AndroidHealthClinic

Train ik te vaak? Fitness + vechtsport

Phaetor

Advanced Bodybuilder
Waardering
11
Lengte
1m83
Massa
80kg
Ik wil binnekort met een Bill Starr schema beginnen te trainen maar ik vraag me af of ik geen problemen ga hebben met de combinatie met de vechtsport
Volgens bill starr train ik ma - wo - vrij. Echter is de Ju-jitsu training op zaterdagmiddag, en die trainingen zijn altijd intensief. Alle spieren worden eigenlijk wel belast tijdens de trainingen, benen nog het meeste door al de verschillende standen. Maar ook chest, armen etc door het pompen e.d.

Nu vraag ik me af of dit niet te veel van het goede is, want ik doe vrijdag dan bench / squat / rows met bill starr en ik wil niet dat ik de spiergroei verneuk door te veel te gaan trainen.

Wat denken jullie ? Gaat het hinderen en mijn fitness progressie beïnvloeden ?

Bill starr + 3 vechttrainingen per week was moordend voor mij. Vooral dankzij de squats blessure na blessure opgelopen.

Prestatie op beide vlakken was sterk verminderd. Echter als je maar 1 dag in de week traint zal dat best lukken. Je zou ms de zwaardere vrijdag kunnen switchen met de lichte woensdag...

ik combineer ze ook, het is niet makkelijk maar het is wel te doen
je moet de trainingen proberen een beetje op elkaar aftestellen en vooral goed en veel eten
sowieso na je vechtsporttraining ook direct een shake'je drinken

• Topic Starter Topic Starter
Dat kan je niet doen he, 2 van die zware bill starr trainingen na elkaar. Of wel ?
Maar ik vroeg me gewoon af of die training op zaterdag niet erg is ivm met mijn gains. Ik belast mijn spieren wel op de ju-jitsu, maar het is geen fitness belasting :)

Dat kan je niet doen he, 2 van die zware bill starr trainingen na elkaar. Of wel ?
Maar ik vroeg me gewoon af of die training op zaterdag niet erg is ivm met mijn gains. Ik belast mijn spieren wel op de ju-jitsu, maar het is geen fitness belasting :)
Nee, als de belasting niet zo oog is zal dat echt geen negatieve invloed hebben.

Bij Bill starr kan je gemakkelijk light en medium met elkaar switchen, dat is geen probleem. (in de Bill Starr link in men sig staan enkele mogelijkheden ivm de heavy/light/medium verdeling)

moet jezelf een beetje aanvoelen wat je aankan, maar ik denk dat je er beter een dagje tussen laat
gainen zal sowieso moeilijk gaan, bij jujitsu ga je imo veel energie gebruiken die je nodig hebt voor je herstel

K dan zal ik zorgen dat de light training op vrijdag valt ! Sinds de belasting op zaterdag niet zo hoog is voor de spieren, wel voor conditie :D zal ik maar gewoon wat meer eten om met het verhoogde verbruik mee te gaan

K dan zal ik zorgen dat de light training op vrijdag valt ! Sinds de belasting op zaterdag niet zo hoog is voor de spieren, wel voor conditie :D zal ik maar gewoon wat meer eten om met het verhoogde verbruik mee te gaan

dan zou ik de zware training net wel op vrijdag laten vallen, dan kan je zaterdag imo beter herstellen tegen wanneer je jj-training op spieren gericht hebt
meer eten zul je sowieso moeten doen ;)

Hmm ok, dus eigenlijk komt het er op neer : het boeit allemaal niet zo veel (en kan ik dus ook de zware training op vrijdag laten staan) want de spierbelasting op de JJ-training is niet zo zwaar, je gebruikt je spieren wel veel maar eerder in lange uithoudingsmomenten dan, bvb lang in een bepaalde stand blijven.
+ ik moet meer eten dan :p

Mmm kan je geen karma geven moet verdelen ^^

Hmm ok, dus eigenlijk komt het er op neer : het boeit allemaal niet zo veel (en kan ik dus ook de zware training op vrijdag laten staan) want de spierbelasting op de JJ-training is niet zo zwaar, je gebruikt je spieren wel veel maar eerder in lange uithoudingsmomenten dan, bvb lang in een bepaalde stand blijven.
+ ik moet meer eten dan :p

Mmm kan je geen karma geven moet verdelen ^^

kan zo hoor

als je maar meer gaat eten :p

damn, dat is gewoon onrechtvaardig ;)

Je krijgt ze wel :) Morgen of overmorgen dan :p

Edit : voila se :P Na een beetje te verdelen ging het alweer

hehe tx :D

Terug
Naar boven