AndroidHealthClinic

Totale energie behoefte berekenen

Drumpie

Dutch Bodybuilder
Waardering
2
Lengte
1m87
Massa
81kg
Hallo,

Ik heb de sticky gelezen over je standaard energiebehoefte uit te rekenen.

Maar nu wil ik mijn totale energie behoefte uit rekenen zodat ik kan beginnen om mijn voedingsschema op orde te krijgen.

Welke formules heb ik hier allemaal voor nodig.

Bedankt.

activiteitsfactor.
voor 3-5x in de week sporten is het *1.55

• Topic Starter Topic Starter
Oke ik ben 18, 93kg, 1.80 lang en kom uit op 2117.7 standaard en me totale energie behoefte volgens jou formule is 3282.4, klopt dit?

En ik wil vooral afvallen met massa maken.

Laatst bewerkt:
Oke ik ben 18, 93kg, 1.80 lang en kom uit op 2117.7 standaard en me totale energie behoefte volgens jou formule is 3282.4, klopt dit?

Dat zou wel kunnen kloppen...

Afvallen = kcal tekort
Massa kweken = kcal overschot
Lastig te combineren ;)

Als je beginner bent zou je kunnen eten op onderhoud, krachttraining gevolgd door cardio en voldoende eiwitten eten. Zo is het mij gelukt wat spiermassa op te bouwen en toch slanker te worden.

zou goed kunnen kloppen. Je moet of al best wel groot (gespierd) zijn, of je hebt toch wel flink wat vet, als je 1.80 bij 93kg bent.
Ik zou eerst even flink wat vet verliezen, kan waarschijnlijk zomaar 20kilo af. No offence voor de rest
Ga 500kcal onder je onderhoud zitten (onder die 3200 dus), houd dit een tijdje aan en kijk wat het doet, succes!

• Topic Starter Topic Starter
zou goed kunnen kloppen. Je moet of al best wel groot (gespierd) zijn, of je hebt toch wel flink wat vet, als je 1.80 bij 93kg bent.
Ik zou eerst even flink wat vet verliezen, kan waarschijnlijk zomaar 20kilo af. No offence voor de rest
Ga 500kcal onder je onderhoud zitten (onder die 3200 dus), houd dit een tijdje aan en kijk wat het doet, succes!

Oke bedankt, nu nog een voedingsschemamaken voor 2800 cal per dag.

Ik zat zelf aan zoiets te denken:

's morgens na wakker worden: Melk gemixt met brinta en whey
om de 3 uur brood met kaas/kipfilet en af en toe gekookt eitje
's avonds gekookte kip/vis met gekookte rijst (of veel groenten)
1.5 uur voor training whey
2 uur voor slapen magere kwark 150gram

en per dag drink ik sowieso standaard 1.5 tot 2 L water.

Verder vind ik wel lastig om een goed schema te maken voor rond de 2800 cal.

En ik lees bij de stickie over cutten dat ik beter vet kan verliezen dus niet onder aantal cal liggen maar ik moet me cal berekenen op VVM (vet vrije massa) hoe bereken ik zoiets?

Nu is het zo dat ik na 2 jaar luieren weer begin, maar is het verstandiger om te wachten met bijv XXL Energize of Lipo 6x als extra fatburner en meer energie of..?

Laatst bewerkt:
Fatburners niet gebruiken, gewoon hard trainen en op je eten letten.
Het schema wat je gemaakt heb is wel oke opzich. Paar dingetjes: Zet hoeveelheden overal bij (bv 75g rijst, 4boterammen, 100g groente, etc..) zodat je uit kan rekenen hoeveel kcal / kh / eiwit / vet je nou echt binnen krijgt. Als dat rond de 2800 zit, en je verhouding EKV ongeveer 30-50-20 is is het goed!
ik zou voor het slapen 500g nemen, avondeten is goed, gewoon kip/vis/mager rund met rijst/pasta/aardappel met groente.
sochtens wat fruit, ehh, whey meteen voor of meteen na je training.
check wat schema's in deze secties, krijg je beetje een idee
oh voedingswaarde kan je checken op bv voedingswaardetabel.nl ofzo ff googlen
succes!

Terug
Naar boven