XXL Nutrition

Touwspringen, wie doet het?

ik heb me ook een touw aangeschaft enkele weken terug, ik zal er volgende week eens mee beginnen.

Moet ik ook maar eens gaan doen , maarja wil nu zo min mogelijk cardio doen :P maar me conditie moet er wel goed genoeg voor zijn

Ik kan het beste touwspringen van heel dbb, geen idee als ik nu trots moet zijn of niet.

Touwspringn doe ik enkel als het buitn k*tweer is om te gaan lopen, wel zalige cardio

OT: ik heb het altijd al gedaan.
Wel opletten voor shin splints ;)
En best niet doen vlak na een maaltijd... Wordt lastig dan :D

Precies, ikzelf deed vroeger 15 min touwspringen, 5min rust, dan 20 touwspringen, 5min rust en afronden met nog eens 15min. Na enkele maanden stekende pijn aan men scheenbeen & rond de achillespees.

Sindsdien ga ik zwemmen.

Moraal vh verhaal: draag deftig schoeisel & spring op een zachte ondergrond :)

als cardio doe ik 30min

verbrand ik snel al 560kalorieen mee

als ik echt cut doe ik sessies van 45 of 60 min naargelang de andere activiteiten die dag

Je kan net zo goed zonder zo'n touw wat staan te springen. Dan heb je ook geen ritme nodig :p

Precies, ikzelf deed vroeger 15 min touwspringen, 5min rust, dan 20 touwspringen, 5min rust en afronden met nog eens 15min. Na enkele maanden stekende pijn aan men scheenbeen & rond de achillespees.

Sindsdien ga ik zwemmen.

Moraal vh verhaal: draag deftig schoeisel & spring op een zachte ondergrond :)

denk niet echt dat dit door het touwspringen komt
of mss spring je niet op souplesse
ik doe in mijn cut 30 min per dag , met blote voeten op beton en heb er nooit last van gehad

denk niet echt dat dit door het touwspringen komt
of mss spring je niet op souplesse
ik doe in mijn cut 30 min per dag , met blote voeten op beton en heb er nooit last van gehad

Ik had vroeger al last gehad van shinsplint omdat ik hardlopen deed maar dat was intussen al een jaar geleden. Shinsplint leek volledig verdwenen, tot ik begon te touwspringen.

Wat bedoel je dan met souplesse? Goed veren op de voorkant van je voet? Ik denk niet dat het probleem kwam door mijn techniek, wel door de ondergrond. De ene persoon is er gevoeliger aan dan de andere denk ik :-)

Ik had vroeger al last gehad van shinsplint omdat ik hardlopen deed maar dat was intussen al een jaar geleden. Shinsplint leek volledig verdwenen, tot ik begon te touwspringen.

Wat bedoel je dan met souplesse? Goed veren op de voorkant van je voet? Ik denk niet dat het probleem kwam door mijn techniek, wel door de ondergrond. De ene persoon is er gevoeliger aan dan de andere denk ik :-)

met souplesse bedoel ik dat je gewoon het touw laat passeren
laag bij de gfrond blijven

feitelijk moet touwspringen een makkie zijn
30 min mag geen enkel probleem zijn

het is net als fietsen
iemand die op souplesse fietst kan kilometers fetsen zonder in ademnood te raken
als je op kracht fietst is het na een paar honderd meter gedaan

bij boksen gaat het hem dan ook niet alleen om de fysieke inspanning maar om de hand voet coordinatie die bij engelse box heel noodzakelijk is voor je jab

en idd bij hardlopen had ik ook altijd last van men schenen

ik spring 10 x 3min met 30 sec pauze ertussen moet zeggen gaat aardig

gvd dat filmpje :D

ik heb de conditie van een pot mayonaise, als ik ga touwtje springen soliciteer ik naar een hartstilstand.

Haha, de meeste bbuilders breken hun skelet als ze gaan touwtjespringen

eye of the tiger aan en springen maar,
doe meestal 1 nummer springen met verschillende snelheden, dan ff 30 sec rust en dan weer 1 nummer enz enz

Haha ik gebruik het ook als warming up voor KT, lekkere muziek aan en springen maar:cool:

met haar wil ik ook wel touwtje springen ;o)

nuja doe het niet maar denk dat ik er deze zomer eens mee ga beginnen :) deed het vroeger toen ik nog veel tennis speelde wel eens als opwarming.

bij kickboks training moeten we ook altijd touwtje springen, vind er zelf helemaal niks aan, ik ga liever op de spinner zitten ofzo

Ik ben er deze week mee begonnen.
Maar doe het als volgt op maandag en woensdag:
100x touwspringen, 10 burpees en 10 sit ups als circuit.
Na elk circuit 60-90sec rust. 5keer het circuit doorlopen.

Vies sterven hiervan, ik zuig ook in touwtjespringen trouwens, na 70keer lag ik al bijna plat:D
Conditie is dan ook niet echt top, maar komt wel verbetering in nu met men huidig schema :thumb:

ik zou fftjes doorwerken tot je die rust eruit kan gooien en wat is het nut van 10 sit ups?

Verder is touwtje springen erg leuk je kan leuke progressie boeken (ook gaat het er steeds beter uit zien). Touwspringen is trouwens ook erg goed voor uithoudingsvermogen in de kuiten en schouders!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven