XXL Nutrition

train vaak alleen

• Topic Starter Topic Starter
hallo thnx voor het reageren, zal wel eens met dumbbells gaan trainen erbij dan kijken, en ik zit op het moment op 75 kg, word je ook niet echt vrolijk van als je dat over je lichaam laat rollen en zal me meer gaan richten op het negatieve

Ik vraag gewoon altijd iemand anders of de gymeigenaar/instructeur. Er heeft nog nóóóit iemand geweigerd :P

Ik heb trouwens wel eens gehad bij neckpress dat ie achter in mn nek bleef hangen en dan zit er niets anders op dan heel hard schreeuwen om hulp hehe ;), bij bankdrukken rol ik hem eerst naar mn benen en dan klauter ik er onderuit (1 keer overkomen ;))

hallo thnx voor het reageren, zal wel eens met dumbbells gaan trainen erbij dan kijken, en ik zit op het moment op 75 kg, word je ook niet echt vrolijk van als je dat over je lichaam laat rollen en zal me meer gaan richten op het negatieve
Negatives doen is geen oplossing, dat is het probleem vergroten, vermits je meer gewicht gebruikt dan je omhoog kan drukken. Je zal dus sowiso onder de stang terechtkomen.

Zoals ik al zei: in het rack benchen, dat is het meest voor de hand liggende.

Negatives doen is geen oplossing, dat is het probleem vergroten, vermits je meer gewicht gebruikt dan je omhoog kan drukken. Je zal dus sowiso onder de stang terechtkomen.

Zoals ik al zei: in het rack benchen, dat is het meest voor de hand liggende.

Behalve als er maar 1 rack is en de andere klanten willen squatten.

Gewoon vragen inderdaad..

Bij ons in de gym zijn er van die gasten die spotten wel heel serieus nemen.. lijkt wel of ze bent-over-rows aan het doen zijn..

Ik train het liefst alleen, je eigen tempo geen levensverhalen wat 5 minuten vraagt om opnieuw een set te doen. En indien er een kilo verschil tussen je trainingspartner zit is het ook al minder leuk.
Wss train je nog niet lang, anders kan je goed inschatten wat je aankan en wat je laatste herhaling zal zijn. Wil je echt een try out set dan moet je maar iemand vragen voor die laatste set.

Idd, het rack is voor alle oefeningen die je in een rack moet doen en dat is niet alleen squaten.

Alhoewel een beetje slimme banker waneer hij niet de beschiking heeft over en het rack altijd nog zou kunnen kiezen voor floorpresses ed. Bij zware squats zijn de opties wat minder.

En hoe doe je floorpresses zonder spotter?

verwijdert

Ik train altijd alleen met bankdrukken, bepaalde oefeningen doe ik het liefst thuis op mijn eigen spullen zonder gekwek en wachttijden.
Na de warming up begin ik eerst met een "voel" sessie, dus niet gelijk het maximale gewicht eroip maar zo'n 80% of zo, op die manier voel ik goed hoe het gaat en of ik een goede of minder goede dag heb.
Ervaring speelt ook een rol, op een gegeven moment zal je je lichaam zo goed kennen dat je weet of je de volgende push nog kunt halen, luisteren naar je lichaam is ook hier belangrijk.

de vraag is dan: waarom train je alleeeeeeeeen?

En hoe doe je floorpresses zonder spotter?

Zonder rack bedoel je? Gewoon een paar schijven of blokken naast je leggen waar de boel op blijft liggen bij een fail. Wanneer je geen haken, squatrack oid tot je beschikking hebt ook direct vanaf de grond drukken. Kan anders natuurlijk ook:p

Ik floorpress ook altijd heerlijk zonder spotter. Vind het persoonlijk leuker dan gewoon benchen, maar das mijn bescheiden mening.

waarom als ik alleen train, tja heb eerder wel met iemand getraind maar, ja als praten dan voor trainen gaat vind ik dat niet zo...
zal nog wel neerzetten wat ik zoal doe met trainen

Train je thuis of ga je alleen naar de gym? Als het laatste het geval is, kun je toch gewoon iemand anders vragen om je even te spotten.

het meeste doe ik thuis, af en toe naar een sportschool omdat ik thuis niet alle rug oefeningen kan doen, evenals benen die ik toch niet zwar kan belasten door een best wel grote knieblessure

Ik ga altijd samen met m'n broertje naar de sportschool :)

Terug
Naar boven