XXL Nutrition

train vaak alleen

Ik heb in de ruim 8 jaar dat ik nu train 1 keer een goede trainings partner gehad. Hij is een goede vriend van me en was net zo gemotiveerd met trainen als ik. En dat heb je nodig. Helaas is hij verhuisd en toen heb ik met verschillende andere vrienden of bekende van mij getraind. Dat werkte dus niet! Ze waren niet zo gemotiveerd als ik en namen het allemaal minder serieus (smokkelen, te lang zeveren tussen de setjes,niet opletten bij het spotten GGRRRR, je kent het wel) Toen heb ik besloten om alleen te gaan trainen. En daar was mijn progressie weer! Ik kan me puur op mezelf richten (lekker muziekje op m'n oren) en heb met niemand wat te maken.En als het een keer wat later is op mijn werk kan ik ook mijn eigen plan trekken mbt mijn training.

Heel af en toe train ik wel eens samen met iemand uit de sportschool.Zolang die persoon ook fanatiek is is dat wel een leuke afwisseling , en je kan er in sommige gevallen ook wat van leren uiteraard (andere trainings methode of techniek).

in begin deed ik eig niks anders dan praten in de gym.. ik leerde en leerde.. nu dat ik vind dat ik tog wel gng info binnengehaald heb train ik alleen.. ik ken ondertss wel idrn in de gym dus als ik bv ni zkr ben dat ik mijn bp ni gaat halen vraag ik iemand om er achter te staan mja anders train ik wel alleen is best.. je kan je meer op je doel concentreren en krijg je geen slap gezever te horen.. zeker als je je vriendin meepakt in de gym.. man naar komt alleen zever uit :p

Vraag gewoon iemand die ook een beetje serieus traint om te spotten, die zal echt nooit nee zeggen. Daarnaast kun je hendig zonder spotter verder komen, je moet alleen beejte je grensen kennen, ga er nog niet een rep uit persen al er een grote kans is dat hem niet kunt afmaken. Daarnaast als mensen je zien liggen met een stand op je borst zullen ze je wel te hulp schieten, je staat alleen beetje voor lul;)

in begin deed ik eig niks anders dan praten in de gym.. ik leerde en leerde.. nu dat ik vind dat ik tog wel gng info binnengehaald heb train ik alleen.. ik ken ondertss wel idrn in de gym dus als ik bv ni zkr ben dat ik mijn bp ni gaat halen vraag ik iemand om er achter te staan mja anders train ik wel alleen is best.. je kan je meer op je doel concentreren en krijg je geen slap gezever te horen.. zeker als je je vriendin meepakt in de gym.. man naar komt alleen zever uit :p
Ik vind 't eigenlijk nog knap dat ik jouw post in een keer begreep..:D

Beide hebben hun voor- en nadelen. Ik train bijna altijd alleen want de andere mensen in m'n gym squaten/deadliften niet en m'n vrienden zijn ook niet veel soeps. Ik vind het vervelend als ik me moet inhouden tijdens een training omdat m'n trainingsmaat niet regelmatig traint. Heb 't 2-3 maanden volgehouden en heb toen gezegd dat ik er geen zin meer in had omdat het nergens over ging.

Liefst ben ik dan eigenlijk helemaal alleen in de gym. Kan je tenminste smijten en brullen zonder rekening te houden met andere gymgebruikers. Voor 1RM tests, vooral met BP, is het wel handig als iemand spot die je kan vertrouwen en jouw kracht/manier van zware lifts liften kent.

Interesse hebben in de progressie van je trainingspartner is ook wel een vereiste als je samen gaat trainen. Daar moet je dan ook wel een vriend voor zijn denk ik dan.

Vind het inderdaad ook schijtirritant als vrienden waarmee je sport niet zo gemotiveerd zijn als dat jij bent. Ik probeer een vriend al een tijdje aan bill starr te krijgen, maar hij doet gewoon niet serieus mee. Ik leg gewoon al die oefeningen uit, en ik vraag hem om gewoon op zjin techniek te oefenen ook als ik er niet bij ben. Dat doet hij natuurlijk niet, en hij heeft volgens mij helemaal geen zin om zich erin te verdiepen. Ik geef het gewoon op denk ik.

Ik train ook samen met een vriend van me, die gast is super gemotiveerd. Soms is het prettig als je een klote dag hebt en je hebt geen zin in dat 3e setje squaten dat je ie je er ff doorheen bulderd. Als ik alleen was was ik misschien wel gestopt. Ook in een set nog een repje of 2 extra eruit persen op het eind zou ik misschien niet doen als iemand boven me stond te roepen.

Ik train ook samen met een vriend van me, die gast is super gemotiveerd. Soms is het prettig als je een klote dag hebt en je hebt geen zin in dat 3e setje squaten dat je ie je er ff doorheen bulderd. Als ik alleen was was ik misschien wel gestopt. Ook in een set nog een repje of 2 extra eruit persen op het eind zou ik misschien niet doen als iemand boven me stond te roepen.

Dat vind ik inderdaad wel een groot voordeel van met z'n 2-en trainen. Dat je elkaar kan aanmoedigen om verder te gaan en de grens beter kan opzoeken. Dat mis ik wel eens als ik eerlijk ben. Maar zolang ik geen goede trainingspartner kan vinden begin ik er niet aan.

Als het niet meer gaat stang terug leggen, 2 x diep adem halen en dan nog 1 of 2x drukken.

Terug
Naar boven