Ik bedoel te zeggen dat er geen causaal verband is tussen 'buitenlander zijn' en misdaden plegen. Als er geen buitenlanders zouden zijn, zou alle misdaad door Nederlanders gepleegd worden.
M'n vriendin is Turkse (niet Moslim), haar ouders belijdend Moslim, toch is ze accountant en haar ouders werken ook gewoon. Haar broertje ook.
Eerlijk gezegd zou ik meer 'angst' hebben voor de SGP en dat soort partijen, die hebben namelijk wel macht in Nederland, Moslimpartijen niet, maar zijn waarschijnlijk in hun ideologie een stuk conservatiever dan de meeste Moslims (geen vrouwen in de politiek, alles potdicht op zondag, dus ook je bioscoop, om maar wat te noemen). Zeker dan die van de 2de of 3de generatie.
Maar goed, ik probeer niet een discussie te winnen, ik wil alleen maar dat mensen iets meer nadenken over hun 'mening' die veelal niet gestaafd is op enige vorm van kritisch denken en vaak vol drogredeneringen of zelfs pertinente onwaarheden zit.
Een ervaring van N=1 is niet te extrapoleren naar een hele groep, maar dat gebeurt wel (getuige de post een paar posts terug).
Veel van diezelfde meningen zijn niet eens gevormd door eigen onderzoek, maar door het napraten van anderen.
Maar wel als waarheid verkondigd moet worden. Wat is de vrijheid van meningsuiting dan nog waard?
Magoed, trainen. Das beter![]()
je hebt gelijk op 1 punt, waren er geen buitenlanders zou alle misdaad door autochtonen gebeuren, maar wat je er vergeet bij te vermelden is dat de misdaadcijfers wel een flink stuk lager liggen... je hebt overal rotte appels ook bij de Belgen/Nederlanders maar je vergeet hier wel bij te vermelden dat het statistisch aangetoond is dat een meerderheid van de feiten (witteboordcriminaliteit even buiten beschouwing gelaten) gebeurd door allochtonen ... wat betekent dit? als een meerderheid van de criminele feiten in een land gebeuren door een minderheidsgroep is dit toch een teken dat er iets niet klopt? en dat het onveiligheidsgevoel jegens allochtonen niet geheel onterecht is? je kan daar over gaan lullen wat je wilt maar cijfers liegen niet...en als je het met je eigen ogen wil zien kom je maar ff in de gevangenissen in België kijken, ongeveer 70% is allochtoon...says it all in my opinion...we zijn het echte gangsters paradise...en als onze overheden niet snel wat doen zal het alleen maar erger worden...
Laatst bewerkt: