XXL Nutrition

Tovenaar krijgt doodstraf in Saoedi-Arabië

Ik bedoel te zeggen dat er geen causaal verband is tussen 'buitenlander zijn' en misdaden plegen. Als er geen buitenlanders zouden zijn, zou alle misdaad door Nederlanders gepleegd worden.

M'n vriendin is Turkse (niet Moslim), haar ouders belijdend Moslim, toch is ze accountant en haar ouders werken ook gewoon. Haar broertje ook.

Eerlijk gezegd zou ik meer 'angst' hebben voor de SGP en dat soort partijen, die hebben namelijk wel macht in Nederland, Moslimpartijen niet, maar zijn waarschijnlijk in hun ideologie een stuk conservatiever dan de meeste Moslims (geen vrouwen in de politiek, alles potdicht op zondag, dus ook je bioscoop, om maar wat te noemen). Zeker dan die van de 2de of 3de generatie.

Maar goed, ik probeer niet een discussie te winnen, ik wil alleen maar dat mensen iets meer nadenken over hun 'mening' die veelal niet gestaafd is op enige vorm van kritisch denken en vaak vol drogredeneringen of zelfs pertinente onwaarheden zit.
Een ervaring van N=1 is niet te extrapoleren naar een hele groep, maar dat gebeurt wel (getuige de post een paar posts terug).
Veel van diezelfde meningen zijn niet eens gevormd door eigen onderzoek, maar door het napraten van anderen.
Maar wel als waarheid verkondigd moet worden. Wat is de vrijheid van meningsuiting dan nog waard?

Magoed, trainen. Das beter :P

je hebt gelijk op 1 punt, waren er geen buitenlanders zou alle misdaad door autochtonen gebeuren, maar wat je er vergeet bij te vermelden is dat de misdaadcijfers wel een flink stuk lager liggen... je hebt overal rotte appels ook bij de Belgen/Nederlanders maar je vergeet hier wel bij te vermelden dat het statistisch aangetoond is dat een meerderheid van de feiten (witteboordcriminaliteit even buiten beschouwing gelaten) gebeurd door allochtonen ... wat betekent dit? als een meerderheid van de criminele feiten in een land gebeuren door een minderheidsgroep is dit toch een teken dat er iets niet klopt? en dat het onveiligheidsgevoel jegens allochtonen niet geheel onterecht is? je kan daar over gaan lullen wat je wilt maar cijfers liegen niet...en als je het met je eigen ogen wil zien kom je maar ff in de gevangenissen in België kijken, ongeveer 70% is allochtoon...says it all in my opinion...we zijn het echte gangsters paradise...en als onze overheden niet snel wat doen zal het alleen maar erger worden...

Laatst bewerkt:
je hebt gelijk op 1 punt, waren er geen buitenlanders zou alle misdaad door autochtonen gebeuren, maar wat je er vergeet bij te vermelden is dat de misdaadcijfers wel een flink stuk lager liggen... je hebt overal rotte appels ook bij de Belgen/Nederlanders maar je vergeet hier wel bij te vermelden dat het statistisch aangetoond is dat een meerderheid van de feiten (witteboordcriminaliteit even buiten beschouwing gelaten) gebeurd door allochtonen ... wat betekent dit? als een meerderheid van de criminele feiten in een land gebeuren door een minderheidsgroep is dit toch een teken dat er iets niet klopt? en dat het onveiligheidsgevoel jegens allochtonen niet geheel onterecht is? je kan daar over gaan lullen wat je wilt maar cijfers liegen niet...en als je het met je eigen ogen wil zien kom je maar ff in de gevangenissen in België kijken, ongeveer 70% is allochtoon...says it all in my opinion...we zijn het echte gangsters paradise...en als onze overheden niet snel wat doen wordt het alleen maar erger worden...

We zijn geen gangster paradise...we zijn een maatschappij die uit het oog verloren is wat belangrijk is...winst maken, egocentrisme en zakelijk bottom-line beleid zijn belangrijker geworden dan welzijn en maatschappelijke gezondheid. En als zodanig wordt alles wegbezuinigd wat onze maatschappij veilig houd.

Die instelling is de reden dat we uberhaupt mensen zijn gaan ronselen in het buitenland, die instelling is de reden dat we een niet functionerend politie apparaat hebben en die instelling is de reden dat we maatschappelijke problemen negeren omdat oplossen te veel geld en moeite kost....

Mensen zijn te veel met zichzelf bezig omdat het economische dictum dat verlangt en hebben het oog voor maatschappelijke en solidaire ontwikkeling verloren...

Zouden er geen buitenlanders zijn dan zou hun maatschappelijke en sociale positie zijn ingenomen door autochtonen....en dat zou in evenwaardige munt terug te zien zijn in de misdaad cijfers.

We zijn geen gangster paradise...we zijn een maatschappij die uit het oog verloren is wat belangrijk is...winst maken, egocentrisme en zakelijk bottom-line beleid zijn belangrijker geworden dan welzijn en maatschappelijke gezondheid. En als zodanig wordt alles wegbezuinigd wat onze maatschappij veilig houd.

Die instelling is de reden dat we uberhaupt mensen zijn gaan ronselen in het buitenland, die instelling is de reden dat we een niet functionerend politie apparaat hebben en die instelling is de reden dat we maatschappelijke problemen negeren omdat oplossen te veel geld en moeite kost....

Mensen zijn te veel met zichzelf bezig omdat het economische dictum dat verlangt en hebben het oog voor maatschappelijke en solidaire ontwikkeling verloren...

Zouden er geen buitenlanders zijn dan zou hun maatschappelijke en sociale positie zijn ingenomen door autochtonen....en dat zou in evenwaardige munt terug te zien zijn in de misdaad cijfers.[/QUOTE]

daarom dat de cijfers in de laatste jaren explosief gestegen zijn?
en laat ik ff duidelijk zijn, ik heb het hier over allochtonen in het algemeen, face it: prostitutie is voor 80% in oost europese handen, wapens dito, heroïne is voor een groot stuk in handen door de Russen en ga zo maar door en door... hoe komt dat? omdat door het openstellen van de grenzen het simpelweg kinderspel is geworden voor buitenlanders om hier louche dingen te doen, waarom? ginder is veel meer armoede, armoede werkt criminaliteit in de hand, ginder starten ze klein tegen ze hier zijn worden het echte zware jongens... Autochtonen hebben ook gewoon de ingesteldheid niet die de voormalige sovjets hebben, de alles of niets mentaliteit, ze geven er geen fl**ker om dat ze morgen mss in de bak zitten want daar is het nog steeds beter dan thuis... sorry DAT is de realiteit en ik ken die realiteit vrij goed want heb zelf een tijdje in dat milieu rondgeploeterd, face it, wij denken teveel na want wij hebben vanalles te verliezen, zij niet en daar zit het probleem.... straffen hier zijn ook compleet lachertje voor die mannen...

zoals ik zei, de cijfers liegen niet, tuurlijk zal misdaad altijd bestaan, maar als je ontkent dat de misdaad gestegen is sinds de enorme migratie van de afgelopen decennia wordt het toch tijd om je hoofd eens uit je reet te halen...
begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen allochtonen, merendeel van mijn vriendenkring is zelfs allochtoon maar ik ga het niet anders bekijken dan het is... ze zorgen voor problemen punt.

daarom dat de cijfers in de laatste jaren explosief gestegen zijn?
en laat ik ff duidelijk zijn, ik heb het hier over allochtonen in het algemeen, face it: prostitutie is voor 80% in oost europese handen, wapens dito, heroïne is voor een groot stuk in handen door de Russen en ga zo maar door en door... hoe komt dat?

Vroeger was er ook grootschalige vrouwenhandel. Clubs als L'ambassadeur in Rotterdam, die destijds toch echt gerund werden door Nederlanders kochten die vrouwen.

Internationale misdaad gaat uit van een realiteit...dat is dat er verkopers zijn...EN kopers.

Je kan de internationale drugshandel bijvoorbeeld afschuiven op Afghanen, Colombianen en welke buitenlanders allemaal nog meer...maar het feit blijft als een paal boven water staan dat er dus vraag naar is van Nederlanders.

omdat door het openstellen van de grenzen het simpelweg kinderspel is geworden voor buitenlanders om hier louche dingen te doen, waarom? ginder is veel meer armoede, armoede werkt criminaliteit in de hand, ginder starten ze klein tegen ze hier zijn worden het echte zware jongens...

Ook landen waar de grenzen potdicht zitten hebben te maken met misdaad.
Of wil je beweren dat China mensen helpt ze over de grens te smokkelen bijvoorbeeld?

Autochtonen hebben ook gewoon de ingesteldheid niet die de voormalige sovjets hebben, de alles of niets mentaliteit, ze geven er geen fl**ker om dat ze morgen mss in de bak zitten want daar is het nog steeds beter dan thuis... sorry DAT is de realiteit en ik ken die realiteit vrij goed want heb zelf een tijdje in dat milieu rondgeploeterd, face it, wij denken teveel na want wij hebben vanalles te verliezen, zij niet en daar zit het probleem.... straffen hier zijn ook compleet lachertje voor die mannen...

Dat staat daar echt behoorlijk compleet los van. Misdaad is misdaad...en misdaad golven heb je ook in landen waar de strafmaat gigantisch is.

zoals ik zei, de cijfers liegen niet, tuurlijk zal misdaad altijd bestaan, maar als je ontkent dat de misdaad gestegen is sinds de enorme migratie van de afgelopen decennia wordt het toch tijd om je hoofd eens uit je reet te halen...

Cijfers liegen niet...maar de interpretatie van de cijfers is altijd subjectief.

En oja...over die cijfers...overal is het aantal misdaden gedaald....

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dus waar is die explosie???

Cijfers liegen toch niet???

begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen allochtonen, merendeel van mijn vriendenkring is zelfs allochtoon maar ik ga het niet anders bekijken dan het is... ze zorgen voor problemen punt.

Vroeger was er ook grootschalige vrouwenhandel. Clubs als L'ambassadeur in Rotterdam, die destijds toch echt gerund werden door Nederlanders kochten die vrouwen.

Internationale misdaad gaat uit van een realiteit...dat is dat er verkopers zijn...EN kopers.

Je kan de internationale drugshandel bijvoorbeeld afschuiven op Afghanen, Colombianen en welke buitenlanders allemaal nog meer...maar het feit blijft als een paal boven water staan dat er dus vraag naar is van Nederlanders.

Ook landen waar de grenzen potdicht zitten hebben te maken met misdaad.
Of wil je beweren dat China mensen helpt ze over de grens te smokkelen bijvoorbeeld?

Dat staat daar echt behoorlijk compleet los van. Misdaad is misdaad...en misdaad golven heb je ook in landen waar de strafmaat gigantisch is.

Cijfers liegen niet...maar de interpretatie van de cijfers is altijd subjectief.

En oja...over die cijfers...overal is het aantal misdaden gedaald....

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dus waar is die explosie???

Cijfers liegen toch niet???

ik heb het natuurlijk over België en niet over NL? Verder is het ook heel afhankelijk waar je je cijfers vandaan haalt, maar laten we nou nog zeggen dat je grafiekje klopt, waarom beamen dan zowat alle agenten die ik tegenkom via men werk dat het de laatste jaren compleet de verkeerde kant op gaat? hebben ze dat gevoel zo maar? kijk ff naar Brussel...
3/4e van de gastjes die opgepakt worden lopen ook meteen weer vrij rond...klacht geseponeerd, wordt niet in de cijfers eens meer opgenomen...

(btw over je vrouwenhandel en drugs enzo heb je natuurlijk wel gelijk, maar je kan niet ontkennen dat de Albanese/Russische/turkse misdaad organisaties toch wel een heel stukje driester te werk gaan dan hun Nederlandse/Belgische collega's, en de smokkel gebeurde trouwens nog altijd door buitenlanders... de aankoop sja, die is er overal ter wereld, overal is er vraag dat is waar ja...)

Kijk die discussie hier eens. Ik kan zelf maar aan 1 woord denken als ik dit artikel lees,gatachterlijk.

Deze zwartemagie gasten zijn te vergelijken met dealers die nepzooi (aas)verkopen, autohandelaren die je willens en wetens een slechte auto aansmeren, je beste vriend die ervandoor is gegaan met je vriendin.

ik heb het natuurlijk over België en niet over NL?

Buitenlanders zijn buitenlanders...of ze nu in Belgie zijn of in Nederland.

Verder is het ook heel afhankelijk waar je je cijfers vandaan haalt, maar laten we nou nog zeggen dat je grafiekje klopt, waarom beamen dan zowat alle agenten die ik tegenkom via men werk dat het de laatste jaren compleet de verkeerde kant op gaat? hebben ze dat gevoel zo maar?

Centraal Bureau voor de Statistiek is de bron...staat erbij.

En agenten beamen dat vanwege een fenomeen dat je proximity blindness kan noemen. Hoe dichter je ergens op zit...hoe minder je het geheel kan overzien.

Even illustreren...als een servicedesk medewerker 10 calls per dag binnen krijgt van mensen die klagen over telemarketing dan is dat heel erg veel voor die individuele persoon. Als het er opeens 20 worden dan is dat in de ogen van die persoon een absolute ramp....een verdubbeling van de klachten....het wordt pas in perspectief geplaatst als je weet dat er 7000 telefoontjes per dag worden gepleegd in plaats van de standaard 4000.

En het wordt al helemaal interessant als alle andere servicedesk medewerkers ipv de standaard 10 telefoontjes er nu maar 8 krijgen....terwijl degene er 20 oppakt.... (bijvoorbeeld door langere gespreksduur voor de rest).

Dat het op lokale plaatsen misdaadcijfers ernstig fluctueren wil niet vanzelfsprekend zeggen dat het over het hele land k*t gaat.

In Brussel moet de politie gewoon haar werk doen. Het is onbestaanbaar dat de politie wijken niet meer in durft. Voordat het zo ver heeft kunnen komen hebben ze dus flink hun hoofd in hun reet gestoken. Gedt overigs even hard voor Nederland.

Dat is niet alleen de schuld van de politie...mind you...maar ze zijn eerder onderdeel dan oplossing van het probleem.

3/4e van de gastjes die opgepakt worden lopen ook meteen weer vrij rond...klacht geseponeerd, wordt niet in de cijfers eens meer opgenomen...

Dat is inderdaad ook de andere kant van het probleem...oppakken, berechten en eventueel straffen indien schuldig.

In Nederland worden cijfers gebaseerd op het aantal meldingen van misdaad. Iig in dit grafiekje.

Ik weet dat ze er in Belgie idd een compleet zooitje van maken, no offence, met verschillende notitie systemen en om onnavolgbare reden worden bij jullie de cijfers ook gedeeltelijk gebaseerd op een veiligheids enquete...Gallop heeft nog een keer een paar jaar geleden onderzoek gedaan en ook dat conflicteerde weer met andere cijfers.

(btw over je vrouwenhandel en drugs enzo heb je natuurlijk wel gelijk, maar je kan niet ontkennen dat de Albanese/Russische/turkse misdaad organisaties toch wel een heel stukje driester te werk gaan dan hun Nederlandse/Belgische collega's, en de smokkel gebeurde trouwens nog altijd door buitenlanders... de aankoop sja, die is er overal ter wereld, overal is er vraag dat is waar ja...)

Klopt idd. Meestal worden ze wel weer bijgestaan door autochtonen bij de grens...but overall klopt het wel.

Die "geneeskrachtige planten" waren drugs , en dat is nou eenmaal verboden in Saudi daar staat de doodstraf op , dat hij tovenaar is heeft er niks mee te maken.

---------- Toegevoegd om 06:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:36 ----------

He does the job:

http://www.youtube.com/watch?v=UxmBp23W6nc

Ik blijf bij m'n eerste standpunt.

Wel een oud topic maar kan ververst worden met een actueel nieuwsbericht.

http://nos.nl/artikel/321760-saudische-vrouw-om-hekserij-geexecuteerd.html

In het fundamentalistische koninkrijk Saudi-Arabië wordt gevonnist op basis van de sharia, het islamitisch recht. Op hekserij en tovenarij staat net als op moord, verkrachting en drugshandel de doodstraf.

De vrouw, die in de zestig is, zou mensen hebben misleid door te zeggen dat ze mensen kon genezen. Amnesty zegt dat deze beschuldigingen te pas en te onpas worden gebruikt door de religieuze politie van het land.

Onlangs werd nog een man onthoofd voor hekserij. Hij had vrienden en bekenden medisch advies gegeven. In Saudi-Arabië zijn dit jaar al 73 mensen geëxecuteerd

Vraag me af waarom niemand zich druk maakt over het feit dat de VS en Saudi Arabie elkaars bondgenoten zijn. Iedereen maakt zich druk over de Taliban en Iran maar in Saudi Arabie denkt men zeker zo extreem en is de prakrijk ook even extreem als in Afghanistan onder de Taliban en het huidige Iran.

Wel een oud topic maar kan ververst worden met een actueel nieuwsbericht.

http://nos.nl/artikel/321760-saudische-vrouw-om-hekserij-geexecuteerd.html

In het fundamentalistische koninkrijk Saudi-Arabië wordt gevonnist op basis van de sharia, het islamitisch recht. Op hekserij en tovenarij staat net als op moord, verkrachting en drugshandel de doodstraf.

De vrouw, die in de zestig is, zou mensen hebben misleid door te zeggen dat ze mensen kon genezen. Amnesty zegt dat deze beschuldigingen te pas en te onpas worden gebruikt door de religieuze politie van het land.

Onlangs werd nog een man onthoofd voor hekserij. Hij had vrienden en bekenden medisch advies gegeven. In Saudi-Arabië zijn dit jaar al 73 mensen geëxecuteerd

Vraag me af waarom niemand zich druk maakt over het feit dat de VS en Saudi Arabie elkaars bondgenoten zijn. Iedereen maakt zich druk over de Taliban en Iran maar in Saudi Arabie denkt men zeker zo extreem en is de prakrijk ook even extreem als in Afghanistan onder de Taliban en het huidige Iran.
Omdat ze in Amerika niet heel veel minder achterlijk zijn.

Ik wacht met smart op de verfilming, "the last wizard"

51S9Ju2W%2BWL._SL500_AA300_.jpg

Voordat mensen doen alsof ik gek ben, kijk maar naar The Green Mile, ook zoiets.

Omdat ze in Amerika niet heel veel minder achterlijk zijn.

Verklaard nog niet waarom Europese landen altijd op de bres springen als het gaat om mensenrechten (bijvoorbeeld in Afghanistan over vrouwen en minderheden) maar als het nu om Arabie gaat geeft niemand thuis ?

Nou ja, ik weet het eigenlijk wel. De wereld is toch redelijk hypocriet, vooral als er economische belangen in het spel zijn.

Het EK voetbal wordt gehouden in Oekraine/Polen terwijl Oekraine allesbehalve een braaf land is. In Peking werden de OS gehouden maar China blijft allerlei mensenrechten schenden.

Tssssssssssjaaaa, geld.

Terug
Naar boven