AndroidHealthClinic

Tovenaar krijgt doodstraf in Saoedi-Arabië

• Topic Starter Topic Starter
Elke keer als een opmerking als deze gemaakt wordt zet Nederland een stapje terug in de tijd. Middeleeuwse denkbeelden die ontstaan uit angst en onbegrip.

Die angst is er vooral door geweld in buurten in eigen land en extremisten.
Hierbij wordt het geloof en opvoeding als schuldige aangewezen.

Tja, wij hebben ons ook los moeten vechten van de kerk, denk aan het rationalisme van Descartes et al. wat dit proces tot onze 'verlichting' in gang heeft gezet. Voor die tijd werden wetenschappers en anders denkenden genadeloos afgestraft door de gevestigde orde. Die verlichting bestaat hier ook pas een paar 100 jaar.

Voor die tijd is Perzie overigens voor een groot deel verantwoordelijk geweest voor de export van (wiskundige) kennis.
Van Griekenland naar het Oosten en via het Oosten weer naar hier.
Denk aan Fibonacci die toch wel voor een groot deel verantwoordelijk is geweest voor de invoering en gebruik van het 10-tallig positiesysteem, waarvan de rekenkundige eenheid '0' zelfs uit India komt.

Alles gaat in golf bewegingen, het gaat minder goed met onze economie, dus conservatisme (en erger nog: populisme) steken de kop weer op.
Voor de Islamitische Revolutie in Iran was het land veel progressiever. Op het gebied van wetenschap zijn ze, op Israel na, nu nog steeds het meest productief in het Midden-Oosten. Denk bijvoorbeeld aan stamcel onderzoek. Dat gebeurt daar op een relatief veel grotere schaal dan in Amerika.

De technologische ontwikkeling in de Emiraten en S.A. loopt echt geen seconde achter op de onze als je dat soms denkt. Er worden massa's geld gepompt in onderwijs (kijk naar Abu Dhabi of Bahrain) in samenwerking met Westerse landen en Universiteiten (Harvard b.v.).
Men moet zich alleen nog losvechten uit bestaande religieuze dogma's en leren NAAST religie te leven in plaats van er onder.

Technologisch beschaafd zijn ze er zeker, het beeld wat sommige mensen hebben van het Oosten klopt van geen kant. Het zijn niet allemaal woestijnratten, ze hebben er gewoon wat veel zand.
Ik had het over het land in dit artikel, niet gans het Midden-Oosten.

Wat wetenschap betreft zou het kunnen dat er hier en daar sprongen gemaakt worden.

Ik heb niets over technologie gezegd, het gaat hier over zaken als mensenrechten.

Technologie en welvaart lopen in veel islamitische landen echter nog VER achterop.

shades of grey of puur...in iedergeval niet wit ;)

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt in ons Westen statistisch gezien nog steeds de grootste kans om slachtoffer te worden van Links, niet religieus, extremisme. Die angst is puur kunstmatig.

Een sociale onderklasse zal er altijd zijn, zonder buitenlanders zou alles door Nederlanders uitgevreten worden.

Dit is niet correct,want jij verondersteld als er minder buitenlanders waren dat de nederlanders dan meer zin krijgen om misdaden te plegen.
Zou me niet kunnen inbeelden wat de nederlanders inhoud om het nu niet te doen met aanwezigheid van buitenlanders.

De angst is zeker niet kunstmatig,maar komt voort uit ervaringen die de meeste hebben meegemaakt.
Je zou eens een poll moeten maken oever wie er hier al door buitenlanders lastiggevallen of aangevallen is.
Dit komt natuurlijk door de omgeving waar zij in opgroeien.Er zijn zeker buitenlanders die gelovig zijn die niet te onderscheiden zijn van Belgen of nederlanders in mentaliteit.Het gaat erom hoe jij je geloof beleid en gedraagd tegenover andere mensen.
Ik heb al met verschillende buitenlanders hier over gepraat en de meeste zien ons als ongelovigen(dit wordt van thuis meegegeven) en daarom zien zij ook geen kwaad in de dingen die zij doen.Een mooi voorbeeld van geloof misbruiken,iets wat wij vroeger ook deden en sommigen nu nog.

---------- Toegevoegd om 16:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:25 ----------

In Amerika met n*gers is het een andere zaak.Uitkeringen zijn niet zo hoog daar en door armoede gaan er veel frustraties ontstaan.
Maar hier heb je al snel een goede uitkering en van echt armoede kan je dan niet spreken.De frustraties van buitenlanders tov ons heeft meer te maken met hun opvoeding(gebeurt tegenwoordig vooral door tv-->negerfilms)+dat beetje geloof erbij om te misbruiken.
Hoofdschuldige is dus tv en de lage uitkeringen in Amerika;)

Laatst bewerkt:
RIAAD - Een Libanees die door een Saoedische rechtbank veroordeeld werd wegens 'tovenarij', zal waarschijnlijk deze week geëxecuteerd worden, bevestigt zijn advocate, May el-Khansa. Ze roept de Libanese autoriteiten en mensenrechtenorganisaties op om tussen te komen.

"Afgelopen nacht hebben we via twee niet-officiële bronnen vernomen dat Ali Sabat onthoofd zal worden binnen de 48 uren", aldus May el-Khansa in Beiroet. "Ik heb daarna contact opgenomen met de Libanese autoriteiten waaronder president Michel Sleimane en de ambassadeur van Libanon in Saoedi-Arabië, in de hoop dat ze actie ondernemen." Volgens de advocate zou Sabat bezoek hebben gekregen van iemand van de ambassade. "Het is uiterst belangrijk dat we het leven redden van deze persoon. Het gaat hier niet om een crimineel", aldus de advocate.

Mensenrechtenorganisatie Amnesty International verklaarde informatie te hebben gekregen waarin stond dat de executie voorzien is voor vandaag.

Zwarte magie
Ali Sabat werd in mei 2008 in Medina opgepakt terwijl hij in het bezit was van talismannen en geneeskrachtige planten. Volgens de lokale pers zou hij aan zwarte magie doen die hij zou aanwenden om koppels uit elkaar te drijven. De man werd in november 2009 veroordeeld tot de doodstraf.

Saoedi-Arabië kondigde in 2009 de lancering van een campagne aan om tovenarij in het koninkrijk tegen te gaan. In november 2007 werd een Egyptische apotheker nog onthoofd voor soortgelijke praktijken.

01/04/10 09u42

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenl...enaar-krijgt-doodstraf-in-Saoedi-Arabie.dhtml

Leuk om daar te wonen.

Het is weer 1 april mannen.

Dit is niet correct,want jij verondersteld als er minder buitenlanders waren dat de nederlanders dan meer zin krijgen om misdaden te plegen.
Ik bedoel te zeggen dat er geen causaal verband is tussen 'buitenlander zijn' en misdaden plegen. Als er geen buitenlanders zouden zijn, zou alle misdaad door Nederlanders gepleegd worden.

M'n vriendin is Turkse (niet Moslim), haar ouders belijdend Moslim, toch is ze accountant en haar ouders werken ook gewoon. Haar broertje ook.

Eerlijk gezegd zou ik meer 'angst' hebben voor de SGP en dat soort partijen, die hebben namelijk wel macht in Nederland, Moslimpartijen niet, maar zijn waarschijnlijk in hun ideologie een stuk conservatiever dan de meeste Moslims (geen vrouwen in de politiek, alles potdicht op zondag, dus ook je bioscoop, om maar wat te noemen). Zeker dan die van de 2de of 3de generatie.

Maar goed, ik probeer niet een discussie te winnen, ik wil alleen maar dat mensen iets meer nadenken over hun 'mening' die veelal niet gestaafd is op enige vorm van kritisch denken en vaak vol drogredeneringen of zelfs pertinente onwaarheden zit.
Een ervaring van N=1 is niet te extrapoleren naar een hele groep, maar dat gebeurt wel (getuige de post een paar posts terug).
Veel van diezelfde meningen zijn niet eens gevormd door eigen onderzoek, maar door het napraten van anderen.
Maar wel als waarheid verkondigd moet worden. Wat is de vrijheid van meningsuiting dan nog waard?

Magoed, trainen. Das beter :P

Laatst bewerkt:
Goede zaak toch? Tovenarij moet direct worden afgestraft.

Wat zou er gebeuren als ze dat hier zouden doen? Alle van den Broeken en Jomanda's op voor executie :D

onthoofding lijkt me best k*t

zeer jammer, die politieke en maatschappelijke situatie daar...
stel die gast is echt tovenaar, dan zie ik nog t probleem niet:S

Dood aan alle tovenaars potverdomme :mad:

The West is the best.

kan het me al inbeelden:

man heeft hoofdpijn, gaat naar dokter, dokter geeft dafalgan, koppijn verdwijnt
resultaat--> dokter op de brandstapel wegens het uitoefenen van zwarte magie

Daarom dat tovenaars juist hun identiteit willen verbergen voor alle dreuzels. Ze worden gewoon compleet afgestraft!

En iemand in saudi arabië lacht zich krom om de uitwassen van de 'westerse wereld'.

Zo van: ladie gaga uitverkocht in 15 minuten.

tsja moet ie koppeltjes maar niet uit elkaar halen :eyes:

Terug
Naar boven