MuscleMeat

Train je met kettlebells?

De transfer naar krachttraining met kettlebells wordt helaas zwaar onderschat op dit forum. Maar ik denk dat er steeds meer erkenning komt de laatste paar jaar.

Nee tuurlijk niet..

Nope, ook geen behoefte aan, heb er wel eens naar gekeken maar zie het nut er niet van in.

Kettlebells: "Hell yeah!"

Ik heb 2 Kettlebells van elk 24kg en ik gebruik ze als aanvulling op m'n reguliere kracht en martial arts trainingen. Ik ervaar de Kettlebells als een waardevolle aanvulling.

Oefeningen die ik zoal in m'n trainingen inbouw zijn:
- KB Powercleans;
- KB Swing;
- KB Row with Pushup;
- KB Lunges;
- KB Military press.

Ik zie/gebruik ze dus niet als vervanging voor het heftigere barbell werk. Er gaat (wat mij betreft) niets boven een barbell squat en een barbell deadlift.

Ik train er niet mee maar sta er wel voor open. Ik hoop ze ooit nog eens tot mijn beschikking te krijgen in de sportschool. Helaas hebben ze ze nog niet aangeschaft.

train er 3x in de week mee (hebben hele set t/m 32 kilo) ga over een 9 maanden ook mastercursus kb doen, moet 32x met 24 kilo de snatch goed kunnen uitvoeren. (dus nog veel trainen:D)

Het is een deftig hulpmiddel, maar wordt zowel onderschat als overschat. En schandalig duur voor wat het is.

Als je het kan gebruiken, zeker eens doen, maar tis zeker geen noodzaak imo.

Ik heb ze alleen wel eens voor pli squats gebruikt. :)

Terug
Naar boven