AndroidHealthClinic

Top 3 Vlaamse/Nederlandse films

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Ik vond de reeks van Flodder wel lache en Turks fruit ook wel goed :)

Vlaamse films vallen me beetje tegen.

goed vond ik:

belgisch:

1) Dief
2) De witte van Zichem
3) Gold in mysterie vally (is een low-budget western-hippie film uit half jaren 80 waar ik zelf ook nog in meespeel als broekie(ik ben die indiaan op bromfiets die mee de postkoets van de Eindhoven express aanvalt en de blokken hash mee uitpakt)

Nederlands:
1) Ciske de rat
2) Naar de klote
3) Spetters

Laatst bewerkt door een moderator:
ken er niet zo heel veel maar
- dief was wel goed ja :-)
-costa ZEKER
-de witte van zichem ook ! (doet men aan men omaa'tje enken die goede oude tijd gelijk ze zeggen :))
-en ja NATUURLIJK ciske de rat (krijg toch allemaal de kleren val voor mijn part allemaal dood kheb geen zin om braaf te leren ......... :):):):)

Ciske de rat vind ik trouwens HEEL sterk, misschien wel in mijn internationale top-3 van alle films van het genre 'drama'

- costa
- flodder
- turks fruit

nederlandse films ken ik niet zo.

maar de meeste films van Jan Verheyen vind ik gewoon top!

Team Spirit staat bij mij dan ook als nummer 1, daarna komt waarschijnlijk Daens

van een derde Vlaamse film kan ik helemaal niet op de naam komen. maar 1 vd acteurs in Team Spirit (namelijk da krapul dat in de 'vijandige' ploeg speelt, speelt er ook in. het einde ken ik zeer goed. je ziet dan het personagel op zijn brommer stappen en wegrijden.
't is het verhaal van een jongen die feitelijk homo is en een andere tegenkomt en samen doen ze zowat allemaal onnozelheden, o.a. proberen ze een bankoverval te plegen, waarbij 1 vd 2 jongens gewond raakt en zelfs sterft denk ik. kent iemand die film?

verder in de lijst heb ik dan nog Hector en Coco Flanel :D (urbanus fan)

Originally posted by Spike

't is het verhaal van een jongen die feitelijk homo is en een andere tegenkomt en samen doen ze zowat allemaal onnozelheden, o.a. proberen ze een bankoverval te plegen, waarbij 1 vd 2 jongens gewond raakt en zelfs sterft denk ik. kent iemand die film?

verder in de lijst heb ik dan nog Hector en Coco Flanel :D (urbanus fan)

Hahaha, dat is "alles moet weg", spike, die was ik helemaal vergeten.
Die acteurs zijn Stanny Crets en Peter Van den Begin.
Is inderdaad een van de sterkere Belgische films!
(is trouwens naar boek van Tom Lannoye)

flodder echt het grappigste :D
vooral met die vent in de rolstoel:coolnana:

Originally posted by Sonic1
flodder echt het grappigste :D
vooral met die vent in de rolstoel

Als je dat al lollig vind moet je echt 'gold in mysterie valley' eens bekijken, alleen bestaan daar nog maar een stuk of 3 exemplaren op video van...

Laatst bewerkt door een moderator:
En laat die ouwe maar in de zon staan, kan die tenminste opdrogen:p
flodder uiteraard op 1 en dan wel deel1, vond de rest niet zo sterk als deel 1

en i moet Van God Los nog zien maar die lijkt me zeker de moeite waard. verder uiteraard Ciske en Schatjes was ook wel gaaf.

ohja , Amsterdamned en uiteraard De Lift..topper

Belgische films ken ik enkel Urbanus en die vond ik toch niet echt leuk

-De Johnsons (vond hem vroeger errug spannend)
-Turks fruit
-Flodder 1

vond schatjes en van god los ook vet, siske de rat natuurlijk ook!

Terug
Naar boven