AndroidHealthClinic

Tovenaar krijgt doodstraf in Saoedi-Arabië

Cools

Colossal Veteran
Elite Member
10.000 berichten
Waardering
2.952
RIAAD - Een Libanees die door een Saoedische rechtbank veroordeeld werd wegens 'tovenarij', zal waarschijnlijk deze week geëxecuteerd worden, bevestigt zijn advocate, May el-Khansa. Ze roept de Libanese autoriteiten en mensenrechtenorganisaties op om tussen te komen.

"Afgelopen nacht hebben we via twee niet-officiële bronnen vernomen dat Ali Sabat onthoofd zal worden binnen de 48 uren", aldus May el-Khansa in Beiroet. "Ik heb daarna contact opgenomen met de Libanese autoriteiten waaronder president Michel Sleimane en de ambassadeur van Libanon in Saoedi-Arabië, in de hoop dat ze actie ondernemen." Volgens de advocate zou Sabat bezoek hebben gekregen van iemand van de ambassade. "Het is uiterst belangrijk dat we het leven redden van deze persoon. Het gaat hier niet om een crimineel", aldus de advocate.

Mensenrechtenorganisatie Amnesty International verklaarde informatie te hebben gekregen waarin stond dat de executie voorzien is voor vandaag.

Zwarte magie
Ali Sabat werd in mei 2008 in Medina opgepakt terwijl hij in het bezit was van talismannen en geneeskrachtige planten. Volgens de lokale pers zou hij aan zwarte magie doen die hij zou aanwenden om koppels uit elkaar te drijven. De man werd in november 2009 veroordeeld tot de doodstraf.

Saoedi-Arabië kondigde in 2009 de lancering van een campagne aan om tovenarij in het koninkrijk tegen te gaan. In november 2007 werd een Egyptische apotheker nog onthoofd voor soortgelijke praktijken.

01/04/10 09u42

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenl...enaar-krijgt-doodstraf-in-Saoedi-Arabie.dhtml

Leuk om daar te wonen.

Zwarte magie
Ali Sabat werd in mei 2008 in Medina opgepakt terwijl hij in het bezit was van talismannen en geneeskrachtige planten. Volgens de lokale pers zou hij aan zwarte magie doen die hij zou aanwenden om koppels uit elkaar te drijven.
Waarom zou je dat willen doen :scratch:

• Topic Starter Topic Starter
Vraag ik me ook af.Hij zal zijn redenen wel hebbben:D

Echt middeleeuws daar

Yep ze staan wat achter in de evolutie.

lol

Ze hebben gewoon een Renaissance nodig, een verlichting...

Die lopen dus ruim 300 jaar achter op ons. Quasi middeleeuwse toestanden, hoe kan je dan verwachten dat je in die landen op korte termijn een beschaafde toestand gaat krijgen?

Kernbommen

Triest land.

Die lopen dus ruim 300 jaar achter op ons. Quasi middeleeuwse toestanden, hoe kan je dan verwachten dat je in die landen op korte termijn een beschaafde toestand gaat krijgen?

Dat zal niet lukken denk ik.
Aan hun aanhechting aan het geloof merk je dit ook.
Hoe waren wijzelf gehecht aan god in de middeleeuwen.
Hun voordeel is dat zij technologie van nu ter beschikking hebben.
Iran en noord-korea zijn ook zo een probleemlanden.
En ik vermoed dat hier toch tegenop getreden zal worden voor het te laat is.
Mensen met de gedachtengang van 300 jaar geleden met technologie van nu is een gevaarlijk iets.

Laatst bewerkt:

Tja, wij hebben ons ook los moeten vechten van de kerk, denk aan het rationalisme van Descartes et al. wat dit proces tot onze 'verlichting' in gang heeft gezet. Voor die tijd werden wetenschappers en anders denkenden genadeloos afgestraft door de gevestigde orde. Die verlichting bestaat hier ook pas een paar 100 jaar.

Voor die tijd is Perzie overigens voor een groot deel verantwoordelijk geweest voor de export van (wiskundige) kennis.
Van Griekenland naar het Oosten en via het Oosten weer naar hier.
Denk aan Fibonacci die toch wel voor een groot deel verantwoordelijk is geweest voor de invoering en gebruik van het 10-tallig positiesysteem, waarvan de rekenkundige eenheid '0' zelfs uit India komt.

Alles gaat in golf bewegingen, het gaat minder goed met onze economie, dus conservatisme (en erger nog: populisme) steken de kop weer op.
Voor de Islamitische Revolutie in Iran was het land veel progressiever. Op het gebied van wetenschap zijn ze, op Israel na, nu nog steeds het meest productief in het Midden-Oosten. Denk bijvoorbeeld aan stamcel onderzoek. Dat gebeurt daar op een relatief veel grotere schaal dan in Amerika.

De technologische ontwikkeling in de Emiraten en S.A. loopt echt geen seconde achter op de onze als je dat soms denkt. Er worden massa's geld gepompt in onderwijs (kijk naar Abu Dhabi of Bahrain) in samenwerking met Westerse landen en Universiteiten (Harvard b.v.).
Men moet zich alleen nog losvechten uit bestaande religieuze dogma's en leren NAAST religie te leven in plaats van er onder.

Technologisch beschaafd zijn ze er zeker, het beeld wat sommige mensen hebben van het Oosten klopt van geen kant. Het zijn niet allemaal woestijnratten, ze hebben er gewoon wat veel zand.

Dat zal niet lukken denk ik.
Aan hun aanhechting aan het geloof merk je dit ook.
Hoe waren wijzelf gehecht aan god in de middeleeuwen.
Hun voordeel is dat zij technologie van nu ter beschikking hebben.
Iran en noord-korea zijn ook zo een probleemlanden.
En ik vermoed dat hier toch tegenop getreden zal worden voor het te laat is.
Mensen met de gedachtengang van 300 jaar geleden met technologie van nu is een gevaarlijk iets.
Je kunt op basis van louter vermoedens geen, logisch, valide conclusies trekken daar actie op ondernemen (deductieve bewijslast). Dan ben je zelf toch geen seconde beter als datgene waarvan je andere beschuldigd?
S.A. is het strengst gelovige land ter wereld, maar het grootste gevaar is niet die religie, nee, dat is onze afhankelijkheid van hun grondstoffen.

Laatst bewerkt:
Tja, wij hebben ons ook los moeten vechten van de kerk, denk aan het rationalisme van Descartes et al. wat dit proces tot onze 'verlichting' in gang heeft gezet. Voor die tijd werden wetenschappers en anders denkenden genadeloos afgestraft door de gevestigde orde. Die verlichting bestaat hier ook pas een paar 100 jaar.

Voor die tijd is Perzie overigens voor een groot deel verantwoordelijk geweest voor de export van (wiskundige) kennis.
Van Griekenland naar het Oosten en via het Oosten weer naar hier.
Denk aan Fibonacci die toch wel voor een groot deel verantwoordelijk is geweest voor de invoering en gebruik van het 10-tallig positiesysteem, waarvan de rekenkundige eenheid '0' zelfs uit India komt.

Alles gaat in golf bewegingen, het gaat minder goed met onze economie, dus conservatisme (en erger nog: populisme) steken de kop weer op.
Voor de Islamitische Revolutie in Iran was het land veel progressiever. Op het gebied van wetenschap zijn ze, op Israel na, nu nog steeds het meest productief in het Midden-Oosten. Denk bijvoorbeeld aan stamcel onderzoek. Dat gebeurt daar op een relatief veel grotere schaal dan in Amerika.

De technologische ontwikkeling in de Emiraten en S.A. loopt echt geen seconde achter op de onze als je dat soms denkt. Er worden massa's geld gepompt in onderwijs (kijk naar Abu Dhabi of Bahrain) in samenwerking met Westerse landen en Universiteiten (Harvard b.v.).
Men moet zich alleen nog losvechten uit bestaande religieuze dogma's en leren NAAST religie te leven in plaats van er onder.

Technologisch beschaafd zijn ze er zeker, het beeld wat sommige mensen hebben van het Oosten klopt van geen kant. Het zijn niet allemaal woestijnratten, ze hebben er gewoon wat veel zand.

Je kunt op basis van louter vermoedens geen, logisch, valide conclusies trekken daar actie op ondernemen. Dan ben je zelf toch geen seconde beter als datgene waarvan je andere beschuldigd?
S.A. is het strengst gelovige land ter wereld, maar het grootste gevaar is niet die religie, nee, dat is onze afhankelijkheid van hun grondstoffen.

Ik denk zeker niet dat technologie daar achter loopt.
Ik bevestig zelfs dat zij de technologie van nu te beschikking hebben.
Maar hogere intelligentie wat gepaard gaat met evolutie heeft niet alleen te maken met wat je kan maken of leren,maar hoe je denkwijze is.
Er zijn er zeker in die landen die dit weten,maar deze zijn niet aan de macht.

Als je stelt dat religie aanhangen gelijk is aan het hebben van een lagere intelligentie zou ik daar graag bewijzen van zien (hoewel ik het wel aannemelijk vind). Culturele verschillen daargelaten zal het relatieve IQ net zo hoog zijn als dat het hier is.
Het is natuurlijk ook een bijzonder goed middel om je mensen koest te houden.

Laatst bewerkt:
Hoe meer er uit dat soort landen hierheen halen, hoe verder we steeds weer een stapje terug in de tijd zetten.

Als je stelt dat religie aanhangen gelijk is aan het hebben van een lagere intelligentie zou ik daar graag bewijzen van zien (hoewel ik het wel aannemelijk vind).
Het is natuurlijk ook een bijzonder goed middel om je mensen koest te houden.

Het gaat niet om hun aanhang aan hun religie,maar hoe het beoefend wordt door sommigen en misbruikt wordt om bepaalde daden goed te praten.
Ik heb zeker niets tegen religie.Ik vind geloven in iets zeker goed,maar het moet wel een goed iets zijn waarbij er geen wetten worden opgelegd voor anderen.Er moet een bepaalde vrijheid van denken en geloof zijn.En kinderen die streng gelovig worden opgevoed hebben deze keuze meestal niet en worden zo gevormd voor hun latere jaren.

Laatst bewerkt:
Hoe meer er uit dat soort landen hierheen halen, hoe verder we steeds weer een stapje terug in de tijd zetten.

Elke keer als een opmerking als deze gemaakt wordt zet Nederland een stapje terug in de tijd. Middeleeuwse denkbeelden die ontstaan uit angst en onbegrip.

Laatst bewerkt:
Elke keer als een opmerking als deze gemaakt wordt zet Nederland een stapje terug in de tijd.

Het is een grove opmerking,maar zij beinvloeden wel onze maatschappij natuurlijk.
Hier praat ik nu wel over extremisten en mensen die hun geweldadig tegenover de maatschappij gedragen.

Je hebt in ons Westen statistisch gezien nog steeds de grootste kans om slachtoffer te worden van Links, niet religieus, extremisme. Die angst is puur kunstmatig.

Een sociale onderklasse zal er altijd zijn, zonder buitenlanders zou alles door Nederlanders uitgevreten worden.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven