AndroidHealthClinic

Tonijnsalade by Peppermill

Peppermill

Cool Novice
Waardering
0
Een simpele en, in mijn ogen, lekkere tonijnsalade.

Ingredienten:
-Blikje tonijn (ik neem meestal tonijn in olie, maar water kan natuurlijk ook)
-Pot blokjes augurk
-Frites/slasaus
-Citroensap
-Verse peterselie
-Peper
-Zout

Bereiding:
-Giet het overtollige vocht uit het blikje en gooi de uitgelekte tonijn in een kom.
-Snij de peterselie en gooi die bij de tonijn.
-Een paar lepels frites/slasaus en een beetje citroensap erbij, doorroeren tot je een homogene mix hebt.
-2 Eetlepels augurkblokjes erbij doen.
-Op smaak brengen met zout en peper.

Deze salade is prima los te eten, maar ook erg lekker op bijvoorbeeld een pistoletje. Beetje sla, wat plakjes tomaat/komkommer.... niet verkeerd :)

Graag reacties en natuurlijk: Smakelijk eten!

Laatst bewerkt:
tonijn in water geniet voorkeur doordat daar veel minder vet in zit. maar je recept klinkt heerlijk en ga het zeker maken!

cheers

de moeite wel waard om eens te proberen:meal:

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben een vreselijke ectomorf, dus alle calorien zijn goed.... (bijna tenminste). Maar ik heb inderdaad het idee dat de echt BB's hier het liever op water eten. Maar bedankt voor jullie reacties.

ik neem altijd tonijn met olijfolie, zijn toch goede vetten???
denk dat de fritesaus minder goed is.
ga het wel proberen, lijkt me wel lekker.

MzzL

Klinkt lekker maar ik mis wat meer groenten. ;) frietsaus ? Dan neem je idd gewoon wat olijfolie...
Of een lekkere vinaigrette (ja daar heb je me weer met dat spul) :D

Om salade aan te maken heb je toch enig vet/eiwit nodig. Daarbij, ook verzadigd vet heeft voordelen voor mensen die spier willen aanzetten. Het verhoogt cholesterol en dat zorgt ervoor dat je meer testosteron maakt.... toch redelijk belangrijk voor spiergroei lijkt me. Natuurlijk kun je altijd je tonijn "droog" eten, maar aangezien deze pagina voor recepten is, lijkt het me toch fijn als het ook nog ergens naar smaakt. Bedenk: als je genoeg sport kun je best wat extra vetten binnen krijgen. En extra groenten? Zoals je kunt lezen in het recept kun je er prima extra groenten bij doen, maar veel mensen houden liever hun carbs en eiwitten gescheiden, zodat ze makkelijker de voedingswaarden kunnen berekenen. Ook is het op sommige momenten beter om juist GEEN langzame koolhydraten (zoals die in fruit en groente) te eten.

Laatst bewerkt:
voeg er nog wat gehakte gekookte eitjes bij yum

Jep Peppermill dat is waar, maar ja ik ben nog niet op dat punt , ik moet namelijk nog veel afvallen. Daarom dat ik hier altijd over vetarme recepten e.d. lig te lullen ;)

Maar doe dat ook om mezelf er aan te doen denken :)

Ach ja Wim81, dan snap ik het. Voor mij is juist het omgekeerde waar. Ik moet juist nog flink aankomen. Ik kan dus, bijna, alles naar binnen proppen.

Terug
Naar boven