ketchup en lepelke lijnzaadolie derover, smaakpapillen op nul en binnengooien :D .

gewoon uit blikje naar binnen werken als t nodig is. met rijst eet ik t zo weg, met gebakken ei idem dito maar komt me onderhand ook de strot uit. maar desondanks perfecte eiwitbron dus gewoon naar binnen werken die zooi

vraag me af of er nog meer mensen (niet voor de eiwitten) die die blikjes naar binnen werken..t zal toch niet?

dandyman zei:
gewoon uit blikje naar binnen werken als t nodig is. met rijst eet ik t zo weg, met gebakken ei idem dito maar komt me onderhand ook de strot uit. maar desondanks perfecte eiwitbron dus gewoon naar binnen werken die zooi

vraag me af of er nog meer mensen (niet voor de eiwitten) die die blikjes naar binnen werken..t zal toch niet?

ik ken ze wel hoor... maar dan wel gemixed met mayo
voor op de toastjes

Gewoon zon blikje op brood pleuren en wat mayo erbij en t is echt wel te doen. Ik vind t zelfs lekker tegenwoordig.

Vraagje, waarom neem je tonijn met mayo ? tonijn is juist zo vet-arm... en dan gooi je er mayo bij (80% olie of zo) neem dan zalm zou ik zeggen, smaakt stukken beter en bevat goede vetzuren. (of sardientjes in tomatensaus... yummie)

Tonijn is meer iets voor de cut zou ik zeggen.

Terug
Naar boven