XXL Nutrition

Train

zeefje

Novice
Waardering
3
Lengte
1m75
Een hele goede avond, Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben zeef, een 19 jarige meid, 175 lang en 65 kg. Die van sporten houd maar eigenlijk nog heel onbekend is in die wereld. Nooit eerder een sport gedaan en dus eigenlijk weet ik niks. En ik ben nieuw hier. Ik heb verder nooit iets gehoord van dit forum, nog gepost dus als ik op de verkeerde plek zit wat betreft mijn vragen meld het gerust.

Vanaf april ben ik aan het sporten.Eerst gewoon 'omdat ik mij verveelde''. 10 minuutjes cardio, beetje aan de gewichten hangen en na 45 minuten stond ik weer buiten. Ik had er eigenlijk helemaal geen lol in, en deed het omdat ik het anders zonde vond van het geld. Dat veranderde toen ik merkte dat armen 'harder'' werder.(vooral biceps). En toen werd ik fanatiek. Ik ging met dumbells werken en nu sinds 2 maanden erg fanatiek. Ik train ongeveer 3/4 keer per week 1.5 uur lang. Mijn doel is vooral gewoon strakker, sterker en gespierder.

De 3/4 keer dat ik naar de gym ga doe ik meestal setjes van 3x8(30 sec rust tussen de reps)
En ik doe vaak hetzelfde ''rondje''

Mijn zelfbedachte schema
10 minuten fietsen naar gym(warming up)
5 minuten hardlopen(extra warming up)
biceps,triceps, schouders, kuiten,squat,abs
alle benamingen van de oefeningen weet ik niet.

Wat is nu eigenlijk je vraag zullen jullie wel denken
1. waar kan ik een goed trainingsschema vinden of maken waarmee ik mijn doel (strakker, sterker en gespierder) kan halen.
2. wat is de functie van supplementen? welke zou ik moete gebruiken? wat kost het en wat merk je aan je lichaam.

heel lang verhaal voor twee kutvraagjes, sorry.

groetjes zeef.

Rare naam, zeef.

-

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Er zijn genoeg schema's om sterker mee te worden.
http://www.muscleandstrength.com/workouts/main.html (kijk niet alleen in de vrouwen sectie van die site)

Ik raad je aan om Starting Strenght te doen en dan bij elke trainingsdag 1 arm en 1 core oefening toe te voegen.

Sowieso is je zelfbedachte schema niet erg goed, omdat je beter de grote spiergroepen eerst kan doen.

En de functie van supplementen is om gebreken bij je voeding te supplementeren. Probeer wel eerst alles uit je voeding te halen. Ik neem zelf: Whey en omega 3

Wat zijn de grote spiergroepen, ik dacht schouders en rug ofzo?
en wat is een core?

Ja en wat is dat 'goegel' waar iedereen het tegenwoordig over heeft? Even 'goegelen' zeggen ze dan ???

Er zijn genoeg schema's om sterker mee te worden.
http://www.muscleandstrength.com/workouts/main.html (kijk niet alleen in de vrouwen sectie van die site)

Ik raad je aan om Starting Strenght te doen en dan bij elke trainingsdag 1 arm en 1 core oefening toe te voegen.

Sowieso is je zelfbedachte schema niet erg goed, omdat je beter de grote spiergroepen eerst kan doen.

En de functie van supplementen is om gebreken bij je voeding te supplementeren. Probeer wel eerst alles uit je voeding te halen. Ik neem zelf: Whey en omega 3

Ja en wat is dat 'goegel' waar iedereen het tegenwoordig over heeft? Even 'goegelen' zeggen ze dan ???

Waar staat dat dan :P

Wat zijn de grote spiergroepen, ik dacht schouders en rug ofzo?
en wat is een core?
Benen (quads & hams) rug (latts, traps, rhomboids etc.) en borst zijn de 'grote' groepen. Armen, schouders, core en kuiten de 'kleinere'
Core = buikspieren, onderrug en obliques

---------- Toegevoegd om 00:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:21 ----------

Ik raad alleen iets aan, het beste kun je zelf ook wat onderzoek doen :D

Kan ik dan beter aan het begin van mijn trainingsdag eerst de grote spiergroepen pakken en daarna de kleinere.

Of eerst 3 maanden de een en daarna verder met de ander.

En wat heeft het voor nut?

en bij welke spiergroepen horen de armen

Ik lijk wel een n00b

Kan ik dan beter aan het begin van mijn trainingsdag eerst de grote spiergroepen pakken en daarna de kleinere.

Of eerst 3 maanden de een en daarna verder met de ander.

En wat heeft het voor nut?

en bij welke spiergroepen horen de armen

Ik lijk wel een n00b
Eerst de grote en dan de kleine, voorbeeld:

Als je bench press doet dan gebruik je je borst, triceps en schouders. Deze spiergroepen raken dan vermoeid, maar als je eerst je triceps traint (met bijv. tricep pulldowns) kan je minder bench pressen, omdat je triceps al vermoeid zijn. (volg je het nog?:p)

Ander voorbeeld is de squat. Als jij eerst een paar setjes zware leg curls doet voordat je squat zal je minder gewicht kunnen squaten terwijl je met squats meer spieren aanspreekt dan met een leg curl. Ofwel je komt je progressie tekort.

En armen hoort bij armen :o

Wisselen van programma/schema hoeft alleen als je iets anders wil of als je geen progressie meer ziet, terwijl voeding en rust correct is

ik volg het en het is lekker simpel uitgelegd. thanks

---------- Toegevoegd om 23:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:05 ----------

---------- Toegevoegd om 23:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:07 ----------

Verder lees ik ook heel veel over voeding. maar ik ben gewoon een eigenwijze trut want ik vind eten ve te lekker en Wil nog wel lekker blijven genieten. Ik weet dat dat niet goed is, maar het zij dan maar zo :).

Naar mijn mening kan je zelfs heel de basis opbouwen met enkel de grote oefeningen, zonder isolatie (dus kleine spiergroepen). Mijn volledige progressie is gedaan met 3 dagen 3 grote oefeningen te doen en het regelen van voeding.

Maar hier heb je verschillende meningen over. Zoek uit wat jij fijn vindt en kan volhouden. Over dat lekker eten, zorg dat je op z'n minst je calorie-inname bijhoudt en dat je voldoende eiwitten binnenkrijgt (hoe veel eiwitten is ook een vaak terugkerend discussiepunt, ik hanteer 1,7g/kg lichaamsgewicht, maar wanneer het hoger uitkomt, is dat ook niet erg).

Als je graag lekker wilt blijven genieten, zorg dan dat je dit met mate doet en dan kan je gewoon progressie boeken en genieten.

Succes met je doelen.

Terug
Naar boven